Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Men Iran har jo ikke atomvåpen

Jeg tok Fox News som eksempel med vilje. For hvilken nyhetskilde vil du sette ditt godkjenningsstempel på? Det er jo nesten sånn at hvem som helst kan skrive hva som helst nå for tiden. Men ok, jeg kan nevne to seriøse kilder i denne debatten: Robert Fisk og Noam Chomsky, for p ta både en intellektuell og en journalist, hvorav den ene til og med er jøde. Anonymkode: 1f337...5f0
  3. Anonym bruker

Dette med bunad og tilhørighet..

Du tar feil. Skal du sitte der høyt oppe på hesten din, så burde du i det minste vite hva som er riktig Anonymkode: 4df2a...de4
  4. Anonym bruker

Hvordan be han hjem til

Men da kan han jo ikke være så veldig interessert i deg i og med at han velger å gå inn i et forhold med ei annen jente når han vet at du både er singel og interessert i han, eller? Mener ikke dette som noe frekt altså, men det er slik det fremstår for meg. Anonymkode: 9a27a...d5a
  5. De fleste synes å mene tilhørighet skal være styrende for valg av bunad. Det er jeg helt enig i. Men begrepet tilhørighet er visst meget utvannet når det gjelder bunad 😂 «Mine besteforeldre kommer nordfra og jeg var der på ferie da jeg var barn». Min oldemor stammet fra Telemark og jeg har vært i Bø i Telemark tre ganger» Altså tilhørighet er stedet du er oppvokst eller har bodd over tid. Noe annerledes om bunaden er arvet. Vi jatter bare med dere når dere forklarer hvorfor dere har beltestakken, men vi er mange som kniser litt i skjegget. Anonymkode: 733f9...bef
  6. Det første er feil. Anonymkode: 465b4...547
  7. Anonym bruker

Hvorfor er folk så redde for hvete?

Hmm....vi har en datter som ikke tåler gluten selv om ingen tester ikke slår ut. Merkelige greier. Hun har vært inn og ut av sykehus grunnet forstoppelse og mye magevondt. Selv om ingen tester slår ut er legene bestemt på at hun må holdes vekk fra gluten. Hun ble noe bedre etter at vi sluttet med gluten, men mye mye bedre etter at vi sluttet med melkeproteiner også. Har fått en hel annen jente. Ville aldri gjort dette frivillig for fy hvor slitsomt det er for ikke å snakke om dyrt. Vi får ingen ekstra penger av NAV siden ingen tester slår ut. Anonymkode: 6be12...b85
  8. Anonym bruker

Et sted hvor ikke hvem som hest kan skrive hva som helst, noe man kan på Wikipedia Anonymkode: f978a...46d
  9. ostepop123

Finnes det forskning på dette?

Å joda, det går an! Ihvertfall i denne bittelille studien av allergikere som har spist kylling som har spist fisk med et parasitt-allergen. https://www.thermofisher.com/blog/food/can-feedstocks-trigger-allergic-reaction-in-humans-up-the-food-chain/ De skriver også at her var konsentrasjonen mye høyere enn i vanlig mat, men prinsippet er det samme.
  10. Gulltopp&Lillebjørn

Hvis man ønsker å bli tatt seriøst i debatt, så gjelder det å komme med seriøse kilder 😉 Og, Fox News?! Kan knapt kalles nyhetskanal.
  11. Anonym bruker

Er det normalt at NAV spør om dette?

Kanskje fordi de vurderer om du kan ha rett på en annen ytelse enn AAP. Mange går videre på uføretrygd. Som hovedregel kan man få AAP i 3 år, med forlengelse dersom du pga sykdom skal begynne i behandling etter langvarig utredning eller om du pga sykdom ikke kan kombinere behandling og tiltak. MAO er det flere tiltak/ytelser som skal vurderes, og det kreves en del dokumentasjon for at det skal tilfredsstille kravene i lovverket. Anonymkode: 62adf...18c
  12. Anonym bruker

Sånn svarer man når man vet, at man ikke kan backe opp det man sier. Du dummer deg ut Anonymkode: f978a...46d
  13. Anonym bruker

Hvordan be han hjem til

Ja, nei inviterte han hjem før han sa det. Så ble ingenting. Han kommer nok tilbake om det er oss da😃 Anonymkode: 3bff4...2b9
  14. Anonym bruker

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?

For en utrolig merkelig ting å krangle på Anonymkode: 3b5cd...db9
  15. Anonym bruker

Kilde? Anonymkode: 7528e...96c
  16. Anonym bruker

Kloke, kreative flergansmødre/fedre- et spørsmål!

De store barna var i bhg, men de ble typisk levert 0930, og hentet 1430, så ganske korte dager da. Lengre dager iblandt ved behov. Har aldri levert unger før 830 i bhg tror jeg. Anonymkode: f5220...478
  17. Anonym bruker

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?

Du tror du kan gjøre et siste sprell, men det kan du ikke. Dine pårørende kan velge å holde den begravelsen du ønsker, men det er deres besluttning. Så lenge ønskene dine er relativt enkle og vanlige får du det sikkert som du vil, men du bør ikke tro at det er noe du har rett til å bestemme. Anonymkode: 5fc38...ded
  18. Anonym bruker

Vil nok ikke merkes på kjøttet, men allergener kan havne i melka. Anonymkode: 84f21...390
  19. Anonym bruker

Haha, for et spørsmål! Men som jeg skrev lenger oppe, så spiser nok både kyllinger og diverse storfe glutenholdig mat, og min med cøliaki spiser disse dyrene uten problemer. Anonymkode: 40aef...675
  20. Anonym bruker

Hva er godkjent kilde? Fox news? CNN? NRK? Kan gjerne linje til the independent da de har en svært god utenriksreporter: Robert Fisk! Men synes det av og til er greit med noe oppsummerende, så får du heller ta stilling til om du tror det er løgn det som står på wiki, ikke alt der er så gale vet du.. Anonymkode: 1f337...5f0
  21. Anonym bruker

Det eneste som ikke fastlege har dokumentert er hva jeg fyller dagene mine med. Men akkurat det skjønner jeg ikke hvorfor de skal vite så lenge arbeidsevnen min tilsir jeg ikke kan jobbe. Anonymkode: a56d7...7b6
  22. Anonym bruker

Jeg har ikke det. Jeg har såvidt vært ute i prøving i den jobben jeg hadde, og vært ute i tiltak 1 gang. har nå søkt uføretrygd etter nesten 3 år på AAP. Mener de at du er arbeidsdyktig da, siden du ikke får forlenget AAP og heller ikke får søke uføretrygd? Anonymkode: 7a5bd...be4
  23. Anonym bruker

Hvordan skrive en god søknad?

Du må ha god rettskriving, vise interesse og "speile" annonsen, altså vis at du faktisk har lest utlysningen og skriv noe om hvordan akkurat du vil passe inn i de kravene de stiller. Anonymkode: fa0bd...53f
  24. Anonym bruker

Alt er dokumentert flere ganger. Av tre sykehus, tre spesialister, av fastlege og nå enda en avdeling på et sykehus. Dette er gjort flere ganger hvert år. Anonymkode: a56d7...7b6
  25. Anonym bruker

Visste den kom! Ventet på det.. føler du deg bra nå? Anonymkode: 1f337...5f0
  26. Anonym bruker

Kloke, kreative flergansmødre/fedre- et spørsmål!

Lar det/de store barna bli i barnehagen. Der hadde de rutiner, venner og kunne være masse ute. Hjemme med meg og baby ble det mye inne og slik du beskriver. Nå er mine eldste tenåringer og veldig kjekke ungdommer, de bærer ikke akkurat preg av å ha vært i barnehage et par timer ekstra. Vi har god kommunikasjon, de forteller meg om alt og viser ingen tegn til andre ting enn at vi står hverandre nær. Anonymkode: 952f8...11d
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...