Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Takk for det Du spurte om jeg snakket ‘sånn’ til mennesker, og jeg svarte ja. Årsaken er at de jeg omgir meg med, tar referansen. Tenkte du kunne få den. Et 400 år gammelt dikt. John Donne, 1624. No man is an island, Entire of itself, Every man is a piece of the continent, A part of the main. If a clod be washed away by the sea, Europe is the less. As well as if a promontory were. As well as if a manor of thy friend's Or of thine own were. Any man's death diminishes me, Because I am involved in mankind, And therefore never send to know for whom the bell tolls; It tolls for thee. Anonymkode: 07ca1...fa7
  3. Lykke4ever

    Kjole til bryllup

    Glemte å få det med i teksten, det står smoking/mørk dress i invitasjonen.
  4. Joda. Fælt mange blander seg inn i det. Mange blanda seg når jeg skulle få barn nr 2. så blanda noen seg for at jeg ikke fikk nr 3 med en gang. Så blanda de seg igjen når jeg var gravid med nr 3. Joda, mange har blanda seg bort i at jeg har kjøpt ting jeg ikke trenger. Men det er en vesensforskjell på å frastå fra en undersøkelse som kan koste deg livet og la ungene sitte igjen uten en mamma, kontra kjøpe en ny kjole når skapet er fullt. Anonymkode: 380c2...cde
  5. Anonym bruker

    El-bil og tålmodighet

    Jada, det formelig haglet nordnorske gloser og fantastiske beskrivelser om dette "vidunderet" til over 1 million kroner som fikk æren av å bo i garasjen, riktignok for ganske kort tid. Jeg hatet ikke bilen, grei nok å kjøre i byen. Men var nok noe skuffet (selv om jeg ikke turte å si noe til gubbefar om det) over at bilen var såpass "ordinær". Min golf, 2016 modell, er vel like god å kjøre... Det er veldig deilig å dra på langtur nå, uten å måtte tenke lading! Anonymkode: 00c36...7bd
  6. Les det som er markert Anonymkode: 380c2...cde
  7. Tror du på det selv? Helt ærlig? At de vil tenke og føle at det var bedre at du fikk bestemme selv og døde tidlig enn at de fikk ha deg i livet sitt, at du fikk se alle bli voksne, at du ville få møte barnebarn, at du ville være tilstede på de store dagene (og de tunge dagene)i livene deres som ikke har kommet enda. Tror du de da vil se på hverandre og si: "Mamma hadde elsket denne dagen. Hun skulle jo ha vært her sammen med oss, men vi får trøste oss med at hun gjorde som hun ville til tross for at det kostet henne livet."
  8. Anonym bruker

    Kjole til bryllup

    Det kommer jo helt an på bryllupet. Skriver man ikke lenger i invitasjonen hva kleskoden er? Før skrev man Antrekk: dress/smoking osv. er den tiden over kanskje? Er det på stranden, på en veranda, i skogen? Anonymkode: df6a1...8d9
  9. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Ferie er å gjøre noe annet, og om man har klart å oppdra ungene er det selvsagt avslappende for alle. Anonymkode: dd612...23e
  10. Det er egoistisk å få barn. Det er egoistisk å kjøpe noe man ikke trenger. Det er egoistiske å ta abort, det er egoistisk å ikke hjelpe svigermor. Men de fleste blander seg ikke i ditt valg om å få barn, valget om å ikke ta eller ta abort, kjøpe en kjole fordi du synes den var fin selv om du ikke trengte den, eller om du ikke vil bruke ferien din på å male huset til svigermor? Tilnærmet alle valg man tar er egoistiske. Anonymkode: c066d...7d5
  11. Anonym bruker

    Kjole til bryllup

    Jeg skal i bryllup til sommeren og er usikker på kjole, det skal være utendørs deler av bryllupet. Passer denne kjolen, eller er den for uformell for et bryllup? Eventuelt hvilken blazer/jakke kan kombineres med da det er nord i landet. https://www.smukoslo.no/products/9851117-elodie-dress-blooming-gold Anonymkode: 1d4d2...8e4
  12. Hehehe. Lykke til😀 Anonymkode: c066d...7d5
  13. Ja. Poenget mitt står. Han hadde ikke ønsket å henvise deg uten at han har mistanke om at det er noe de bør sjekke ut. At han sier at dere kan ta det senere er jo fordi han mener at det er viktig og at han håper å nå inn til deg. Hva mener du med siste avsnitt? Du skriver at barna dine skjønner at de bør sjekke ut diverse, mens du selv nekter som et lite barn. Du velger faktisk aktivt å risikere å dø mange år for tidlig. Det er egoistisk. Anonymkode: b534b...8e5
  14. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Barn kan ha en fin ferie selv om det ikke bare er hyggelig også. De lan ha en fin ferie om de må besøke gamle bestemor som er senil og bor på ei forlatt øy selv om de heller ville vært i Hellas. De synes ikke det er hyggelig der og da, men når de blir voksne så vil de sette pris på det. Så hyggelig er ikke nødvendigvis det viktige. Anonymkode: 40b71...7b1
  15. Ja, det gjør jeg. Men nå har jeg, i likhet med din familie, fått nok av deg, og kommer derfor til å gå ut av tråden. Det er helt vanlig at når man opplever traumer så blir man ekstremt kranglevoren og vrang og vrien og alt skal handle om en selv og hva man ikke kan og ikke tør og ikke vil. Og så skal alt kveruleres og dikkederes, gjerne akkompagnert av alkohol og annen rus. Eller risikoadferd. Man ender opp som et stort sort hull som suger til seg all energi fra alle rundt og så forsvinner de, en etter en, til man sitter der ensom igjen - og typisk enda tror at man har rett. Anonymkode: 07ca1...fa7
  16. Anonym bruker

    Å reise med barn i sommerferien er ikke en feire (for foreldrene)

    Hvorfor får du barn om du synes det er så slitsomt. Man tilpasser litt ferie etter barnas behov og ønsker i de få årene det er ett alternativ . Om du tenker at ferie er å ligge rett ut i ei solseng når man har små barn da må du nok bare bli hjemme. Anonymkode: 30767...656
  17. Anonym bruker

    Jeg tror vi kan møte på en utfordring, hørsel og oppmerksomhet.

    Tinnitusen er der, sånn er det bare. Den kan han ikke bli kvitt. Tinnitus forstyrrer hørselen. Jeg har selv tinnitus og selv om hørselen min er som det skal, så ligger tinnitusen og forstyrrer slik at jeg sliter veldig med å høre folk som snakker lavt og gjerne litt "inni seg". Tinnitusen er rett og slett høyere. Det eneste som det kan gjøres noe med er deg. Du må lære deg å snakke høyere. Du må jo være tidenes største optimist om du stadig snakker lavt til han når du vet at han ikke hører det. Og jo, det går fint an å snakke høyt uten å høres sint ut. Ta noen timer hos en sangpedagog så du lærer deg å bruke litt mer kraft. Du kan også putte noe som demper lyden litt i ørene om tv blir for høy for deg. Anonymkode: 10857...0f4
  18. Han har ikke henvist. Han ville henvise, men jeg sa nei. Og så sa han at da tar vi det senere om det blir nødvendig. Hva får deg til å tro det? Men jeg trenger jo ikke å oppfordre dem til å gjøre noe de gjør iten min oppfordring? Anonymkode: c066d...7d5
  19. Eller de kan sitte igjen med en følelsemessige at det er trist, men at jeg tok valget og at det ikke ville være annerledes uansett hvor hardt de presset meg, og så fikk vi en tid med positivitet den soste tiden i stedet for å være sinte på hverandre? Hæ? Pleier du alltid å snakke sånn til folk? Du dere dette langt ut av proporsjoner og svimler rundt med alle mulige antakelser. Anonymkode: c066d...7d5
  20. Men du skjønner det ikke? Anonymkode: b534b...8e5
  21. Så tenk på ungene dine som opplever deg som særdeles egoistisk i stedet for å tenke på din egen død. Eller tenk på hva du selv ville følt om det var de som selvskadet eller tok livet av seg eller unnlot behandling. Anonymkode: 07ca1...fa7
  22. Legen henviser deg ikke til så omfattende undersøkelser for moro skyld. Han har en faglig begrunnet grunn til å anbefale deg å sjekke deg for kreft. Du er en egoist og fremstår ganske dum. Ut fra opplysningene du gir så støtter jeg familien din. Anonymkode: b534b...8e5
  23. Begge deler. Av og på de siste 20 årene, mer de siste årene. Den parentesen var ironisk. det har jeg forsøkt, og forsøker fortsatt. Men det er en sperre der, og den er verre å tenke på enn død. Det kan ta år før jeg klarer, og det er greit for meg. Men det er ikke greit for familien min. Anonymkode: c066d...7d5
  24. Hva har skjeden med dette å gjøre? Anonymkode: 07ca1...fa7
  25. Nei, det er kun du som ser på deg selv som en enslig øy. Snodig nok synes du det er trist i ditt neste avsnitt. Du kan jo ta en avgjørelse om hva du mener selv i alle fall; enslig øy som er løsrevet fra det hele, eller med bro og forbindelser til fastlandet? Hva ville du tenkt om dine barn ble dødelig syk og nektet behandling? Anonymkode: 07ca1...fa7
  26. Folk mener at de har noe med ditt personlige valg å gjøre fordi de ser at det har et potensiale til å gå hardt ut over andre enn deg, og de ser at det virker som det ikke betyr noe for deg. Om det skulle være så ille at du dør, så er det ikke deg som blir sittende med sorg, savn og anger for at de ikke presset deg hardere til å ta disse undersøkelsene. Det er alle de som er igjen og som er glade i deg som skal leve med dette i resten av sine liv. Folk legger seg oppi andres personlige valg hele tiden, spesielt når disse personlige valgene fører til konsekvenser for andre. Det er sånn det er å leve i et samfunn og leve med andre mennesker nær seg, og når man har barn og andre som er glade i seg, så må man innse at veldig lite av det man gjør påvirker kun en selv. Friheten man har til å velge kun for seg selv strekker seg egentlig ikke så langt ut over valg av lørdagsgodt og hvilken bok du vil lese.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...