Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det finnes jo en mellomting da, ingen ønsker turistene helt vekk. Problemet er overturisme som de kaller det. De protesterer mot bygging av flere hoteller, de vil ha byggestopp. Også vil de ha turistskatt og restriksjoner på salg av boliger til utlendinger. Alt er helt innafor synes jeg. Med 16-17 millioner turister i året brukes jo øyene opp. Anonymkode: 8b879...d38
  3. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    3. er ikke nordmenn. De hadde nemlig ikke snakkes med noen i det heletatt, hvorfor i alle dager skal man det.. 3 er typisk oppførsel jeg tenker fra kinesiske og japanske turister. Anonymkode: 0a11d...180
  4. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Alle skal ha og skal ha og skal ha. Det gjør at alt bare blir dyrere, så vil alle ha mer og så blir alt dyrere. Dette er en ond sirkel. Sykepleierne klager nå også (holder det ikke med applausene og utmerkelsene for god og viktig jobb dere fikk for ikke så lenge siden?). Dette gjør at kronen synker i verdi. Noe som i sin tur gjør at råvarene og maten som importeres utenlandsfra blir dyrere. Det gjør at vi faktisk bruker mer penger på mat. Noe som gjør at alt blir dyrere. Folk krever mer. Kronen svekkes. Ond sirkel. Anonymkode: 2faa2...10a
  5. Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Admin
  6. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Jeg tror kanskje jeg hadde trappet opp/ skrevet et brev til foreldrene. Når et barn har det så fælt, at det ikke preller av slike dumme kommentarer, så si ifra til foreldrene. Akkurat det du skrev over. At barnet ditt har det vanskelig, at barnet deres bidrar til det. Er lov å si ifra. ❤️ Det jeg pleier å si, er at slike barn som må gjlre andre barn mindre, komme med kommentarer osv, er det noe med. Ikke unnskylde de , for selvom man har det dårlig så skal man ikke være jævelig med andre. Jeg sier det rett ut, slike folk er idioter og forandrer seg aldri. Håper det blir bedre for sønnen din. ❤️ Det fins opplegg med at barn kan være en dag i uka på gård osv, for å finne glede og mestring. Anonymkode: 945df...cfa
  7. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Granka har aldri, noensinne, fristet. Men supert at lokalbefolkningen og miljøbevegelsen bruker stemmen sin for å få stopp på denne galskapen. Håper lokalbefolkningen andre steder gjør det samme. Dette er ikke bærekraftig. Anonymkode: 9a5fe...565
  8. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Jeg drar til Amadores istedenfor. 😊 Anonymkode: bb044...650
  9. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det hadde vært spennende om ikke en kjeft hadde reist dit på noen år. Da hadde de hylt høyt om å få turistene tilbake for da hadde restauranter, butikker, fornøyelse osv gått konkurs. Anonymkode: 2a642...7bf
  10. Himmel og hav

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Da må mannen din skjønne at det ikke er opp til dere om det skal være ro. Eller så får han forklare rett ut til sin datter at hun må tåle både vold, kjeft og annet fordi det er viktigere at det virker som det er ro i familien enn at hun står opp for seg selv eller at dere står opp for og beskytter henne. Kanskje det rett og slett er best om bare han reiser denne gangen?
  11. I dag
  12. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Jeg er bortreist, så venter og ser ann dag for dag. Skal hjem i morgen, så om det holder seg stabilt til da, så venter jeg til da i allefall. hi Anonymkode: 4fe9a...b40
  13. Superdolly

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Du må innstille deg på at du er alene om dette, hele tiden og 100%, og at han aldri kommer til å følge opp noen samværsavtale. Søk bidrag gjennom NAV, og drit i truslene hans. Dokumenter alt du kan. Lag deg en dagbok, ta vare på alt som skriftlig. Kopier det inn i dagboka, eller hvis du har det analogt, skriv ut og ta vare på det. Alt av meldinger og mailer. Noter ned alt som blir sagt muntlig. Hold det så nøytralt du kan, ikke legg inn masse skjellsord og skriv "De j***a idioten!" Skriv: "Kjell Bjarne hentet ikke barna som avtalt fredag kl 17.30. Lørdag fikk jeg en telefon der han sa xxx" Han gjør dette for å kontrollere deg, så ikke la deg kontrollere. Legg planer for deg og barna, reis bort, finn på ting. Skulle han komme for å hente barna og dere ikke er hjemme, så ja vel. Hvor mange ganger har ikke barna dine ventet forgjeves på ham?
  14. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Du ble nebbete i ditt tredje svar, så ikke kom mer med tull. Anonymkode: 384d5...a7d
  15. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Hvorfor tenker du det? Jeg har et barn som hver gang disse treffes får kommunisert at hennes virkelighetsoppfattelse, behov og meninger er langt mindre viktig. Tanten er ekstremt dominerende og henger oftest over dem hele tiden og fortolker, legger ord i munnen på dem og bortforklarer. Et helt konkret eksempel fra sist sommer; det var tatt frem leker til barna, vi var hos dem så det var naturlig nok kusinens leker. Min datter satt stille og rolig med en dukke og lekte for seg selv. Kusinen som hold på med noe annet snur seg, tar dukken og dytter hardt til min datter så hun slår seg. Tanten iler til, ikke for å trøste eller snakke til sitt barn men for å si; «Tullemor har fått akkurat den dukken av farmoren sin som sa hun ikke trengte å låne dem bort skjønner du», som om hun ikke gjør akkurat det samme med andre ting like etterpå. Helt fra de var to år gamle har tanten snakker med vårt barn om hvordan hun tilpasse seg kusinen og forstå at hun må få ha det på sin måte, og at hun må forstå at hun slår/dytter/sier slemme ting på grunn av ting som ikke er hennes feil. Oftest skyldes det på oss andre voksne, eller datteren vår, og det som er feil er gjerne «hun er ikke vant med å ha det akkurat sånn» men det skal aldri gå andre veien. Slike episoder er det hele tiden. Nå ligger mannens bestemor på det siste, så jeg forstår hans ønske om ro, men jeg vil ikke at det skal gå på bekostning av datteren vår. Anonymkode: 188a8...176
  16. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Du er en av en hel haug mennesker sol gir blanke i andre og kjører i rus. Du fortjener ingen sympati. Anonymkode: a8f5d...e82
  17. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Du kan ikke endte han, og du kan ikke tvinge han til å ha barna. Men du kan søke om bidrag og endre dine forventninger. Forventer du ingenting blir du ikke skuffet heller Anonymkode: d5431...1f8
  18. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Selvfølgelig gjør de det. Hvis du betaler for er par timer hos advokat så kommer du ut med en ferdig utfylt avtale - med utregning. Anonymkode: 9d408...935
  19. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    1. franskmenn 2. nederlendere 4. svensker 5. tyskere Anonymkode: 18618...9dd
  20. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Ingen mener at hi ikke har gjort en feil, oh flere snakker om hva som kunne skjedd. Jesus. Anonymkode: ab7b8...c07
  21. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Jeg, og sikkert flere andre, kunne satt opp flere utregninger for deg ut fra dine forutsetninger, men du svarer så humpete at jeg ikke vil. Anonymkode: 4e100...ab6
  22. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    https://dinside.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-krise/81291146 Med så mange andre flotte steder å besøke så burde det ikke være så vanskelig å velge noe annet ? Anonymkode: 44736...150
  23. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Hahaha, fikk han strekk av å montere et skrog? Jeg dør, det blir en morsom historie om ikke annet. Anonymkode: 4b2e3...6e3
  24. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Det er litt rart i så fall, så trøblete det ble i fjor 😅 Sydenland vil alltid for meg være bestemor på Granka eller Kypros. Anonymkode: 8bd22...830
  25. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Alle kan snuble, kjære deg, ikke døm deg selv så hardt. Hvis dommen var satt uten hensyn til situasjon eller andre forhold, ville det ikke vært nødvendig med en rettssak. De vurderer fare for gjentakelse. Har du søkt hjelp for dette? Eller er hjelpen kun knyttet til det du opplevde? Bruk av rusmiddel for å døyve traumet tenke jeg på. Her kan også, litt avhengig av hvordan vedkommende er, din arbeidsgiver være en stor hjelp. Folk har mer forståelse enn en skulle tro, at du vakler litt etter en slik opplevelse tror jeg de fleste vil forstå. Anonymkode: 21ba1...545
  26. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Du kan jo ligge med ham igjen... Det hjelper nok. Kanskje du er heldig å blir gravid igjen. Anonymkode: c07f7...3d0
  27. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Ah - jeg hadde en sånn tremenning som vi iblant var hos på ferie, da jeg var liten. Hun var så ekkel og utspekulert, og foreldrene var helt blinde, evt valgte å se bort fordi de ikke klarte å håndtere det, for oppførselen hennes. Jeg hadde jo lyst til å være venn med henne, men ble skuffet og lei meg hver gang, fordi hun lurte meg og var slem. Hun var mer moden enn meg, ja, men jeg var ihvertfall snill og grei…😅 Mitt råd er å ikke utsette din datter for dette. Som innlegget over: vær sammen datteren din hele tiden. Gjør ting sammen. Ikke se på kusinen som en lekekamerat for datteren din, men bare som en person som er der. Vær snill og grei med henne, selvsagt, men ikke gi henne og foreldrene sjansen til å behandle datteren din dårlig. Behandle datteren din som om hun er din gode venninne som er den du foretrekker å hygge deg sammen, når dere er der. Gå på shopping sammen, gå på kafé, gå en tur, spill et spill sammen, etc. Altså gjør datteren din utilgjengelig for dårlig behandling fra kusinen og foreldrene, og heller vis (på den måten at dere gjør ting sammen) at din datters sosiale status hos deg som voksen er så høy at hun er «likestilt» deg. Vet ikke om du forstår hva jeg prøver å få fram? Ikke så lett å forklare… Anonymkode: e469c...dff
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...