Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Pangasiusfilet, er det ok å spise nå?

    https://www.sintef.no/siste-nytt/2020/to-smafisk-du-neppe-har-hort-om-kan-gi-oss-mer-oppdrettslaks/ Artikkel fra SINTEF, der de beskriver et prosjekt som går ut på å øke innholdet av norske råvarer i lakseforet. Artikkelen er fra 2020, men jeg tror ikke de er i mål med dette, så det brukes nok fortsatt mye søramerikansk fisk (og soya, selvfølgelig). Anonymkode: f8b08...228
  3. Anonym bruker

    Alderdom

    Konsekvensene er at jeg ikke blir som hi beskriver. Ikke vil jeg bli en irriterende mor og svigermor heller, og ikke en bestemor som er redd for å ikke strekke til og bekymrer seg for å ikke gjøre nok. Mest av alt tror jeg at jeg fortsetter å være tilfreds nok til å ikke bli intolerant og bitter for at andre velger som de vil , og takk gud for det. Anonymkode: 6517c...c3b
  4. Anonym bruker

    Lage middag dagen før?

    Isåfall ville jeg latt den stått og putret under lokk så lenge som mulig i dag/kveld. Blir enda bedre av to timer enn en halv Også kjøler du det ned og setter tildekket i kjøleskapet. Varm opp igjen i samme gryta i morgrn Anonymkode: 99024...b7a
  5. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Hadde de ikke fått tak i deg, så hadde de jo bare ringt faren. det er jo ikke noe vanskeligere enn det. Anonymkode: 08d2d...f75
  6. Anonym bruker

    Refleksjon om seg selv!

    Du er enten en dårlig lytter på generell basis, eller du blir fort distrahert. Det er akkurat som når man skriver noe her inne, for du kan skrive at du vant millioner i Lotto, og alt du skriver etter det blir ignorert. Folk skulle bare visst hvor mye de forteller om seg selv ved å avsløre hva de egentlig får med seg. Noen har ekstremt selektiv hørsel / syn. Så siden du tok opp samtalen, så kan du sikkert gå litt videre i selvransakelsen. Du har ihvertfall en veldig typisk feil.. ( men hør på datteren din i det minste ) Det er noe med å høre sin egen stemme, og hadde folk lest høyt alt de skriver så ville de fått seg en aha-opplevelse de også. En av mine feil er at jeg ler på feil steder. Og også av feil ting iblant. Anonymkode: 96fbf...035
  7. Anonym bruker

    Alderdom

    Ja, tydelig vis ser vi ulikt på en del ting. Du må få leve slik du ønsker med de konsekvensene det måtte få. Jeg svarte deg fordi du ba om en forklaring på hvorfor jeg mente du hadde etterlatt et feil inntrykk av deg selv tidligere. Anonymkode: 95fda...692
  8. Anonym bruker

    Alderdom

    Jeg tror noe av det viktigste damer kan gjøre er å lære seg ting og være nevenyttig. Jeg ser på min svigermor og svigerinne som aldri har brukt hverken gressklipper eller snøfreser, knapt et skrujern eller en malerkost. De sitter nå alene begge to i hvert sitt hus med hage og har hatt bratte læringskurver etter at de ble hhv enke og skilt. De er på mannen min og andre ukentlig om å komme og fikse ditt og datt, måke snø, skru opp noe, fikse tette sluk og klippe hekker og gress. Mannen min er tydelig på at han kan komme én gang for hver ting og lære dem hvordan de kan gjøre det selv neste gang. Da takker de gjerne nei. Jeg vet ikke hvordan de har tenkt å klare seg framover når alt de kan av praktiske ting er å vaske tøy og tørke støv. De er det jeg kaller byfruer i hodet mitt. Jeg og min familie kommer fra landet og damer i min familie kan både snekre, støpe, male og måke. Anonymkode: 814dd...724
  9. Anonym bruker

    Alderdom

    Ja, selvfølgelig. Det håper jeg at jeg får mulighet til i mange år. Anonymkode: 95fda...692
  10. Anonym bruker

    Utestengt fra Snaochat. What to do?

    Det husker jeg ikke. Men det er vel bare å Google. Men husk at de da tar en gjennomgang og ser om det faktisk er brudd på regler. Er det det, så bør du lære barnet om det heller enn å styre frem og tilbake for å få han på igjen. I vårt tilfelle visste vi at det var en som jobbet hardt for å få min utestengt. Anonymkode: d8619...20c
  11. I dag
  12. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Jeg er ikke så tilgjengelig når jeg er på jobb så det hadde vært dumt. Anonymkode: cd058...0df
  13. Anonym bruker

    Uføre og barnehage foreldremøte!

    Jeg synes ikke du skal lyve. Men fu kan jo si sannheten? «Dessverre er jeg for syk til å jobbe, og det er noe jeg synes er både trist og litt flaut, for jeg er rett for å bli sett på som lat». Anonymkode: 94982...28d
  14. Anonym bruker

    Refleksjon om seg selv!

    Hvorfor det? Det trenger man ikke. Anonymkode: 19069...cd3
  15. Anonym bruker

    Hva gjør du med grått hår?

    Har farget håret i årevis. Oppdaget mitt første grå helt i slutten av 30-årene. Er snart 44 nå, og ikke så mye grått. Men kommer til å fortsette å farge fordi jeg ikke kler min naturlige farge Anonymkode: 97030...e66
  16. Hvorfor tror du at det føles bedre å bli tatt på bryster, i skritt og på rompa uten at man skjønner hvorfor, av en kvinne i så fall? Anonymkode: af020...6aa
  17. Anonym bruker

    Refleksjon om seg selv!

    Da håper jeg du fortalte vedkommende at du tok opp samtalen Anonymkode: c2393...681
  18. Hvis man er veldig sart for berøring og generelt bekymra så burde man velge kvinnelig behandler. Så slipper alle problemer. Anonymkode: b0158...7d0
  19. Anonym bruker

    Refleksjon om seg selv!

    Jeg tok opp en samtale mellom meg og en annen. Når jeg hører på dette i ettertid hørte jeg at jeg hadde tendens til å avbryte/snakke i munnen på. Dette er noe jeg må gjøre noe med 😅 Barnet mitt har sagt dette til meg noen ganger, men når jeg hørte dette selv var det virkelig en oppvåkner for meg. Absolutt ikke bevisst, men skal ta meg i dette og bli bevisst mine svakheter. Har du noe? Anonymkode: af04b...a1f
  20. Hun pleier å slå inn åpne dører, liker godt å kunne føle seg overlegen oss andre på forumet som hun ser på som idioter. Anonymkode: f2d02...cd7
  21. Anonym bruker

    Alderdom

    Høres ut som en frognerfrue uten utpreger empati eller sosiale antenner. «Jeg kan møte barnebarna én gang i måneden. Da skal det være hyggelig og interessant for meg» Du får ta dem med på en film på Gimle med et glass vin til da 😅 Anonymkode: 939af...416
  22. Anonym bruker

    Uenig med far ang legging av 2-åring som våkner mange ganger på natt

    Hvorfor er det sent på kvelden? Så du tenker at barn i sydligere strøk alle får for lite søvn? Det er ulike måter å gjøre ting på og det er flere måter som kan fungere. Den helnorske metoden er ikke alltid best. Det viktigste er nok søvn totalt sett. Min sover 10 timer om natten og 3 timer om dagen. Blid og fornøyd kar. Anonymkode: 4d120...633
  23. Anonym bruker

    Hvor lang arbeidsdag har lærer på småtrinnet?

    https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/undersokelse-fra-utdanningsforbundet_-laerer-har-fatt-flere-oppgaver-og-ansvar-1.16836399 Anonymkode: c91a4...6ae
  24. Anonym bruker

    Trenger hjelp av dere fine om noen kan svare meg. Jobb relatert.

    Så du tror at sjefer / ledere bare kan jobbe og gjøre akkurat som de vil? Mulig det finnes noen, men for de fleste er det absolutt ikke sånn. Om jeg som leder bare kan "surre rundt og skumme fløten" er det enten fordi jeg har flaks eller fordi jeg har gjort en særdeles god jobb sånn at alt flyter bra og "går av seg selv". For å få det til har jeg gjort mye jobb som du ikke ser. Og om det går sånn i perioder, så trengs det nøye oppfølging for at det skal fortsette sånn. Anonymkode: d2db8...f29
  25. Anonym bruker

    Alderdom

    Men din verden er ikke min verden. Min verden er heller ikke som hi beskriver, og det var det jeg ville si noe om. Vi er forskjellige og med ulike behov. Eller ønsker, rettere sagt. Jeg hjelper andre ved å være psykisk støtte og ved å gi hvis de trenger noe, og ellers. Praktisk arbeid får andre med det kjærlighetsspråket ta seg av 🙂 Anonymkode: 6517c...c3b
  26. Anonym bruker

    Hva gjør du med grått hår?

    Gjør ingenting med det. Fikk mine første grå da jeg var i slutten av 30'-åra. Er 42 må, og det er ca 20 % grått ifølge frisøren min. Heldigvis har de samme tykkelse som mitt mørke hår og blander seg greit inn enda. Tror jeg kommer til å bare la det gå sin gang, men kommer til å se an hvordan det utvikler seg. Anonymkode: 52aaa...d4d
  27. Anonym bruker

    Alderdom

    Men da kan jo bare du velge å se/passe/hjelpe barn og barnebarn oftere? Anonymkode: abaa2...661
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...