Gå til innhold

Jens Stoltenberg og den offentlige skolen og barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes selv det han sier om offentlig skole og barnehager, ikke virker helt troverdig når det kommer fra han jeg...

Som foreldre har han jo ikke noe erfaring med det offentlige, da hans barn har gått og går på Montessori her i Oslo. Selv har han også gått privat.

Hadde vært noe annet om han hadde erfaring fra det offentlige og ikke bare lagde planer om hvordan det best ville vært.

Tydelig at han velger noe annet til sine barn...mon tro hvorfor?!!

Man vil jo bare det beste for sine barn ; )

Skrevet

Ingen link!

Bare AP sin skolepolitikk/barnehagepolitikk og generelt hva han har sagt tidligere...

KOm bare til å tenke på det da jeg så klipp om debatten mellom han og Siv Jensen i Kristiansand på nyhetene istad. Var hun som nevnte at han måtte ikke glemme vhor han hadde gått på skole...

Skrevet

Ok....

Nå er jo engang Stoltenberg vår statsminister og da kan han vel ikke fronte privatskoler?

Jeg er helt enig i at barnehage/skolepolitikken må gjøres noe med og det snart - det er uholdbart at mange barn ikke får barnehageplas og skolene ser ut som brakker med dårlig vedlikehold og renhold.

Men at S. Jensen kommer med med sånt svada forundrer meg ikke et sekund. Jens hadde foreldre som bodde i utlandet da han var liten - ergo privatskole, og han kan vel egentlig ikke klandres for valg foreldrene har gjort for han og søsknene.

Når det gjelder Jens valg av skole for sine barn er vel det hans og hans kones valg?

Skrevet

Joda helt enig i det! Han kan ikke klandres, men han kan gå frem som et eksempel og "oppleve" hvordan det offentlige virkelig er.

Som en så profilert politiker, statminister og leder ( er han leder forresten?) i norges største sosialistiske parti som er "imot" privatskoler og privatisering generelt. Burde han ikke da gå ut som et eksempel å hatt barna sine på en offentlig skole? Isteden for å snakke om at privatskoler gir et klasseskille i samfunnet, der bare de med god økonomi har mulighet til å velge osv osv osv...

Om ikke annet så bare for å gå frem som et eksempel, og stå for politikken han fører. Hans barn hadde jo uansett gått på et av de bedre offentlige skolene i Oslo.

Det synes nå jeg ; ) Blir litt mye dobbelmoral for meg, om jeg kan kalle det det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...