Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Inspirert ang flybilletter

    Ca 21.000 kr tur/retur Gardermoen-Alicante. Fire voksne (betaler voksen for barn over 12 år) med baggasje og setereservasjon. Kun fly, skal til eget feriehus. Bestiller med en gang billetter blir lagt ut på høsten, da er det billigst. Anonymkode: 0b42e...f4a
  3. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Da har du ikke skjønt konseptet... når man spør om noe konkret er det jo et konkret svar man er ute etter. Hadde jeg spurt om måter å løse det på, generelt, så ville svar og diskusjon rundt vært nyttig. Men jeg var ute etter konkret svar på en konkret spm. Hvis noen spør om tips til gode hvite sneakers er det lite vits å begynne å argumentere for at vedkommende heller burde velge sorte pumps. Hadde de spurt tips til sko til "dette antrekket" ville diskusjon utover hvite sneakers vært nyttig Skjønner du nå? Å greie å fokusere og holde seg til saken krever mer, så skjønner mange synes det er vanskelig. Anonymkode: ea8de...70d
  4. Anonym bruker

    At kjæresten tar kontakt igjen med gammel gamer «venninne»

    Du er nødt til å senke skuldrene Du kan ikke detaljstyring hverken kjæresten din eller henne. Heller ikke nekte dem å snakke/game sammen. Velger han deg er det deg han vil ha, faller han for henne er han ikke en mann du vil ha. Du kan godt snakke med han, spørre hva slags forhold han har til henne o.l. Men mer enn det får du ikke gjort. Anonymkode: 7fca7...01e
  5. Anonym bruker

    Ikke grått hår, men hvitt??

    Jeg vet om flere, inkludert mamma, der hårstråene er grå og ikke hvite, så noen får grå hårstrå. HI Anonymkode: f8518...afd
  6. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Skjønner ikke hvorfor du blir så hissig. Dette er et chatte og diskusjonsforum, ikke et spørsmål og svar forum. Kam jo være nyttig for mange å se ulike måter å løse dette på, innspill man kanskje ikke har tenkt på selv osv Du stilte et spørsmål, du fikk svar, men diskusjonen gikk også videre. Det er da ikke noe å blir frustrert og irritert for på et diskusjonsforum... Anonymkode: 62f65...a7c
  7. For noen dager siden var vi ute i storsenteret. Der traff vi plutselig på denne venninnen hans. Sist vi så henne var i en nattklubb for ca 2 år siden. Jeg er veldig sikker på at han pleide å crushe på denne venninnen før men at hun derimot friend zonet han. Så han gamet med hun og 2 andre kompiser som er en «gaming gjeng» før. Jeg er ikke så komfortabel at de skal ha mye kontakt igjen bare fordi de traff hverandre igjen, husker i begynnelsen når vi startet å date, så tekstet han veldig ofte med henne. Vi kunne sitte på sofaen å så hørte jeg pling her og pling der.. og at han ble så skuffet da hun aldri kunne komme på festene hans når vi holdt på.. nå er ikke dette snakk om en venninne han heller hang med før vi traff hverandre eller når vi var sammen. Så jeg er definitivt ikke så komfortabel at han skal begynne å bli «hektet» på henne igjen og henge alene med henne eller treffe henne alene.. (han har bare truffet henne i person 4 ganger) han hadde tydeligvis sendt henne melding at det var kjekt å se henne igjen! Senere den dagen (Ikke noe gale i det tror jeg?) men nå hører jeg plingingen igjen.. Jeg mener ikke å være sjalu av meg men jeg får jo ikke noe god magefølelse av denne «venninnen» Anonymkode: 0a897...b0c
  8. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Hvorfor får du ikke psykologhjelp? Som jeg leser dette innlegget er det det du desperat trenger... Gå ihvertfall til fastlegen. Ikke legg noe imellom, fortell akkurat hvordan du har det nå. Om sykemelding er riktig er vanskelig å si, for vi mennesker nå engang sånn skrudd sammen at vi ikke tjener på å "gå i hi". Men kanskje trenger du litt mindre belastning akkurat nå, full jobb blir kanskje for mye? Dette må du diskutere med legen. Og ingen snakker om å legge seg ned og synes synd på seg selv, men kanskje trene, gå tur i skogen, få behandling osv så du får luftet dette litt ut av kroppen. Anonymkode: 45563...afb
  9. Anonym bruker

    Ikke grått hår, men hvitt??

    Det skulle stå: Jo færre hår man har med farge, jo hvitere ser man ut" Anonymkode: 35ff8...bda
  10. Anonym bruker

    Ikke grått hår, men hvitt??

    Der enkelte hårstrå blir vel aldri grått, men hvitt (fravær av fargestoffer) Årsaken til at det ser grått ut er at andre hår fortsatt har farge. Jo færre hår man har uten farge jo hvitere ser man ut. Anonymkode: 35ff8...bda
  11. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Dette høres riktig ille ut, du sliter jo med mye mer enn å ha mista lappen. Jeg vet ikke hva det beste å gjøre er, men du bør absolutt snakke med noen om dette. Det går vel an å begynne med fastlegen? Og blir det sykmelding, husk at dette ikke er for at du skal " legge meg og synes synd i meg selv" som du skriver, det er for at du skal kunne jobbe deg gjennom tingene og bli bedre. Ingen ting å skamme seg over! Anonymkode: 01a35...82b
  12. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Medfølelse ❤️ Anonymkode: fc108...b04
  13. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Uff, leit å høre at du ble mobbet. Jeg har ingen baggasje selv, så det er kun på hans vegne jeg blir lei meg. Han sliter med både angst og depresjon og har flere ganger sagt han ikke vil leve mer. Så er nok derfor jeg reagerer så sterkt. Jeg er lei meg enda pga det om jeg tenker på ansiktet hans når han fortalte det. Genseren ligger i en krøll i hjørnet på rommet hans og blir nok ikke brukt mer. Han har jo følelsene utenpå, synes alt er vondt og vanskelig, og det er så vanskelig å hjelpe ham, og hjerteskjærende å vite hvor vanskelig hsn har det. Kan jo ikke beskytte ham mot slikt, bare prøve å ruste ham. Og siden jeg selv hadde en "perfekt" barndom og oppvekst blir kontrasten så stor til hvordan han har det. Vi får hjelp fra BUP, men det tar tid. Anonymkode: 6b925...ff5
  14. Anonym bruker

    Ikke grått hår, men hvitt??

    Jeg er 43 år og har, så vidt jeg kan se selv, ingen grå hår. Derimot har jeg de siste årene, spesielt siste året, fått flere hvite hårstrå. Ikke mange og ikke spesielt synlig enda før man kommer tett på, men da altså hvite. Jeg er mørk blond, i følge frisører, mens jeg selv ville sagt lys brun med et snev av rødlig skjær. Betyr dette at jeg ikke vil bli gråhåret men hvithåret? Eller er det vanlig med litt hvite hårstrå før de grå eventuelt kommer? Jeg slekter åpenbart ikke på mamma og hennes side på dette punktet, for der blir de grå fra midten av 30-årene, og har ikke kontakt med pappa og hans side, så vet ikke hva som er vanlig der. Anonymkode: f8518...afd
  15. Jeg vet jeg har vært utrolig dum- ikke en dag har gått siden den dagen i mars hvor jeg klarte å miste førerkortet uten at jeg klandrer meg selv. Jeg vet jeg risikerer å føle meg enda dummere ved å poste her- men håper på noe ok feedback. Jeg ble tatt i ruskjøring da jeg hadde inntatt et legemiddel jeg ikke hadde resept på. Jeg vet hvor dumt det er. Jeg har nylig opplevd en svært alvorlig voldtekt, og har ikke klart å fungere normalt siden da. Jeg burde sykemeldt meg fra alt, men det så jeg ikke da, og valgte å heller bruke beroligende midler når jeg slet som verst. Nå er alt i limbo - jeg sliter hver dag med psykiske utfordringer ift offentlig transport, flashbacks, dyp depresjon, og en stadig følelse av å ha lyst til å bli borte fra alt. Jeg skulle rett og slett ønske jeg hadde fått en dødelig sykdom istedet for å måtte være uten lappen og vite hvert sekund av dagen at dette har jeg forsårsaket selv. Jeg får ingen psykologhjelp og har ingen nettverk, kun en kjæreste som jeg ikke kan belaste med alt, ei heller har mulighet til å forstå alt jeg sliter med. Jeg går på jobb hver dag, men hver dag er en kamp. Nå som våren står for døren blir også alt enda vanskeligere, jeg blir påmint hver dag hvordan livet mitt kunne vært dersom jeg hadde valgt å gjøre noe annet enn å dra på fest den dagen jeg ble voldatt, eller hva jeg kunne gjort annerledes for å ikke miste lappen, eller hvordan livet kunne vært. Er det noen som har innspill? Skal jeg sykemelde meg og legge meg og synes synd i meg selv, skal jeg stå på, skal jeg rømme fra alt? Bor på en liten plass hvor jeg også kan møte overgriper. Anonymkode: edea2...8e7
  16. I dag
  17. Anonym bruker

    Inspirert ang flybilletter

    24.000,- Tur/retur Gardermoen Napoli 4 stykker, to voksne og to tenåringer. Anonymkode: 95ec5...f4c
  18. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Ja, jeg må også ha en jobb der det sjer noe, ellers mister jeg totalt motivasjonen. Jeg føler ikke at jeg har mistet meg selv på medisiner, bare fått dempet de mer utfordrende delene og styrket andre. Sannsynligvis er jeg nok litt mer stille nå, fordi impulskontrollen er litt bedre og da avbryter jeg mindre og/eller rekker å tenke meg om før jeg snakker, men det er ikke snakk om i en slik grad at jeg føler meg annerledes. Det blir mer at hodet og kroppen blir mye roligere, det er enklere å konsentrere seg og ikke bli så distrahert, jeg blir litt mindre overveldet av støy og det er enklere å prioritere riktig. Dessverre har de ikke virket så godt på evnen til å komme i gang med oppgaver, men jeg klarer bedre å legge bort ting, altså ha litt mer kontroll over hyperfokuset mitt. Bivirkninger er også veldig individuelt. Det er vanlig med litt ekstra i starten, men mye pleier å gi seg etter noen uker. Noen får så mye at det ikke går, andre knapt noen, men de fleste får litt. Jeg har litt munntørrhet, redusert apetitt og lett spenning i kjeven som har blitt vedvarende bivirkning, altså ikke gikk over, men dempet seg i forhold til starten, og hadde kvalme, hjertebank og lett hodepine og i starten, men det gikk over. Sentralstimulerende medisiner, som er det man pleier å starte med, har relativt kort virketid, så om du synes det blir for ubehagelig er virkningen/bivirkningen uansett borte etter en dag. Jeg lever veldig godt med de bivirkningene jeg har nå sett opp mot effekten. Det du må være forberedt på er at det kan ta ganske mye tid å finne rett medisin og dose. For å få blå resept må du i utgangspunktet begynne med metylfenidat (Ritalin, Medikinet el.), men kan deretter prøve lisdeksamfetamin (Aduvanz, Volidax) dersom du synes de andre har for mye bivirkninger, er ujevne el. Lisdeksamfetamin er skreddersydd for ADHD, og de fleste voksne har, i følge forskning, best effekt og minst bivirkninger av disse, sett på gruppenivå. Les deg gjerne litt opp på det. Anonymkode: d063b...ac6
  19. Anonym bruker

    Inspirert ang flybilletter

    Dere som reiser som familie med fly i sommerferien nedover i Europa ; Hva betaler dere for billettene ? Hvor mange er dere og alder på barna? Snakk om kun fly her. Hvilken type billetter har dere kjøpt? Flex eller ikke. Anonymkode: 1ea8d...da4
  20. Anonym bruker

    Er du "bevistløs" når du er ute og går?

    Ikke på den måten du beskriver. Det er i hvert fall et sjeldent unntak, hvis jeg f.eks. får en melding jeg må svare på så fort som mulig og samtidig har litt dårlig tid. Derimot er jeg nok litt "bevisstløs" i den forstand at jeg er så oppslukt av egne tanker at jeg kan bli veldig uoppmerksom på omgivelsene mine og skvette skikkelig til hvis noen snakker til meg, kommer bakfra på sykkel/joggende osv., eller ikke få med meg at det kommer biler bak meg hvis jeg går på veier der det ikke er fortau og relativt sjeldent kommer biler. Det har faktisk vært flere ganger jeg har blitt tunet på, skvetter til side, for så å vingle ut igjen fra grøften og nær blitt påkjørt fordi det kom enda en bil bak der igjen som jeg ikke så, men ikke de siste årene fordi jeg har blitt mer bevisst rundt at dette kan skje. Jeg går også gjerne rett forbi kjente når jeg går tur, er på butikken osv., og må gjerne tilsnakkes for å få med meg at de er der. Men jeg går ikke i folk da, altså jeg ser hvor jeg går og unngå alle synlige hindringer. Anonymkode: 5e2d0...e19
  21. Anonym bruker

    Hvorfor skulle folk lyve om ferie ?

    Nå koster det jo ikke det samme å fly til alle steder i Italia og det er feks mye dyrere å fly til Puglia med mellomlanding enn til Bergamo med Ryanair. Midt på sommeren er det også dyrt å fly. Det er jo også dyrere med feks flex billetter enn billigbilletter. Italia er ikke EN flyplass liksom.. Anonymkode: 94f00...506
  22. Hva med små barn som vil slippe sprøyte (vaksine)? De blir jo både tatt på og får sprøyte selv om de ikke vil. Det er overgrep! Anonymkode: 6ade0...450
  23. Anonym bruker

    Hvorfor skulle folk lyve om ferie ?

    Men du maler og kverner på det i to dager. Nesa di vokser. Anonymkode: f55be...ba8
  24. Anonym bruker

    Hvorfor skulle folk lyve om ferie ?

    Er det virkelig folk som lyver anonymt om ferie her inne? Det har jeg aldri sett for meg/tenkt. Jeg er en av dem som drar lite på ferie og bruker lite penger på det. Prioriterer andre ting. Men jeg har ingen grunn til å mistro folk som sier at de skal til Italia med familien på 4 og betale 35000 bare i flybilletter som noen skrev i går🤣 tenker bare at de er fryktelig dårlig på å planlegge. Går jo fint an å finne flybilletter til alle fire til og fra Italia til 15000. Men opp til den enkelte hva en vil bruke pengene sine på. 💸 Anonymkode: 592a5...81f
  25. Anonym bruker

    Er du "bevistløs" når du er ute og går?

    Jeg kan lese en melding mens jeg går, men jeg har da ikke lyd på øret. Jeg ser også ofte opp og orienterer meg og jeg går ikke ut i trafikken uten å se meg for. Jeg ser mange unge voksne som ser ut som de er i sin egen verden. En ting er å gå på fortauet eller på en tursti, men jeg forstår ikke at de våger å oppføre seg slik i blandet trafikk. Det verste jeg opplever er de som bare dreier ut i trafikken uten å se opp fra telefonen. Jeg har flere ganger opplevd at bilførere må bråstoppe for å ikke kjøre på dem. En gang da jeg opplevde det selv, var det mulig å lese at det kom til å skje. Jeg stoppet da bilen for å ikke kjøre på vedkommende. Ikke før hun hadde kommet ut foran bilen oppfattet hun at det stod en bil der. Hun kvapp riktignok, spratt tilbake på fortauet og ble flau. Mange av dem tar jo en stor risiko. Den gangen de treffer en bilfører som er litt ukonsentrert eller ikke leser situasjonen godt nok, så blir de jo påkjørt. Jeg stod en gang på ved en travel og bred fotgjengerovergang. Der stod det en del folk. En fotgjenger så en bekjent og beveget seg sidelengs på fortauet. En ung kvinne så nok bevegelse i øyekroken og tenkte at nå var det grønt lys for fotgjengere. Uten å se seg for trakket hun rett ut i trafikken på rødt og rett foran en buss. En ved siden av reagerte lynraskt, fikk grepet tak i henne og dratt henne tilbake millimeter før hun ble truffet av bussen. Anonymkode: 19f10...49f
  26. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Det er fint og viktig at du prøver å respondere or kommunisere med han likevel. Det kommer seg nok. En del gutter spesielt er trege med språk og å snakke forståelig. Regner med foreldrene hans er klar over det? Hilsen logoped Anonymkode: 0a222...385
  27. Anonym bruker

    Plutselig uhell hos jente 10 år

    Ja. Det kan være at den første opplevelsen på bussen var fordi hun ikke kom seg på do. Disse bussdoene er jo ikke så lett å bruke for alle. Også har det utviklet seg til en aversjon som har ført til forstoppelse. Ta kontakt med lege. Og krev å bli tatt på alvor. Anonymkode: 60a5a...c1d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...