Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Dette er jo bare tull. Man trenger ikke si annet enn at mamma skal på jobb osv. Og hvor man jobber har ikke alltid noe å si for hvor man er. Man kan være på kundebesøk, kurs, være hos lege/sykehus, ha fri, være syk akkurat den gangen man får en telefon om sykt/skadet barn. Dere velger vel ikke om dere skal ringe foresatt eller ikke om hvor tilgjengelig de er. Anonymkode: 9877f...845
  3. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Hvorfor trenger dere å vite det? Jeg kan jo være 2 timer unna barnehagen idag selv om jeg jobber 2 minutter unna Anonymkode: a87a7...ed8
  4. Anonym bruker

    Trenger hjelp av dere fine om noen kan svare meg. Jobb relatert.

    Du tenkte bare du skylle bruke tjenestene deres litt uten å betale? Frekkere enn flatlusa er det et uttrykk som sier. Anonymkode: 0d39d...1f3
  5. I dag
  6. Anonym bruker

    Uenig med far ang legging av 2-åring som våkner mange ganger på natt

    Hvem sier at man holder barnet oppe? Hele poenget mitt er at friske barn stort sett klarer å regulere søvnen selv. Å bli holdt våken/nektes å sove er jo en torturmetode, så hvorfor noen syns det er greit å utsette egne barn for dette er for meg et mysterium. Anonymkode: 6ed71...e63
  7. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Egentlig er det akkurat det alle burde svart, for å få de til å aldri stille andre det spørsmålet igjen! «Kronisk diaré/ingen kontroll på tarmen», «uhelbredelig sopp nedentil», «store blødninger fra underlivet» eller i den duren. Og så evt følge på med at det var tull om det var det. «Men du bør ikke stille folk så personlige spørsmål.» Eller så holder det å si «alvorlig sykdom, men jeg vil ikke snakke om det», «ulykke, men jeg vil ikke snakke om det», «smertehelvete, men jeg vil ikke snakke om det». Anonymkode: 8d804...117
  8. Anonym bruker

    Uenig med far ang legging av 2-åring som våkner mange ganger på natt

    Her bommer du kraftig. Det er det å holde barnet våkent på kvelden, for at foreldrene skal ta igjen tapt tid med barnet, som er usunt for barnet. Barnet bør få sove tidlig på kvelden. For alt du vet så sov disse barna dårlig hjemme og sov bedre i barnehagen. Det burde heller være omvendt. Barnet venner seg til færre og kortere dupper med alderen. Er barnet to år så er 19:30 sent å legge seg på kvelden, og 1.5 time (ofte) lenge å sove på dagtid. https://www.nettavisen.no/livsstil/mange-barn-far-for-lite-sovn-dette-er-den-gylne-leggetiden-for-barn/s/12-95-3423676531 Anonymkode: e333a...3b0
  9. Anonym bruker

    Trenger hjelp av dere fine om noen kan svare meg. Jobb relatert.

    Hvorfor i huleste er du ikke organisert?? Anonymkode: 79c5e...d2b
  10. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Dersom du mener foreldresamtale så er det naturlig å spør hva foreldrene jobber med. Som pedleder spør jeg ikke fordi jeg er nysgjerrig, men det er greit å vite når en er sammen med barnet. Feks når mamma går om morgenen sier vi ofte; nå skal mamma gå på jobben sin i butikken/på skolen ol. Det er også greit å vite hvor i verden foreldrene befinner seg, om det tar dem 1t med buss å komme seg til barnehagen ved sykdom/ulykke eller om de er i nabohuset. på foreldremøte med alle foreldrene spør vi aldri i plenum om hvor folk jobber. Anonymkode: 184c3...ccc
  11. Anonym bruker

    Får vondt av gutten min 😥

    Ikke sant 🤬 Glenne autismesenter var det 🙄🙄 Anonymkode: 974e9...905
  12. Anonym bruker

    Utestengt fra Snaochat. What to do?

    Og jeg tror ikke du forstår hvor viktig det er å lære ungdommene at handlinger får konsekvenser. Anonymkode: d8a89...bce
  13. Det fantastisk fine med å vere i bedriten form, er at framgangen kjem fort. Meir eller mindre alt du gjer vil fungere! Ikkje ta heis, bruk trappa. Reis deg opp og gå eit par minutt kvar time om du har stillesitjande jobb. Sånne ting. Og sjekk ut ellipsemaskina på senteret. Skånsom nok til at du både kan halde på ei stund og dra på litt. Men hugs på å bruke armane aktivt, dei skal ikkje berre henge på handtaka og følge med, tenk at du skal skyve og dra med armane samstundes som du tråkkar på. Øyrepluggar er essensielt. Finn musikk, bok eller podcast som interreserer deg nok til at du gler deg til å høyre.
  14. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Folk er ikke uføre av samme grunn! Skulle det stå i kommentaren over. Anonymkode: f6ff0...259
  15. Anonym bruker

    Uenig med far ang legging av 2-åring som våkner mange ganger på natt

    Fordi man må fungere i hverdagen? Jeg har fire barn, og to av dem måtte vi aktivit inn å regulere dagsovingen på til slutt. Det er ikke for at vi måtte ha egentid om kvelden, men fordi de rett og slett ikke sovnet før langt på natt og våknet mye. Når man som voksen må opp klokken 7 for å rekke jobb, så kan man faktisk ikke gå i ukesvis eller månedsvis med 3-4 timers oppstykket søvn. Og spesielt ikke når man skal fungere godt som foreldre heller. Da er det faktisk bedre med en ukes tid med stuptrøtt unge som må holdes våken gjennom dagen eller maks få sove en minidupp, og så få på plass skikkelig nattesøvn. Ikke bare for vår del, men også barnet selv og dets søsken. Etter min erfaring tar det som regel bare en drøy uke å snu et uheldig søvnmønster, og det er faktisk ikke så ille. Anonymkode: 10074...14c
  16. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Jeg ser flere her skriver som de ønsker det skulle vært , men saken er at både oppegående og ellers fornuftige mennesker har fordommer, og dessverre er det også fordommer om de som er uføre. De som er uføre selv har jo fordommer mot andre uføre, og kanskje ikke minst vil jeg påstå. Folk er det jo av samme grunn, så her som ellers hever man seg over og ser ned på. Så da får du et ærlig svar, og så kan du tenke på hva du bør gjøre ut fra det. Hvis de spør så ville jeg svart kort og hyggelig hvis jeg var deg. Husk at de ikke har krav på noen forklaring, så ikke gå i den fella at du begynner å forklare eller unnskylde! Du har ingenting å unnskylde men det du kan gjøre lurt i, er å si at de må gjerne stille spørsmål hvis de syns det er relevant. Da vil de tenke seg om to ganger før de spør videre. Husk bare å være vennlig uten å virke på defensiven. Når dette er sagt, så er det fullt mulig at de ikke vil spørre eller være av de fordomsfulle, og dette skal jo handle om barnet ditt. Håper du møter med rett rygg, og lykke til! Anonymkode: f6ff0...259
  17. Veldig godt skrevet! Og viktig! Jeg har opplevd begge deler, altså både de som turer fram, men også de som er veldig respektfulle. Spesielt to stykker imponerte meg, senest i går da jeg hadde første time hos en manuellterapeut. Hver gang han skulle undersøke noe nytt, spurte han om det var greit først, f.eks. "jeg skulle gjerne sett øvre delen av ryggen når du sitter, er det greit at jeg legger hånden min på korsryggen din for å støtte opp?". Det føltes utrolig trygt, faktisk. Anonymkode: bb0d5...4be
  18. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Skjønner hva du mener, HI. Her spurte ikke læreren direkte "hva jobber du med?". Men siden dette var kl.11 på formiddagen sa han "gikk det greit å få fri fra jobb for å komme på møtet?". Skjønte jo at det var hans måte å spørre om jeg jobber eller ikke. Men som ufør må man bare jobbe med å tåle dette spørsmålet, for det kommer jo i alle mulige settinger. Finn et svar som passer for dom situasjon og som du er komfortabel med. Det er utrolig slitsomt og gå å grue seg til slike spørsmål, kanskje svare litt forskjellig fra gang til gang. Bare lag deg et svar og stå for det. "Hva jobber du med?" - Jeg er ikke i jobb pga xxx. - Jeg er dessverre ufør. Evt jeg er dessverre ufør etter en ulykke/skade eller lignende. - Jeg er ikke i jobb akkurat nå(man kan jo komme ut i jobb igjen selv om man er ufør) - Jeg er ufør nå, men har jobbet som sykepleier(for å dra samtalen videre til fag/yrke i stedet for spørsmål om hvorfor du er ufør). Bare formuler en setning du er trygg på og kan stå inne for. Unngår du det så blir det aldri bedre. Øver du så kommer du over tabu-følelsen❤️ Forresten: Hvis noen er dumme nok til å spørre om hvorfor du er ufør, så vær tøff og svar at det er personlig. Eller hvis det ikke er noe du anser som personlig, så kan du jo svare. Jeg er ufør etter en bilulykke og svarer det. Hadde jo ikke vært ærlig om jeg var ufør pga kronisk diaré. Men oppegående folk spør ikke. Resten får du bare overse. Anonymkode: bf647...020
  19. Anonym bruker

    Utestengt fra Snaochat. What to do?

    Jeg har barn på 19, 16 og 11 år. Jeg vet alt om hvor viktig det er. Litt som å si «tror ikke du vet hvor viktig sertifikatet er for meg». Hjelper ikke klage hvis man mister det. Da har man brutt reglene, da Anonymkode: 6877d...8d0
  20. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Jeg tror aldri at jeg har blitt spurt om hva jeg jobber med/gjør i slike sammenhenger, men om det kommer opp så skal du svare med selvtillit. Det er ingenting galt med å være ufør, alle kan risikere å miste helsen sin. Så de som eventuelt skulle dømme noen ut fra det, er mennesker hvis mening ikke betyr noe. Anonymkode: 9877f...845
  21. Anonym bruker

    Pangasiusfilet, er det ok å spise nå?

    Og spesielt, hvorfor importere fisk man er usikker på? Anonymkode: 7c997...08a
  22. Anonym bruker

    Pangasiusfilet, er det ok å spise nå?

    Nemlig. Hvorfor importere fisk hit? Anonymkode: 7c997...08a
  23. Anonym bruker

    Pangasiusfilet, er det ok å spise nå?

    Det er jo nettopp derfor da, vi har super fisk på dørstokken og trenger ikke importfisk. Men vi sender til dem som ikke har samme tilgang som oss. Anonymkode: 30a80...2fa
  24. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Regner med det er en foreldresamtale med bare deg og de ansatte? Jeg synes du skal være ærlig jeg. De har selvfølgelig ikke noe med det, men det kan likevel være greit for dem å vite om foreldrene jobber turnus o.l. Du skal ikke skamme deg over å være ufør, man får ikke akkurat trygda kasta etter seg på nav, så er du av dem erklært som arbeidsufør så er du det. Jeg er ufør selv, men jeg ble akutt syk i 40-åra så jeg jobbet da barna gikk i barnehagen. På skolen derimot har jeg bare sagt jeg er ufør om det har kommet opp så lærere vet det, men ingen har noen gang spurt hvorfor. Det er ikke noe det er brukt tid på i samtalene. Anonymkode: 4fa65...0fd
  25. mamma til adhd gutt<3

    Hva hadde dere gjort?

    Selvsagt bør det aldri være noe utenforskap , men særlig på slike arenaer og slike turer bør det være slik at alle opplever å ha noen. Alle skal kose seg og ingen skal føle seg oversett. De er fortsatt barn og her kan voksne bidra.
  26. Anonym bruker

    Pangasiusfilet, er det ok å spise nå?

    Sier vi i Norge og eksporterer laks til hele verden… Anonymkode: 61f1a...6f4
  27. Anonym bruker

    Utestengt fra Snaochat. What to do?

    Jeg tror ikke du forstår hvor viktig insta er for ungdom i dag... Anonymkode: 99652...696
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...