Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Sukk, nå har jeg følt meg "rar" og kvalm i flere dager. Mistenker at jeg er gravid, men tør ikke ta test 😔 Er hjemme i ulønnet permisjon fordi jeg er ferdig med foreldrepermisjon. Skal ikke på jobb igjen før til høsten. Jeg får nå kun kontantstøtte og barnetrygd, ellers lever vi på mannens lønn. Det holder hardt, men det skal gå til høsten. Men hva skjer nå hvis jeg er gravid igjen?? Flaut i forhold til jobben, men de kan forlenge vikariatet til vikaren min. Men hva med økonomien vår, har jeg rett på noe i det hele tatt? Skjønner at jeg ikke har rett på foreldrepenger, men hva med engangsstønad? Og hvordan er det da med ny permisjon? 😔 Takker for eventuelle svar. Og ja, jeg må selvfølgelig ta motet til meg og kjøpe test... ☺️ Anonymkode: 5c9ce...c57
  3. Anonym bruker

Smokk; hjelp meg å forstå

Så du mener at når noe er blitt gjort lengre så er det ensbetydende med at det er eneste måte å gjøre det på? Foreldre har ikke til alle tider gitt smokk til babyer. Hvis vi tenker evolusjon så er smokk ganske nytt og i mellomtiden gnir barneindustrien seg i hendene. Jeg er så glad for at ingen av mine to barn har brukt smokk. Hadde jeg vært ung mor så ville jeg nok bitt på og tenkt at smokk er noe alle babyer må ha Anonymkode: 27dcd...2f0
  4. Barna mine kan få elske hvem de vil, det viktigste er at den personen behandler barnet mitt bra. Kjønn, hudfarge osv, spiller virkelig ingen rolle. Har og pratet med barna fra de var små, at det er like naturlig at det kan være to pappaer eller 2 mammaer. Anonymkode: 557e3...064
  5. Anonym bruker

Er dette en god eller dårlig reklame?

Kjedelig fra gang to en ser den. Tar for lang tid, burde vært speeda opp. Anonymkode: a14a7...e4f
  6. Anonym bruker

Negerbolle?

Ok. Lyst å utdype? Anonymkode: 740fb...338
  7. Anonym bruker

Hvis barnehager og skoler stenger

Viss barnehager og skoler stenger så får man Evt få tak i en ungdomsskoleelev eller fra videregående og betale de litt for å passe barnet hjemme? Besteforeldre? Gå sammen med naboer og bytte på dager man er hjemme og jobb? jeg tviler på de stenger skoler og barnehager. Og viss de gjør det er det nok så mange syke at antagelig ligger noen syke i nesten hvert hus. typisk nordmenn: hvem fikser dette for oss, hva kan jeg kreve? Jeg gidder iallefall ikke lage med en katastrofeplsn hverken når det gjelder barnevakt eller mat, noen andre fikser det nok for meg. Anonymkode: 54ef2...fc5
  8. Anonym bruker

Smokk; hjelp meg å forstå

Ifølge orofacial myolog Malin Staff er smokk dårlig for munnmotorikken. Man kan bruke smokk litt i den første intense perioden, men fra babyen begynner å få første tann bør man slutte med smokk. Smokk er bare en etterligning av mors bryst og er ikke formbar slik mors bryst er. Smokk gjør at tungen presses ned i munnen,men det som er naturlig er at tungen hviler i ganen. Ifølge orofacial myolog vil det nok etter hvert bli restriksjoner mot smokkbruk. Staff var hos en øre-nese-hals-spesialist med barnet sitt og da det kom frem at hun brukte smokk på babyen sin og ble rådet til å slutte ble hun skikkelig overrasket. Munnmotorikk har stor betydning for helsa, blant annet respirasjon, enkelt forklart. Det er et tema det er lite kunnskap om og underkomminsert. Jeg hørte på en 75 min lang podcast med Staff i går på et kurs jeg tar og jeg ble mildt sagt overrasket over hvor stor betydning optimal munnmotorikk har for helsa. Anonymkode: 27dcd...2f0
  9. Anonym bruker

Negerbolle?

Snakk heller om å være naiv. Anonymkode: ac603...fff
  10. Anonym bruker

Takker. Men hva synes du om selve regisseringen av reklamefilmen? Anonymkode: 57d28...988
  11. Anonym bruker

Det som virkelig skremmer meg med covid-19

Det er jo dessverre ofte slik at de som har minst og har det verst får mest plager. Jeg er virkelig bekymret for dem, ikke minst fordi grensene blir enda mer stengt og vanskelig for flyktningene å forsere. De svakeste lider mest. Anonymkode: 96b14...2eb
  12. Anonym bruker

Kvinner vil helst ha døtre og menn vil helst ha sønner?

Jaha? Anonymkode: c580c...b2b
  13. Anonym bruker

Den er helt grei. Forteller at man trenger ikke alkohol for å kose seg, nå er det en alkoholfri øl som er like god. At den som velger Heineken og den som står over alkohol når de skal kjøre er den største vinneren. Anonymkode: a14a7...e4f
  14. Det komiske med munnbindsalget er jo i grunnen at munnbind begrenser smitte fra de som er syke til de som er friske. De som hamstret munnbind gjorde jo det for å sikkre seg selv og sine, men nå er apotekene tomme slik at de som vil trenge dem faktisk ikke får kjøpt dem. Så nå er det vel større sjanse for at de som hamstret munnbind faktisk får bruk for dem......
  15. Anonym bruker

Jeg er uføre. Får jeg gratis medisiner?

Du må betale legetimer/sykehus osv til du når opp til grensa for frikort. Anonymkode: 083d8...ac8
  16. Anonym bruker

Hva kaller dere HM-butikken?

Det er uvisst, basert på måten du planlegger å bruke det på. Anonymkode: 4b384...d5b
  17. Hadde ikke tenkt noe er på det. Så lenge de finner en partner som behandler de bra, tilfører de noe godt i livet og som er kjærlighet - ja, da spiller kjønn ingen rolle. Så hadde jeg sikkert stilt op i noen Pride-parader som stolt mamma😂 Tror nok at faren ville hatt større problemer, men jeg skulle nok snakket med han. Kanskje besteforeldre også.. Det handler mye om hvordan de er vokst opp (pappaen og, veldig kristent hjem). Men jeg hadde nok omvendt hele familien og til syvende og sist hadde alle godtatt det Anonymkode: 60f3d...49b
  18. HVorfor svarer dere på vegne av mannen deres/hvorfor outer dere mannen? Snakker om å mangle respekt for partneren sin. Anonymkode: 58b71...dcf
  19. Kanskje jeg misforstod deg? Jeg leste kommentaren din som en sarkastisk «ja, la oss for guds skyld oppfordre ungene til å bli homofile», og det er jo temmelig på jordet med tanke på det du kommenterte. Beklager hvis jeg tok feil. Anonymkode: 0a60c...6e7
  20. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, så lenge de finner kjærlighet og respekt i et godt forhold spiller det ingen rolle for meg hvem de er sammen med. Anonymkode: 4d4b4...9fa
  21. Anonym bruker

Hennes og Mauritz. Anonymkode: 0d1aa...ab2
  22. Himmel og hav

Hva tror du jeg tror det betyr da?
  23. Anonym bruker

Enig. Vil heller gå ut med en kavaler enn en bae. Anonymkode: 4204d...5f2
  24. Vet at det var en god del, men kunne ikke brydd meg mindre. Det er meg han har sex med nå, og det er i grunnen det som teller.
  25. Ok, elsk hvem du vil så lenge person en behandler deg med respekt og elsker deg. Anonymkode: c5c62...4b6
  26. Åpenbart. Anonymkode: 65f43...310
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...