Gå til innhold

Får ikke bestemt meg !

Anbefalte innlegg

Jeg går til samtale med jordmor på sykehuset ang fødsel vs keisersnitt pga en traumatisk og vanskelig fødsel med førstemann.

Meningen er jo å prøve å få sortert tankene og følelsene rundt forrige gang, og bestemme meg for hvordan jeg vil denne lille karen skal komme til verden, men jeg får ikke bestemt meg !

Har visst både fødsel og keisersnitt angst jeg.

Er livredd for å føde, tenk visst det ikke går bra denne gangen !

Samtidig er jeg redd for å ta keisersnitt, fordi jeg hater sprøyter, ikke liker tanken på å miste følelsen i bena, og ikke minst det å ligge våken og vite at de kutter i meg !

Komplikasjoner som blødninger og sånt i etterkant av keisersnittet, som mange jordmødre bruker som argument for en fødsel, er jeg ikke bekymret for, det hadde jeg uansett sist da jeg fødte.

Vil vel ikke noe spes med dette inlegget, tenker egentlig bare høyt, men må bestemme meg før den 30 august.

Visst noen har noen innspill eller noe så er det bare å komme med det.

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10100963-f%C3%A5r-ikke-bestemt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er egentlig i en nokså lik situasjon som deg.

Ønsker ikke vaginal fødsel pga forferdelig fødsels sist gang, og ønsker heller ikke KS pga at det er en operasjon osv.

Jeg går også til samtale med jordmor ved sykehuset for å bearbeide traumet jeg fikk fra sist fødsel (nesten 1 år siden). Jeg følte meg snytt for en flott fødsel, så av den grunn er det en liten del av meg som ønsker å prøve igjen.

Men siden jeg revnet til grad 3 og fremdeles sliter med ufrivillig luftavgang og når jeg er løs i magen må jeg ha et do i 5 meters nærhet ellers så skjer det uhell... fryktelig nedverdgende....så har jeg bestemt meg for å ha planlagt KS neste gang.

Jeg kommer nok til å synes det blir vondt å ikke få være med babyen rett etter inngrepet (får jo se den da, men ikke lenge), men velger heller dette fremfor å bli totalt ødelagt ved en vaginal fødsel.

Du sier du er redd for sprøyter, og det å bli "lam i beina" under et KS. Men du har ingen garanti for at du ikke vil trenge epidural og drypp under en vaginal fødsel - det kommer jo an på hva slags fødsel du får. Du blir ikke l"am i beina" av epidural, men ved spinalbedøvelse kan du nok bli det.

Ang redselen for å bli kuttet i - jeg prøver å tenke på det som at for hvert kutt er jeg nærmere øyeblikket der jeg får se babyen min :-)

For å si det sånn; tanken på at underlivet strekkes til bristepunktet når babyen presses ut er heller ingen fornøyelig tanke hehehe *fniis*

Håper du finner ut hva du vil gjøre - jeg kommer nok til å gå for KS fordi det anser jeg som tryggest for meg og min baby i MIN situasjon.

Lykke til!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...