Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Du har helt rett. https://www.forskning.no/sykdommer-stress-forebyggende-helse/foreldrene-har-ansvar-for-barnas-overvekt/606293 «De sunneste – de som trente og ellers levde sunnest – forbandt de usunne matvarene med helgekos. De som levde mest usunt, koblet det også til hverdagskos.» Det er slett ikke slik at alle unge henger på kiosker og gatekjøkkener. Mange henger på idrettsplasser og treningssentre. Ikke alle spiser boller og chips, mange spiser salat og proteiner. Anonymkode: befdf...ec1
  3. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det er jo ikke "sånn det er", for det er dette DU har opplevd, altså dine erfaringer. Å si at det er naturlig å falle for fristelser er å gi aksept for det, og da handler det om å bygge karakter. Jeg drakk meg full en gang, og ja jeg skjulte det for foreldrene mine. Det var på grunn av respekt, og at jeg visste det ville få konsekvenser. Det er min erfaring, og vi fikk sjelden godteri. Jeg spiser veldig sjelden godteri nå også, så der har du min erfaring. Jeg har sett foreldre ruse seg med barna, og hatt lite grenser, og jeg har også opplevd at de forsvarer å kjøpe alkohol til ungdom under 18. De drikker absolutt mer enn de som har strengere foreldre med tydelige grenser. Det er ikke til å sammenligne engang, m,en jeg kan ikke si at dette er som det vanligvis er, for det handler om hvilke erfaringer vi gjør oss selv. Og da handler vi gjerne ut fra det. Anonymkode: a8e93...28f
  4. Sommerkroppen 2029

    Hvorfor eier tante pose ikke skam?

    Personlighetsforstyrrelse?
  5. Anonym bruker

    Hvorfor eier tante pose ikke skam?

    Hvorfor føler tante Pose i filmen "tante Pose" ikke skam når hun lyver, bedrar og oppfører seg så bedriten mot sine nærmeste og mest kjære? Nå er hun jo ikke virkelig, men det finnes mennesker (jeg har faktisk vært borti noen slike) som er sånn som ikke føler noen skam over å være sånn heller. Hvordan klarer et menneske å være så følelseskald? Anonymkode: 6b321...073
  6. Anonym bruker

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    Han får betalt for å være spydig. Anonymkode: 56ea1...a91
  7. the amazing spidermamma

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Mine barn får femti kroner i uka som de kan bruke på hva de vil. Jeg tenker at det har en verdi at de får litt penger de kan råde over selv. De har både klare grenser, gode prestasjoner og er spreke og slanke. Om de kjøper seg en is eller en sjokolade på butikken, unner jeg dem det! Jeg synes det er verre å lære ungene at de aldri skal unne seg noe for da går det til helvete med holdninger og vekt.
  8. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Nei så klart tar jeg feil.....;-)
  9. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det er viktig å sette grenser - selvfølgelig er det det. Men å nekte en 13-14 åring å kjøpe en brus eller sjokolade på butikken sammen med vennene sine, er å dra det langt synes jeg. Det gjelder å velge sine kamper, og i tenårene er det spesielt viktig å være litt selektiv på det. Jeg har flere eksempler på barn som går bak ryggen på sine foreldre. De har vært hos oss mange ganger. Det er barn som ikke har lov til å spise sukker, men som maser og maser på mine barn for å tigge om godteri. Det er barn som ikke drikker alkohol i følge foreldrene, men som jeg har måtte hente pga at de ligger dritings i en eller annen busk og tør ikke ringe foreldrene. Min barn er voksne nå, men jeg har opplevd dette så mange ganger, at jeg vet det er slik det er.
  10. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Selvsagt er det greit å falle for fristelser! Det gjør jeg stadig selv og forventer selvsagt ikke mer av barna. Anonymkode: 4c7cc...944
  11. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det kan du såvisst ikke. Jeg gikk aldri bak mine foreldres rygg, og de hadde den innstillingen. Jeg er glad de hadde den, slik at jeg slapp å slite med unødvendig overvekt og dårlige prestasjoner. Det sagt, så passet denne skråsikre og feilaktige påstanden din rett inn med det jeg skrev, så takk, for å ha underbygget mitt argument. Anonymkode: befdf...ec1
  12. the amazing spidermamma

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    Man trenger i det minste vann for å overleve, da, det har man jo ikke lagret. Og mange andre næringsstoffer som ikke er fett. Men lurer litt på hvor lite man kan overleve på? Men så er det vel ikke så lurt å rote til forbrenningen enda mer..
  13. Anonym bruker

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    Jeg tenker jo også det, at det må tilføres næring, vitaminer osv. Legen sa det kanskje bare fordi mennesket som veier "600 pound" har vel et litt skjevt syn på hvor mye næring man trenger for å leve. Ingen fare for at man sulter ihjel når man kutter kraftig ned fra 6.000 kalorier i døgnet... Men ja, var jo en litt kul kommentar Hi Anonymkode: 75c04...3f1
  14. Anonym bruker

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12421003/Obese-man-took-radical-approach-weight-loss-not-eating-382-days.html Anonymkode: e7024...cbe
  15. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Men man elsker det også😁! Anonymkode: 357a5...2a8
  16. I dag
  17. Hysteriske mennesker gjør slikt. Anonymkode: 51787...06c
  18. Anonym bruker

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    Det er ikke livsnødvendige næringsstoffer i fett, så nei, vedkommende ville dødd etter en del uker uten mat. Anonymkode: af989...ae1
  19. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Den du siterer har faktisk et godt poeng, og jeg skjønner ikke hvorfor noen av dere tror at å sette grenser og å være tydelig betyr det samme som at barna da vil gå bak ryggen på disse foreldrene. På meg virker det som en unnskyldning for å slippe og stå på grenser og at det er lettere å gi etter, altså mer slapt. Så er det at når noen foreldre setter tydeligere grenser, så får det andre til å føle seg som dårlige foreldre, og da helst når de selv føler at de ikke er tydelige nok. Det er ingenting bra med å stikke på butikken og kjøpe godteri, for hva er i så tilfelle bra med det? Uten at jeg sier det er krise om de fleste nå og da gjør det. Anonymkode: a8e93...28f
  20. Anonym bruker

    Etter brystbetennelse

    Uff, så kjedelig. Jeg har hatt en skikkelig runde med brystbetennelse, men det gikk ikke så langt som hos deg, så jeg fikk ingen varige skader. Jeg hadde 6 antibiotikakurer på 3 mnd, på sykehuset to ganger, måtte bare slutte å amme og fikk tabletter som stoppet melkeproduksjon, men slapp operasjon. Synes helt klart du skal kontakte lege ja, og snakke om de permanente endringene som har skjedd i brystet. Jeg synes du bør ringe pasientombudet også om du ikke blr tatt seriøst den gangen, slike ting skal legevakt og sykehus få tilbakemeldinger på. Anonymkode: 2ce02...8d4
  21. Sommerkroppen 2029

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    jeg vil jo tro at en sykelig overvektig person vil dø om han eller hun ikke spiser ja. Hvor lang tid de kan leve, det vet jeg ikke. Men å ikke spise i det hele tatt går jo ikke over lang tid for noen mennesker.
  22. Anonym bruker

    Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?

    😂😂😂 Dagens! Jeg følger denne for jeg lurer like mye som deg etter å ha lest innlegget ditt. Kul lege!😂 Anonymkode: 1efa4...e11
  23. Rar ting å lure på 🙈 Men jeg så han legen fra amerikansk tv, som tar slankeopetasjoner på veldig sykelig overvektige snakke til en pasient. Pasienten påsto han bare spiste det han trengte for å overleve, men legen svarte at han hadde "matpakker" for et år frem i tid lagret på kroppen så det trengte han ikke tenke på. Er det sånn, at kroppen kan leve på lagret fett i lang lang tid om du bare drikker? Anonymkode: 75c04...3f1
  24. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Ja, jeg blir alltid skeptisk når noen beskylder andre for å være narsissister, eller at de gjerne beskylder andre for å være misunnelige, da det er et typisk trekk med mange med den personlighetsforstyrrelsen, eller tilstand. Jeg syns hi virker troverdig i sine kommentarer her, og også fordi hun ikke diagnotiserte noen og også forklarte saklig. Anonymkode: 55fca...0fd
  25. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det trenger jeg ikke. Det er mer omsorgssvikt å ikke lære barnet at alle kan falle for fristelser, at det faktisk er helt normalt. Anonymkode: f494e...bba
  26. Anonym bruker

    Cymbalta, erfaringer? Fibromyalgi

    Jeg hat prøvd, ser ingen grunn til ikke gjøre det når det hjelper mange... De finner stadig nye medisiner på den måten, folk får medisiner for en ting, også blir noe annet bedre. Da tester de ut om medisinen har andre virkeområdet. Når det gjelder antidepressiva mot smerter har de vel funnet ut at det å heve serretanonnivået (eller noe sånt) i hodet for mange hjelper mot kroniske smerter Jeg opplevde så mange bivirkninger på tablettene at vinningen gikk opp i spinningen, men da har jeg ihvertfall prøvd Anonymkode: 025c2...504
  27. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Jeg kan garantere deg at dine barn har eller kommer til å gå bak ryggen din mange ganger, med den innstillingen du har der.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...