Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Når jeg vokste opp så hadde nesten ingen egne russebiler, ingen hadde russebusser. Det ble leid inn lastebiler hvor russen sto tett i tett på lasteplanene, så kjørte de rundt, da kan man snakke om trafikksikkerhet da. Når jeg var russ, så var det nesten mer uvanlig at folk hadde russebil enn at de ikke hadde det, ingen hadde russebuss. Det var ingen pengejag eller press om å ha det beste og det flotteste av noe som helst, Folk hadde russedress, kanskje t-skjorte, genser og caps i tillegg, og det var i grunnen det. Anonymkode: 68589...a9c
  3. Egentlig ikke. Han kan jo fortsatt være utro selv om han har spurt om å få treffe henne. Nå har han jo i det minste sagt ifra, selv om det ikke stoppet han fra å dra til henne. Skjønner ikke hvorfor det skal være noen forskjell. Anonymkode: a6864...639
  4. the amazing spidermamma

    Hvordan ville dere tenkt om denne situasjonen? Hvorfor vil han møte henne?

    Skjønte ikke helt hvordan noen "han traff litt og de hadde sex" ble til en "perifer knullevenn"? Det kan like gjerne være noen han datet litt, men så ble det ikke noe mer?
  5. Aner ikke hva de fleste mener, men for min del, ingen problem. Hvilke intensjoner hun har spiller ingen rolle hvis han ikke er interessert. Hvis han virkelig var ute etter noe mer enn å prate, vil det jo være ulogisk å si til deg at hun vil møtes i forkant. Anonymkode: 116bb...cd6
  6. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Da jeg vokste opp var det dette som var dugnad til "russebuss". Jeg skjønner poenget med sikkerhet i trafikken, trafikkulykker og så. Men jeg synes likevel det var bedre enn det som er i dag. Mye mer samhold, varme. En del ting var faktisk bedre før. Anonymkode: 04ba0...717
  7. Iallefall ikke her vi bor. Fine klær til billig penge. Leker og spill - ingen ønsker å kjøpe. Blir litt fortvilet for kan jo ikke samle på alt, samtidig ser det nytt ut.. Fortvilende rett og slett med alle utgifter som bare brøyter seg frem 🫣😵‍💫 Anonymkode: a6726...d48
  8. Helt riktig, vi lever heldigvis i ett land hvor det er ett valg. Jeg vet ikke hvor du har det fra at det er ett stort offer. Ei heller hvorfor denne hang up på knullevenn. Vi har vel alle historier fra før vi møtte den vi ønsker å dele tiden vår med, da spiller det liten rolle hvilken intensjon eller historie andre har. Anonymkode: 116bb...cd6
  9. Anonym bruker

    Er du "bevistløs" når du er ute og går?

    Den er jo til og med uthevet! Anonymkode: c2577...ad6
  10. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Vi hadde ikke russebusser og russegrupper. Alle var sammen. Man trengte ikke å ha noen å være russ med, det holdt at man var i samme klasse. Vi hadde russebiler da. Og vi rallet mye rundt. Her i byen har russen russecamp, og der er de hele russetiden. Ser sååå kjedelig ut! Anonymkode: acb26...88e
  11. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Russetida har forandra seg enormt! Du er ikke russ uten buss - å være av de utvalgte i en gruppe som jobber dugnad (delvis ulovlige, forøvrig) og setter "alle" sparepengene inn i en trafikkfarlig buss. I tillegg uniformering i mange omganger fra vg1 av, noen helt fra ungdomsskolen, egen russelåt, kjøpt i dyre dommer, feite musikkanlegg. Innenfor gruppen er det strenge hierarkier, og ingen utenfor gruppen er "gode nok". Utestengelse over en lav sko. En del elever går vgs for å være russ. Mange elever er russ i så stor grad at de er sjanseløse til eksamen. Da har de feira uten å ha noe som helst å feire. Og fremdeles har jeg ikke nevnt narkotika, sex, overgrep, vold. Tragisk! Anonymkode: ea431...0df
  12. Anonym bruker

    Hva gjør du med grått hår?

    Jeg lar fargen være i 10 min ekstra. Har fått tipset av en venninne som er frisør. Så bruker jeg denne å etterveksten for å kunne farge hvert 3.-4. uke i stedet hvert 2. https://www.blivakker.no/product/3130520?utm_campaign=pmax-all-products-google&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiYOxBhC5ARIsAIvdH50vYuB83fuPI_MAyWpfYSbQaW9X4BFtzDCRXiIYCiMisqgly0MhO7IaAiMeEALw_wcB Anonymkode: afb74...309
  13. prekæs

    Er du "bevistløs" når du er ute og går?

    Det har skjedd ja😬
  14. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Russetiden min i 2000 varte fra 8.mai til 17.mai. synes det var lenge nok jeg. Altfor lang nå. Og i Trondheim har vi ikke busser. Da jeg var russ var det viktigste hvilket maleri/tegning du hadde på frakken. Anonymkode: 2930b...953
  15. ReneRene

    Utnytter at leder er for snill

    Kanskje du kunne skrevet hva reglene er, og hvordan de brytes? Det er en viss forskjell på ti minutter lengre pause, enn pause som strekker seg en time over tiden, og det samme med når arbeidsdagen skal avsluttes. Nå syns jeg ikke at det er så alvorlig med ti minutter eller en halvtime nå og da for den del, bare jobben blir gjort. Du trenger jo heller ikke ta noe ansvar her? Men noe sier meg at du ikke er typen som går på rødt lys selv om det ikke kommer noen biler heller... ( spøk, ikke spydig )
  16. Anonym bruker

    Noen som kan forklare meg hvorfor bøndene demonstrerer?

    Bønder får inntekten sin grovt sett på to måter. Den ene er fra varene de selger i markedet og den andre er i form av tilskudd. Både hvilke priser bøndene kan ta for varene sine og hvor store tilskudd de skal få er en forhandlingssak mellom staten og landbruksorganisasjonene. For at noen skal ønske å være bønder må de sitte igjen med en inntekt å leve av som andre folk. Da må bøndenes inntekter sammenliknes med andre. Det er nå bestemt at bønder skal tjene det samme som lærere og sykepleiere. Både blandt bønder og lærere/dykepleiere er det noen som jobber deltid og noen som jobber mer enn full stilling. For å kunne gjøre en sammenlikning ser man da på lønn for full stilling. Det kalles et årsverk og er for de aller fleste 1695 timer (7,5t dag og 5 uker ferie). For sykepleiere i turnus og lærere er timetallet litt lavere for et årsverk. Hvis vi da kom dit at bøndene som jobber 1850t i året tjente like mye som en lærer/sykepleier ville det da likevel bety at de måtte jobbe mer enn 150 timer mer for den lønna. Selv om myndighetene da tilrettelegger jordbrukspolitikken slik ville bøndene da fortsatt måtte jobbe mer enn 150 timer mer i året for å komme opp på samme lønn. Det mener de er en helt gal måte å regne på. (Dette er bare en del av uenigheten, men kanskje den som er enklest å forklare.) Anonymkode: 7af50...a3a
  17. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Lykke til! Anonymkode: bcba5...b3f
  18. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Forresten, jeg har også høy utdanning og jobb, men har strevd en del med jobber tidligere da jeg kjeda meg fort. Må liksom være høyt tempo hele tiden på jobb for å holde ut og ha kontrollen. Anonymkode: 393b2...c10
  19. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Takk, jeg er under utredning nå og de mener ganske bestemt at jeg har adhd, har også døtre i ungdomsårene som ønsker utredning, men ble avvist av bup. Skal nok begynne på medisiner etter at diagnosen er satt, men kjenner jeg er litt redd 😱 Redd for bivirkninger og at jeg skal «miste meg selv». Jeg har bestandig vært forsiktig med medisiner og tar knapt nok Paracet, så opplever dette som fryktelig skummelt. Anonymkode: 393b2...c10
  20. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Har hatt tre russ de siste årene. De har festet MYE mindre enn hva jeg gjorde i 1993. Jeg opplevde ikke å bli tilbudt narkotika, men det var helt sikkert der da også. Det er vel kjøpepresset som har endret seg mest, og at de begynner å kjøpe så tidlig. Anonymkode: 11d54...a30
  21. I dag
  22. Anonym bruker

    Fårup eller Djurs

    Djurs Anonymkode: b867c...063
  23. Anonym bruker

    Fårup eller Djurs

    Djurs er absolutt best. Der trenger man kanskje to dager, spørs litt på hvor mye folk det er. Fåprup er ganske lite, så der holder det lenge med en dag. Anonymkode: 2956c...0e3
  24. Anonym bruker

    Er du "bevistløs" når du er ute og går?

    Det er kun 9 ord i overskriften. Det første man ser er stavefeilen. Anonymkode: a671f...835
  25. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Takk😊 Anonymkode: 6b925...ff5
  26. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Takk, det var fin måte å beskrive det på! Anonymkode: 6b925...ff5
  27. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Nei det er inkludert i fagforeningskontingent. Noe mer du har behov for å spy ut? En person, én, greide svare på det det ble spurt om og i tillegg uten å være frekk. Anonymkode: ea8de...70d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...