Gå til innhold

Jobbe i barnehagen der man har barnet sitt

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å jobbe i barnehagen der barnet ditt går?

Jeg har lyst til å jobbe i barnehage, og har hørt om de trenger folk der sønnen min går, men er det så lurt?

Ser for meg at han kanskje da bare skal være med meg...(litt mammadalt..hehe)

Fortsetter under...

Jeg jobber i samme barnehage som begge mine går. Eldstemann er 5 år, så hun enser ikke meg i barnehagen. Hun er mer opptatt av å leke med de andre barna.

Minstemann på 16 mnd er netopp begynnt der, så jeg vet ikke helt hvordan det kommer til å gå. Men vi er ikke på samme avdeling, og når han er ute på formiddagen så er jeg inne. Vi kommer nok ikke til å se hverandre så mye. Det kommer nok til å komme noen tunge dager der han sikkert vil "henge" på meg. Men tror det skal gå greit.

Tror det er litt spørrs på hvordan mor og barn er. Når jeg er på jobb så er jeg ikke mor, men på jobb. Hvis småen griner, faller ol så kommer det andre og trøster. Barna blir jo fort vant til det.

For meg har det ikke vært store problemer til nå. Blir nok litt tøfft nå det første året til minien.

Det kommer nok veldig ann på hvor bevist en er selv, det å kunne skille mellom det å være mor og ansatt. Her får hun lov å komme å få en klem eller tusle rundt meg viss vi er ute. Men går aldri å bærer på henne, legger meg ikke opp i hva hennes avd gjør osv. Et godt og tett samarbeid mellom deg og personalet på hans avd er "være og ikke være" i denne sammenhengen tror jeg:)

hei hei

når jeg går tilbake til jobben så kommer lillegutt til gå i den barnehagen jeg jobber.

Så å si alle de ansatte med barn i barnehage alder har barnesitt i vår barnehage, hos oss fungerer dette helt greit.

det er jo bare å prøve å se =)

Jeg jobber i en barnehage der det er andre som har sine barn. I de første dagene vil nok barnet komme til å henge på deg som et plaster når h*n ser deg. Men etterhvert som barnet er blitt trygg på de andre voksne og de andre barna så vil ikke barnet ense at du er der en gang. Det blir en naturlig del av hverdagen det. Men barnet skal for all del få lov til å gå bort til mamma å få en kos eller klem, men ikke henge på deg hele dagen! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...