Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    El-bil og tålmodighet

    Det var jeg som startet den tråden. Vi har 2 el biler. Min, en kia niro har på sommer 45-50 mil, jeg har i underkant tur retur jobb 10 mil, lader uansett hjemme om natten, så ikke noe problem. Mannen sin audi e-tron har 40 mil sommer, men kortere på vinter, bruker den på jobb,lader kun hjemme han og, så sant han ikke må kjøre langt til på befaring osv, men da er det aldri ladekø. Hans bil rar 15-20min å lade opp til 80%. Når vi nå har kjørt til hytta trenger vi egentlig ikke å lade til, men da det ikke er lader på hytta stopper vi og lader og handler da samtidig. Hvis vi kjører til vestlandet som er 56 mil, så trenger vi å lade bare en gang, det er uansett godt å strekke på beina etter mange mil i bil med 3 unger og hund. Tror vi har stått i ladekø maks 2 ganger og da bare i ca 5 min. Så akkurat det er ikke noe problem. Men har man som en annen her skriver valgt å hate el bil, så dropper man bare å kjøpe det, så enkelt er det. Og nei, det passer ikke alle steder i Norge enda heller. Så i hverdagen som det er flest av er det virkelig ikke noe problem å ha el bil. Anonymkode: dc711...6ed
  3. Anonym bruker

    Dere med menn som er rundt 190 cm høye

    240 cm lang. Tenkte feil. 🫣😄 Anonymkode: d9745...cd1
  4. mamma til adhd gutt<3

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Nå ble plutselig HI en mann ? Du skriver ingenting det er mulig å være enig eller uenig om. Du skriver hva DU tror. Selv om du samtidig hevder det er sannheten.
  5. Det har jeg ikke noe behov for, så det kan du selv finne ut av. Poenget er uansett at hi mener familien bør skaffe seg egg selv, og ikke forvente at hun skal gi bort sine. Anonymkode: 059a0...cee
  6. Anonym bruker

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Uenighet, nei, jeg blir kalt mann og incel og hengt ut og kastet spydigheter etter. Det er sikre tegn på at man ikke liker det jeg skriver. Uenighet ville vært at noen andre skriver noe annet. Og enkelte klarer jo faktisk det. Du kan jo skrive hva du vil, du, men virkeligheten taler for seg selv. Dette blir mitt siste svar, så får HI selv vurdere om han gidder å ta det til seg eller ei. Anonymkode: f0122...47a
  7. Anonym bruker

    Noen her som bruker quetiapin til søvn?

    Sånn er det hos meg også. Kommer en periode innimellom at jeg ikke får sove eller at det blir oppvåkninger. Så rart. Anonymkode: db2f4...969
  8. Anonym bruker

    El-bil og tålmodighet

    Vi har to elbiler og har hatt elbiler i 7-8 år nå, og jeg har aldri stått i ladekø noen sinne. Nå er ikke vi så ofte på langtur heller, men jeg har kjørt 5-6 timer på en dag et par ganger. Da stoppet vi underveis for å gå på toalettet, spise og strekke på bena, og jeg ser ikke helt hvordan det eventuelt ikke kan kombineres med å lade dersom man trenger det? Anonymkode: a97b0...e4d
  9. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Jeg har aldri vært i «syden». Barna har vært med på ferier fra de var babyer. Reist land og strand rundt i Norge og Sverige. Jeg har nesten alltid reist alene med dem også. Eksmannen mente at ferie i Norge ikke var ferie, og ville heller til «syden». Men jeg tar jo også turer uten barn. De MÅ ikke være med på alt. Når de er hos far, så gjør jeg ting JEG vil gjøre. Når de er hos meg, så gjør jeg ting de vil gjøre. Det er fullt tillatt å reise på ferieturen barn også. Anonymkode: 40b71...7b1
  10. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Kanskje de hører på deg hvis du blir litt mere positiv. Har vært i Syden alene med småbarn. Gikk supert det. Anonymkode: 384cb...aa6
  11. Det var jo det hun skrev. Å hole betyr å… …la meg sitere ordboken; skaffe seg, få tak i (ofte ved behendighet, knep, list) jf. knipe, kvarte https://naob.no/ordbok/hole Neste ord på listen er killjoy. Det kan du få lov til å finne ut av Anonymkode: 9aa50...982
  12. Anonym bruker

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Det som er skremmende med holdningen din er at du tolker uenighet som hersketeknikk og en bekreftelse på at du har rett. Å mene at kvinner mister lysten på sex med menn hvis de er velstelt nedentil, er ren synsing. Med mindre du kan vise til forskning som underbygger argumentasjonen din, er det helt innafor å i retur mene at det du skriver ikke har rot i virkeligheten uten at det er en hersketeknikk. Da har du ikke helt forstått hva det er. Jeg kan like godt fremme motsatt påstand, nemlig at grunnen til at kvinner mister lysten på mannen sin er at de ikke steller seg selv nedentil. For meg er det langt mer logisk, fordi jeg selv helst ikke vil ha sex med, og i hvert fall ikke oralsex, en mann som er veldig ustelt der nede. Dessverre har egne preferanser lite å si når en skal framlegge generelle påstander, så derfor er både din mening og min mening nettopp bare det; meninger. De kan ikke allmenngjøres uten at et stort og representativt utvalg kvinner forteller hva de foretrekker hos en mann på både kort sikt og i et mer langvarig forhold. Anonymkode: ac925...f38
  13. Hahah. Noe må man jo ha å snakke om, og da er det like greit å snakke om egg og sure ladedamer som det er å snakke om været. Hadde aldri hørt begrepet hole før, måtte google det. Takk for nytt begrep! Anonymkode: 9aa50...982
  14. Sånn er det for dem som har drittunger. Vi andre nyter faktisk ferie med ungene.
  15. Anonym bruker

    Dere med menn som er rundt 190 cm høye

    Her tror jeg du har laget deg masse jobb for ingenting, de aller fleste steder de selger sengetøy kan du kjøpe til ekstra lang dyne også. Datteren min kjøpte akkurat dette, til ekstra lang dyne, 140x220. https://www.princessbutikken.no/plain-cotton-bomullsengesett-lys-blaa Anonymkode: 1fa7e...3bc
  16. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Å reise på tur eller ferie med og uten barn, er to vidt forskjellige ting. Det er også forskjell på feriene med småbarn kontra store barn. Men det er fortsatt FERIE. Det er bare ferie med forskjellige utgangspunkt. Klart jeg ikke ville valgt f eks Dyreparken i Kristiansand som hovedferie om jeg var singel eller bare jeg og mannen, men vi har hatt mange supre ferier der når barna var små. Feriene når man har barn, blir oftest fine om det er på barnas premisser. Og blir fine minner som huskes som fantastiske ferier. Som mor husker jeg OGSÅ det slitsomme, men disse minnene blekner i forhold til å ha gitt barna morsomme ferieminner å se tilbake på. Årene går ufattelig fort, plutselig er barna unge voksne som ikke lenger er med på ferie. Da er tiden inne for voksenferiene. Ligge pal på stranda i timevis, ikke-banevennlig restautant med voksenmiddag seint på kveld, der du kun kan konsentrere deg om egen mat og drikke omså 4 glass vin til. Og tro meg: Du kommer til å savne de hektiske turene da barna var små! Jeg er nå midt i 50 årene, eldste er 33 og yngste 16. Det er et deilig voksenlivet nå, men nostalgien innhenter meg stadig. Blant annet tenkte jeg seinest nå i går på barne-tv og "Påskemorgen", og "Julemorgen", som var skikkelig stas og stemningsskapende. 😊 Anonymkode: bd557...7e8
  17. mamma til adhd gutt<3

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Først og fremst så tenker jeg en på 5 år vil huske mye fra en ferie. Når det er sagt så vil en på 5 huske like mye fra en hyggelig ferie i Norge som en i utlandet. Det handler i grunn kun om å skape gode opplevelser. Selv har jeg hatt med meg ungene overalt siden de var små og ofte alene. Ferie for meg er opplevelser og vi har ofte vært veldig aktive. Lange dager på stranden med masse bading, sykling, turer i fjellet osv. Du velger den ferien du tenker er best for din familie.
  18. Hi prøver ikke å «hole» egg fra familie. Hi blit irritert over at familien prøver å få henne til å gi bort eggene hun har kjøpt, og mener de kan skaffe seg egg selv. Hvilket er helt ok å mene. Anonymkode: 059a0...cee
  19. Anonym bruker

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Hvis det ikke har rot i virkeligheten, hvorfor reagerer dere sånn mot meg og bruker hersketeknikker? Er det én ting som er sikkert her, så er det at jeg treffer. Anonymkode: f0122...47a
  20. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Det handler ikke om hva barnet husker som voksen, men opplevelsen av å gjøre noe sammen med foreldrene. Det samholdet, de felles minnene, bildene man kan se på senere også skaper et forhold mellom barn og voksen som er ubetalelig. Men man trenger ikke reise til syden for å skape det. Jeg har fire barn, drøye 8 år mellom eldste og yngste. Klart ferier kan være kaos, selv med to voksne, og vi har aldri vært på sydenferie. Men, vi har reist til Legoland og Dyreparken annenhvert år. Nå er barna store, fra 15 til 22 år gamle, og de minnene er noe de alltid har med seg. Alle bildene, alle "Husker du den gangen-bla bla bla". Det er det som er viktig. De husker ting som at de sovnet på gresset utenfor Lalandia på et pledd med en liten rosinpakke i hånda, de ser på bilder fra den gangen de som 3-4 åring ble sur fordi de ikke fikk et eller annet. Det er sånne små drypp med ting de husker, det er veldig verdifullt. Men enhver familie lager sine minner og sitt samhold. Broren min reiser på campingtur med sine to gutter. De går nå på mellomtrinnet på barneskolen og hver eneste sommer fra de ble født har de vært på campingtur. De elsker det, å løpe rundt på en campingplass og få nye venner, bade, fiske etter krabber osv. Det er deres greie. Så om man reiser til syden, sover i telt, drar til Sverige eller hva det måtte være spiller ingen rolle. Det viktige er tiden med barna, følelsen av samhold og opplevelse, minner, bilder og kos. Det har man med seg resten av livet, uansett hva det er man gjør sammen. Anonymkode: eac7e...94c
  21. Anonym bruker

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Kort og velfrisert men ikke helt glatt. Mannen er 60 år 😊 Anonymkode: 10f0f...435
  22. Vil heller si det blir mer en feire for barn/barna en foreldrene. Da mener jeg mer småbarn en ungdom som ikke trenger å bli rettet her og der og rope og skrike etter dem fordi de springer vekk. Som små barns mor blir jeg helt utmatt om tanken på å reise i utlandet med en veldig høy energi 5 åring som vil ha viljen sin i alt og helst ikke høre på meg. Ja det er sikkert sånn noen små barn er men hadde aldri orket på tanken på å deale med alt dette i et annet land i sommerferien, da vil jeg heller bli her hjemme en å gjøre dette en annen plass der alle ting ikke er tilgjengelig. Av og til lurer jeg på hvordan andre foreldre med flere små barn klarer dette eller synes det er avslappende. Men nå er jeg alenemor så da har jo jeg 100% ansvaret selv om jeg skulle tatt henne med meg til syden eller noe. Men om jeg skulle reist hadde jeg kanskje gjort det når hun er hos pappen sin. Men lest der folk synes dette er tabu av foreldre for man tar denne opplevelsen fra barnet, men hvor mye husker en 5 åring egentlig? Jeg kan kanskje mer forstå en ungdom på 11-12-13-14 år som ikke kunne fått vert med. Anonymkode: 23dea...e4c
  23. Anonym bruker

    El-bil og tålmodighet

    Har hatt elbil i åtte år og kan telle på én hånd antall ganger jeg har stått i ladekø. Anonymkode: 08068...332
  24. ulenissen

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Hmmm… dette har jo null rot i virkeligheten. Skulle tro du var en mann, en incel mann…
  25. I dag
  26. Er det så mange som er desperate da? Det må være lov å reagere når vanstyre medfører at en basisvare går tom. Personlig har jeg en eggebonde til nabo, så jeg er godt dekket. Jeg så også at det var godt med egg igjen på min lokale Coop Extra kl 20 i går kveld. Toalettpapir og tørkerull, derimot, var det helt tomt for! Og det er jo mer essensielt enn egg (toalettpapir altså). Anonymkode: 30cca...3fb
  27. ulenissen

    Hvilken frisyre foretrekker du på mannen nedentil?

    Glattbarbert
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...