Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Jeg sier klart fra. Dårlig stemning får det bli. Enten følger du bedre med og veileder barnet eller så gjør jeg det. Trolig vil ikke det funke så jeg ville sørget for at vi IKKE bor for tett på slik at vi må forholde oss til barnet 24/7. uansett, eget barn har godt av å erfare og lære å håndtere slike sosiale utskudd, nå er det jo så stort at du kan gi henne endel verktøy i hvordan håndtere henne. Noe så enkelt som, når du er sånn så gidder jeg ikke være med deg fungerer det altså. Jeg hadde vel ikke brydd meg så mye med mindre det går over alle støvleskaft men jeg hadde ikke nølt med å hjelpe eget barn å bryte ut av destruktiv lek om jeg ser det går på bekostning av henne. Anonymkode: 8f4da...9ed
  3. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Du mener ikke at sykepleierne ikke skal få lønnsøkning fordi vi klappet for dem for fire år siden?? Anonymkode: bd34c...f34
  4. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det frister alltid med Granka ❤️ Anonymkode: e5e85...ce1
  5. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Ham truer med å hente barna tre helger på rad om du søker bidrag? Hva med å svare noe han ikke forventer? "Så deilig, det vil jeg sette stor pris på, og ungene vil ha stor glede av det. Fra førstkommende helg eller?" Om han ikke lenger føler det er en straff, men heller en glede for deg kommer han aldri til å gjennomføre. Det vet du jo, så hvorfor tro på han. Og skulle han gjennomføre er det ingen som taper på det... Søk bidrag gjennom nav, og gjør som Superdolly sier, skriv ned alt. Og ikke forvent noe, da blir du ikke skuffet heller. Trenger du hjelp og avlastning så søk om det, du er ikke den eneste alenemoren som har det. Men hør i nettverket ditt først kanskje? Kan ungene overnatte hos besteforeldre, tanter eller onkler hver tredje helg? Hva med hans foreldre/familie, ønsker de besøk av barna? Vi var besøkshjem for en venninne av datteren min i mange år. Mammaen hennes var død og pappaen helt alene. Vi fikk litt penger for det også faktisk. Hun var hos oss hver tredje helg. Anonymkode: d5431...1f8
  6. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Uff, du er ikke særlig mye bedre som anonym enn du var under nick... Anonymkode: 952a0...91c
  7. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Hvordan går det an at ingen er rett, men heller ikke så feil? Anonymkode: a219f...946
  8. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Kanskje det kan være lurt å begynne med lydbøker mens du er i bevegelse. Det er ofte enklere å konsentrere seg da, f.eks. når du går tur eller støvsuger. Ellers blir det viktig å finne noe som treffer akkurat deg slik at nysgjerrigheten blir pirret og du opplever motivasjon til å fortsette. Jeg kan anbefale masse bøker, men det må jo være innen en kategori som du vil trives med, ellers vil du bare oppleve enda et nederlag når du da ikke klarer å fullføre. Det kan derfor være lurt å begynne med romaner som er lettleste og med litt enkelt språk, og heller jobbe deg opp litt. Hva liker du? Mye humor? Romantikk? Spenning/krim? Fra gamle dager? Fantasy? Anonymkode: e1fc5...d4d
  9. I dag
  10. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Jeg har alltid lest veldig mye, og ganske kompliserte bøker. Men så var jeg i en ulykke og fikk en liten hjerneskade. Ingenting synlig for andre, men veldig merkbart for meg. Fatigue, vansker med konsentrasjon, problemer med å holde fokus osv ble den nye normalen. Jeg elsker å lese, men klarer ikke lese de samme bøkene som før. Min greie har derfor blitt enkle romaner, det mange kaller kiosk-romaner. Skammet meg faktisk over det, men det gidder jeg ikke lenger. Sånn er det. Jeg liker historiske romaner, men det er et utall av enkle feel good romaner å velge i. Anonymkode: ae810...1cf
  11. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Dere trenger ikke være sammen med dem mer enn nødvendig. Ikke sov sammen med dem, lei et hotellrom eller en campinghytte og bare besøk et par timer og dra igjen. De timene lar dere ikke barna være alene, pass på hele tiden. Anonymkode: da578...83b
  12. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Om du mener oppheng som i at flere hører om det og lærer mer om hvordan ADHD arter seg hos voksne generelt og kvinner spesielt, så helt klart! Om du mener at sosiale medier gir nedsatt konsentrasjon og liknende, så ja, det kan være, men der vil en utredning fort avsløre at det da ikke er ADHD som er problemet. Om du mener korte filmsnutter der noen kommer med noen generelle ting som å alltid glemme nøklene og får det til å bli sikkert ADHD, tror jeg det er mest blant ungdom, ikke voksne. Det at mane voksne, og spesielt kvinner, blir diagnostisert med ADHD nå er ikke fordi det er trendy eller at det plutselig er flere med ADHD, men fordi forskningen har gått kraftig framover og flere som har levd et helt liv med ADHD uten å vite om at de har det, nå omsider får vite om det. Jeg er en av dem. Hun som utredet meg sa at jeg er et veldig klassisk tilfelle sånn sett. Klarte meg greit nok i barneskolen, men hadde en del utfordringer, mye skulk og sprikende karakterer på ungdomsskolen og vgs. Har vært til behandling flere ganger for angst og depresjon. Har fått barn som så har blitt diagnostisert med ADHD og et spørsmål om hvem barna likner på - jo meg! Så kanskje ikke så rart at jeg har ADHD da, med tanke på arveligheten. Så selv om jeg var passert 40 år da jeg fikk diagnosen, har jeg jo hatt ADHD hele livet mitt jeg har bare ikke visst om det. Nå har jeg derimot fått en forklaring rundt hvorfor jeg alltid har følt meg litt annerledes skrudd sammen, og det er godt. Samtidig er det viktig å huske at man kun får diagnosen hvis man har alvorlige funksjonsnedsettelser på flere arenaer, så det er ikke sånn at man kan tro man har ADHD fordi man er litt glemsk, rastløs og sliter med å lese en bok pga mangelen konsentrasjon, og så sier legen at joda, og setter en diagnose. Det er en lang prosess, nåløyet er smalt og man må til spesialist. Anonymkode: d063b...ac6
  13. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Å være bonde er sesongaebeid, man kan jo ikke ta timeantallet i høysesong og tro de jobber like mange timer hele året. Det er mange selvstendige i Norge som har høysesong... Broren min driver i båtbransjen. Fra midten av april til utgangen av juni jobber han sju dager i uka. Prøver å komme hjem til middag med familien to dager i uka, men jobber fort 12-14 timers dager. Men i januar jobber han bare 8-16 som alle andre. Bøndene er ikke unike i så måte. Veldig rart at de skal sammenligne seg med lærere og sykepleiere som ikke er selvstendig næringsdrivende og ikke driver sesongarbeid. Han har totalt sett på året flere timer enn mange andre, men han elsker jobben sin. Sånn blir det med bøndene også, de jobber mye i høysesong, helt normalt i lavsesong. Totalen på året blir nok høyere enn en lærer, noe som er helt normalt for selvstendige, men de må ha et timeantall som er fornuftig siden mye av lønna deres er subsidier fra staten. Anonymkode: 67b4c...e4b
  14. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Takk. Det kan jeg kanskje få til, eventuelt kan vi dra for å hilse på henne nå og så dra videre til noen venner mens mannen blir igjen. Anonymkode: 188a8...176
  15. Anonym bruker

    Kan du anbefale en bok(for mindre begavet🙄)

    Jeg sliter med hukommelse og konsentrasjon, og har store problemer med å lese bøker. Jeg kan ingen ting (politikk, litteratur, geografi, ja egentlig alle temaer som alle andre virker å mestre fint). Jeg er rett og slett dum. Men har forstått at lesing er bra hjernetrim og er bra mtp hukommelse på sikt. Tenker derfor å begynne å lese, prøve å gjøre noe med en elendig situasjon. Hvor startet jeg? Hva ville du gjort? Vil det være enklere å lese en roman, eller finne en bok ang et tema jeg interesserer meg for? Vil ikke miste interessen fordi jeg starter for hardt. Vil kunne ligge på verandaen i sommer og lese en bok, slik andre normale folk gjør. Anonymkode: 6cd8a...443
  16. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det finnes jo en mellomting da, ingen ønsker turistene helt vekk. Problemet er overturisme som de kaller det. De protesterer mot bygging av flere hoteller, de vil ha byggestopp. Også vil de ha turistskatt og restriksjoner på salg av boliger til utlendinger. Alt er helt innafor synes jeg. Med 16-17 millioner turister i året brukes jo øyene opp. Anonymkode: 8b879...d38
  17. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    3. er ikke nordmenn. De hadde nemlig ikke snakkes med noen i det heletatt, hvorfor i alle dager skal man det.. 3 er typisk oppførsel jeg tenker fra kinesiske og japanske turister. Anonymkode: 0a11d...180
  18. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Alle skal ha og skal ha og skal ha. Det gjør at alt bare blir dyrere, så vil alle ha mer og så blir alt dyrere. Dette er en ond sirkel. Sykepleierne klager nå også (holder det ikke med applausene og utmerkelsene for god og viktig jobb dere fikk for ikke så lenge siden?). Dette gjør at kronen synker i verdi. Noe som i sin tur gjør at råvarene og maten som importeres utenlandsfra blir dyrere. Det gjør at vi faktisk bruker mer penger på mat. Noe som gjør at alt blir dyrere. Folk krever mer. Kronen svekkes. Ond sirkel. Anonymkode: 2faa2...10a
  19. Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Admin
  20. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Jeg tror kanskje jeg hadde trappet opp/ skrevet et brev til foreldrene. Når et barn har det så fælt, at det ikke preller av slike dumme kommentarer, så si ifra til foreldrene. Akkurat det du skrev over. At barnet ditt har det vanskelig, at barnet deres bidrar til det. Er lov å si ifra. ❤️ Det jeg pleier å si, er at slike barn som må gjlre andre barn mindre, komme med kommentarer osv, er det noe med. Ikke unnskylde de , for selvom man har det dårlig så skal man ikke være jævelig med andre. Jeg sier det rett ut, slike folk er idioter og forandrer seg aldri. Håper det blir bedre for sønnen din. ❤️ Det fins opplegg med at barn kan være en dag i uka på gård osv, for å finne glede og mestring. Anonymkode: 945df...cfa
  21. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Granka har aldri, noensinne, fristet. Men supert at lokalbefolkningen og miljøbevegelsen bruker stemmen sin for å få stopp på denne galskapen. Håper lokalbefolkningen andre steder gjør det samme. Dette er ikke bærekraftig. Anonymkode: 9a5fe...565
  22. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Jeg drar til Amadores istedenfor. 😊 Anonymkode: bb044...650
  23. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    Det hadde vært spennende om ikke en kjeft hadde reist dit på noen år. Da hadde de hylt høyt om å få turistene tilbake for da hadde restauranter, butikker, fornøyelse osv gått konkurs. Anonymkode: 2a642...7bf
  24. Himmel og hav

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Da må mannen din skjønne at det ikke er opp til dere om det skal være ro. Eller så får han forklare rett ut til sin datter at hun må tåle både vold, kjeft og annet fordi det er viktigere at det virker som det er ro i familien enn at hun står opp for seg selv eller at dere står opp for og beskytter henne. Kanskje det rett og slett er best om bare han reiser denne gangen?
  25. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Jeg er bortreist, så venter og ser ann dag for dag. Skal hjem i morgen, så om det holder seg stabilt til da, så venter jeg til da i allefall. hi Anonymkode: 4fe9a...b40
  26. Superdolly

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Du må innstille deg på at du er alene om dette, hele tiden og 100%, og at han aldri kommer til å følge opp noen samværsavtale. Søk bidrag gjennom NAV, og drit i truslene hans. Dokumenter alt du kan. Lag deg en dagbok, ta vare på alt som skriftlig. Kopier det inn i dagboka, eller hvis du har det analogt, skriv ut og ta vare på det. Alt av meldinger og mailer. Noter ned alt som blir sagt muntlig. Hold det så nøytralt du kan, ikke legg inn masse skjellsord og skriv "De j***a idioten!" Skriv: "Kjell Bjarne hentet ikke barna som avtalt fredag kl 17.30. Lørdag fikk jeg en telefon der han sa xxx" Han gjør dette for å kontrollere deg, så ikke la deg kontrollere. Legg planer for deg og barna, reis bort, finn på ting. Skulle han komme for å hente barna og dere ikke er hjemme, så ja vel. Hvor mange ganger har ikke barna dine ventet forgjeves på ham?
  27. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Du ble nebbete i ditt tredje svar, så ikke kom mer med tull. Anonymkode: 384d5...a7d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...