Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Oij oij oij. Du må lære deg å svelge kameler om dette var noe å reagere sånn for! Anonymkode: 61629...980
  3. Anonym bruker

Muligens rotet meg opp i feil fyr

Bra du er et troll, hvis ikke hadde du jo ikke kunnet sove hjemme i natt Anonymkode: a36bd...617
  4. Anonym bruker

Oh no! Har kanskje gått på en pass-smell

Hehe i Oslo kan du møte opp en time før og være nr 100... Anonymkode: 0b25d...3ec
  5. Anonym bruker

Skoleferie og jobb-river av meg håret!!!

Skjønner at det høres deilig ut med en uke alene, men det er jo vi selv som har valgt å få barn, så må man bruke ferien for å få kabalen til å gå opp, så hva så? Plutselig er de store og du kan ta ferie når det passer deg. Anonymkode: fad83...a7b
  6. Du bør virkelig gå inn til datteren din med en gang, selv om hun sover, å unnskylde deg kraftig! For en overreaksjon
  7. Prisen for årets overreaksjon går til deg! Du har helt tydelig glemt hvordan det var å være 12 år. Selvfølgelig er de nysgjerrige, og undersøkende, selv på slike ting som dette. Paradise Hotel er noe møkk, det kan vi være enige om. Men fremfor å klikke krakilsk, så ville det være mer fornuftig å håndtere det undersøkende sammen med datteren din. Hun er snart tenåring, og da blir man nysgjerrig på mye rart. Snakk om det stille og rolig. Se en episode sammen med henne evt, og snakk om hva dere ser og hva hun tenker om det. Anonymkode: 71905...804
  8. ulenissen

Bleieslutt

Gutt: 2,5år (sluttet sommer) Gutt: 2,2år (sluttet vår) jente: 2,3år (sluttet vår) Begge guttene hadde 1-2uker med flere uhell enn hell. Brukte konsekvent ikke bleie annet en natt. Så skjønte de plutselig poenget og hadde ingen uhell. Jenten brukte ca 1mnd med varierende hell og uhell så var hun også tørr. Begge guttene sluttet med nattbleie etter eget ønske da de var blitt tørr på dagen. Jenten brukte nattbleie frem til hun fylte 3.
  9. Dette må jo være forsøk på trolling...? Anonymkode: 978c4...4b6
  10. Visste hun at det ikke var lov å se Paradise Hotel Jeg synes du overeagerer når du går fra henne i sinne mens hun griner, det synes jeg rett og slemt var litt slemt av deg. Anonymkode: b9f6d...107
  11. Er du seriøs med dette? Har du kjeftet på barnet ditt og latt henne gråte seg i søvn på grunn av noe hun har sett på tv? Da har du gått over styr. I morgen er det DU som skal be henne om unnskylding for denne overreaksjonen. Det er helt naturlig at hun er nyskjerrig på et program som ofte snakkes om, debatteres og ikke minst sikkert går rykter om blant ungdommer. Du skal heller fortelle henne at grunnen til at du ble så sinna er at du blir frustrert fordi du ikke ønsker at hun skal se programmet fordi det ikke gjenspeiler en virkelighet og promoterer usunne idealer. Så ber du om unnskylding for at du ble så sint, forteller at du er glad i henne og ber henne om å ikke se mer på det. Så skal du legge saken bak deg og tenke at det finnes større problemer i verden. Anonymkode: fe015...2f6
  12. Er det ikke bare å ta det helt med ro da? Snakke om hvorfor du ikke liker programmet. Hvordan de oppfører seg, blir oppfattet og eksponerer seg selv. Og hvorfor det kan være ugreit og man angrer. På en rolig måte. Og vis at du klarer å stå i det ubehagelige. Du grein når du fant det ut? Unnskyld meg... Men hvem er voksen og barn her? Hva er verst? Hun kan vel alt om sex nå hvis hun er 12år. Min viste alt om kroppen når han var 4år, alt fra sex til fødsel. Og nå som 7 snakker vi om alkohol. Altså, kunnskap gir makt. For å hindre situasjoner (overgrep, fyll etc) så er det lurest å snakke... Om alt. Anonymkode: 978c4...4b6
  13. Anonym bruker

Mellom Norge og Tyrkia... blir psykisk knekt.

Poenget er at nå er du syk - du ønsker å ha det som du følte det den gangen: "...jeg følte meg så hel da vi hadde kontakt." Det er slik du ønsker å føle deg nå også, du har fått for deg at han kan få deg til å føle deg hel. Men han kan aldri få deg frisk, det må du selv gjøre, og nå trenger du den behandlingen du får her hjemme. Det virker på meg som om disse tankene dine på ham er en flukt. Jeg har ikke skrevet at det aldri er mulig å få et godt forhold til en fra et annet land, men det å bygge et forhold med en person fra en kultur som er så forskjellig fra vår, det er langt mer krevende enn å bygge et forhold der man har et visst fellesskap, og ikke minst et språk begge kan like godt. En venninne av meg er fra Tyrkia, kom hit som barn. Hun er skeptisk til slike forhold, fordi det er så krevende. Hun sier at selv hun som snakker tyrkisk flytende og er vokst opp med den mentaliteten og forstår kulturen ville slitt om hun skulle blitt sammen med en mann som har bodd hele livet i Tyrkia. To andre som jeg kjente godt rotet seg inn i forhold til tyrkiske menn. Der kom mennene til Norge. Begge, men den ene spesielt, ble omtalt som drømmemannen de luxe, behandlet henne som en dronning... inntil han ble voldelig og snøyt henne for mer penger enn jeg tjener på flere år. Hun endte med voldsalarm og som psykisk vrak, gikk fra å være oppegående og i full jobb til uføretrygdet psykisk vrak. Den andres mann var ikke fysisk voldelig, men når han først hadde fått barn med henne begynte han å utnytte henne enormt, var psykisk voldelig, presset henne for penger, tok opp lån i hennes navn, isolerte henne fra andre+++. Alle tyrkere er selvfølgelig ikke slik, det finnes garantert også mange flotte menn der. Men å ta sjansen på det? Neeeei, skulle du gjort det så burde du i det minste være helt frisk selv, være i jobb slik at du har en trygghet økonomisk også. Når du er syk er du ekstra sårbar, og du vil så inderlig gjerne at det er lettere for å overse faresignalene - som kan være vanskelig nok å oppdage selv når man er frisk. Du kan reise på ferie selv om du ikke innleder et forhold til denne mannen. Det er mye som er flott med Tyrkia, men tenk også litt over det at landet i dag i praksis er et diktatur, et land hvor de som styrer kaster uskyldige i fengsel, som stenger skoler, som forfølger de som sier meningene sine. Menneskerettigheter står svakere og svakere der. Ikke gå inn i en hang-up på ham, han kan ikke gjøre deg frisk. Fokuser på andre ting som gir deg glede. Dra et annet sted, opplev noe annet. Konsentrer deg om å bli frisk og sterk i deg selv. Da vil det også være lettere å treffe en mann som er bra for deg, uansett hvor han er fra. Anonymkode: 3176e...11e
  14. Anonym bruker

Hørte på radioen for litt siden at de legger ut nye timer hver fredag, så lønner seg å sjekke, ja. Anonymkode: 6f76c...b44
  15. Anonym bruker

Jo, man korter ned tiden. Jeg tror faktisk passene blir laget i nord og så sendt innom den egne politistasjonen (mulig jeg tar feil her) Men den åpenbare fordelen med å hente selv er denne: Hvis passet IKKe kommer i tide, og du får utstedt et nødpass blir et pass som er sendt hjem til deg ugyldig og du må kjøpe enda et nytt pass. Altså tre ganger utgiften. Henter du selv, er passet gyldig selv om du får et nødpass i mellomtiden. Anonymkode: 6f76c...b44
  16. Anonym bruker

Hvis du klarer å holde deg våken til etter midnatt så legger de ut timer da. De gjorde ihvertfall det. Ca 20 min etter midnatt. Jeg gjorde det en fredagskveld mens jeg satt oppe og så på en film. Fulgte med på mitt passkontor og 15-25 min etter midnatt la de ut en time 2.5 uke etter. Ellers var det ventetid på opptil 3 mnd. Anonymkode: 938e7...4ba
  17. Han har ikke fatigue viss han klarer å kobbe 100% og gjøre mye hjemme i tillegg. Fatigue er ikke noe man automatisk får etter kreftbebehandling. Det er et symptom på at man ikke orker, at man er så sliten som om man har influensa uten feber. Anonymkode: 37f6c...46e
  18. Oppdaget nettopp på Viaplay-appen min at noen hadde sett 11 episoder med Paradise Hotell. Mannen hadde ikke sett på det, så da kunne det ikke være noen andre enn min 12 år gamle datter😫 Var ikke klar over at andre i familien hadde tilgang til Viaplay, men det har hun altså hatt via apple-tven. Hun bekreftet at hun og søskenbarnet som er like gammel hadde sett på dette sammen da de var hjemme alene her hos oss i påskeferien 1 dag da vi var på jobb. Jeg reagerte med sinne, og prøvde å forklare at dette programmet ikke gjenspeiler virkeligheten og at det er et av de verste programmene som går på TV. Jeg gikk fra henne i sinne og jenta gråt seg i søvn. Føler meg som en mislykket mor som indirekte har latt dette skje!! Er helt knust, aner ikke hvordan dette vil påvirke henne. Har ikke sett programmet siden det startet opp, men regner med det er enda verre enn før, med drikking, sex osv. I tillegg har jeg nå også latt henne gråte seg i søvn selv om jeg vet så godt at dette ikke er riktig måte å håndtere dette på. Det et bare så vanskelig når jeg blir så tatt på senga☹️ Kan noen gi meg noen gode råd? Hva gjør jeg? Hvordan snakker jeg med henne om dette? Anonymkode: 50c7b...110
  19. Jeg er 159 og litt overvektig, stor mage pga overvekt og ødelagte magemuskler. Smal over skuldrene, små pupper, spinke armer og ankler. Har liksom ikke overkropp, mest bein. Forslag til klær som kan passe meg til jeg får bort babyvekten? Anonymkode: dff62...113
  20. Få politiet til å ha fartskontroller der, så kanskje de innser hvor fort det kjøres. Og det er jo greit at det har gått greit til nå, men det er en helt annen trafikk nå enn for 30 år siden Anonymkode: d5ec5...110
  21. Ja, men dere har jo faktisk fritid på fridagene deres da. Vi andre har aktiviteter og kjøring da også. Kan ikke gjøre det vi selv vil, selv om tid med unger også er gull. Anonymkode: 6ef2a...858
  22. Anonym bruker

Hva er virkelig det billigste telefonabbonementet?

Betaler 500 idag, det må da virkelig være noe å spare på her?... Anonymkode: eef63...198
  23. Nei, det er ikke selvmotsigelse. Det er dyrebar tid med barna. MED barna, forstår du? Sitter ikke og later meg slik de som jobber kveld gjør på dagtid. Forskjellen på dere med turnus er jo at hoveddelen av det andre som må gjøres på kvelden havner på den andre parten. Men det ser jo selvsagt ikke dere på som et problem. Anonymkode: 6ef2a...858
  24. For en smarttelefon, og jeg kan bruke for det meste wifi?! 🤔 Anonymkode: eef63...198
  25. sug lut

Skoleferie og jobb-river av meg håret!!!

Du vil ha.ferie fra ungene når du uansett ikke har dem full tid? Kvalmt.
  26. frk Nilsen

Hvor gammelt var barnet da dere sluttet med smokken?

Eldste var ca 1,5 år, han fant ut at den var mer morsom som leke, da fjernet vi bare smokken. Yngste var rundt 8mnd og spyttet den ut i hytt og pine, så da var det ikke noe vits å holde på mer.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden