Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Kort fortalt. Venninne. Akutt psykisk syk. Alvorlig deprimert. Tvangsinnlagt i 3mnd. Forsøkt medisiner og ect behandling. Sendt til dps på døgnopphold, de klarte ikke håndtere henne, sendt til sykehus, dps også sykehus. Sykehuset, psykiatrisk sier de ikke tar henne inn mer. Dps har ikke døgntilsyn på henne å sier da blir det hjem om hun fortsetter selvskadingen. Går dette an? Forventer de at ektefelle og ett barn skal pleie en alvorlig syk mor? En mor som forsøker å henge seg «hele tiden» og har delt tanker om å skade mann og barn? Psykiater mener hun ikke kommer til å skade andre, men det tror jeg null og niks på. Tenker de at ett barn skal stå opp som første i huset kl 06 om morgenen å finne mammaen sin hengt i trappen? Det kan vel ikke gå an at de sender hjem en så syk person?? Hva kan man gjøre for å forhindre dette? Sykehuset kan ikke tilby mer behandling, dps (distriktspsykiatrisk senter) klarer ikke håndtere selvskadingen og selvmordsforsøkene. Forventer de da at far og barn skal håndtere det? Vi er villige til å gå ut i media anonymt (av hensyn til barn) å fortelle alt om dette er deres svar på problemet (min venninne). Anonymkode: 10441...26b
  3. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Hvordan vet du hvor mye andre er her inne? Forøvrig så har jeg selvsagt rapportert deg, makan til drittoppførsel er det sjelden man ser, selv fra deg. Anonymkode: 930a9...2d7
  4. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Det kan være at det er slik hos dere, men jeg kjenner meg ikke igjen i problemstillingen. Vi spiser sunt i hverdagen og det er kun ‘noe godt’ (som i boller, kjeks osv) i matboksen på turdager. Så da er det null problem at barna spiser kake i bursdager eller en vaffel mens storebror spiller fotballkamp. Det er like viktig å lære barna å forholde seg til såkalt usunn mat som å passe på at hverdagen består i sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 5344e...52c
  5. Hi spør jo, du trenger ikke arrestere folk for at de svarer på det hi spør om. Anonymkode: 22a02...772
  6. Det høres veldig veldig godt ut hi, men jeg støtter det med at det burde kanskje være litt mer proteiner. Anonymkode: 22a02...772
  7. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    For min del hjelper det å bare få luftet ut og snakket. Jeg har en fantastisk fastlege og har jevnlige samtaler med ham i vanskelige perioder. Ellers enig med adhd-mammaen innspill om foreninger, støttegrupper, stønader o.l. Anonymkode: 2956b...109
  8. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Hvordan i alle dager er situasjonen så endret siden sist? Anonymkode: 6d8dd...f14
  9. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Det feiler meg ingenting så vidt jeg vet, Annet enn at jeg skriver hva jeg tenker og observerer her. Og det ble plutselig et veldig engasjement- Wonder why.
  10. Det har vel kanskje med at det er lite proteiner som serveres, og da kan det være vanskelig for store mannfolk å bli mette. Jeg feks liker ikke karbonader, og ville da hatt kun spekeskinke som protein. Vi skal ha konfirmasjon nå vi også, og har varmrøkt laks, glasert kyllingbryst, karbonader, varm chorizo, kylling spyd, to spekefat og lettstekt andebryst. I tillegg til dette kommer potetsalat, eggerøre, brød, ostefat, stekte poteter osv. Men man kjenner sin egen familie best, og tipper HI vet at dette holder. Anonymkode: 1c878...021
  11. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Kanskje du trenger den lille tiden til å tenke like mye som søvn, akkurat nå. Lett for meg å si, ikke bli irritert på deg selv, for jeg vet at når du er sliten så kommer det litt snikende på uansett. I perioder hvor en er sliten, så vil ikke ting være optimalt og man tråkker feil. Gi deg selv også litt aksept for situasjonen, du er også et menneske med feil og mangler, uten at det gjør deg dårlig på noen måte. Kanskje en dagbok kan hjelpe deg litt med å sortere? Skriv også ned hva du føler du fikk til, de situasjonene du mestret. Det er nok mange av de også, selv om en som regel blir liggende å tenke på det en ikke fikk like bra til. Anonymkode: 7ced7...c7d
  12. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Du har et lite avsnitt på et anonymt forum. Du kommer med et råd som ikke er til hjelp og blir snurt og ufin. Ser du hva som skjer? Anonymkode: 6800d...c9c
  13. Anonym bruker

    Savner en mann

    Ja. Anonymkode: 7a7e4...95e
  14. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Nei. Men noen må si : Ser dere ikke hva som skjer her?
  15. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Hva er det som feiler deg?! Snakk om å trø på folk som ligger nede! Anonymkode: de1f8...1fe
  16. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Ufin, men med nick for en gangs skyld. Sikt enda bedre og se om du klarer å sparke HI med enda bedre treffsikkerhet mens hun ligger nede. Mitt ene barn ble alvorlig psykisk syk. Det er det jævligste jeg har stått i noen gang. Da det stormet som verst fikk jeg pleiepenger. Det gjorde det mulig å stå på bena selv i de hardeste kastene. Jeg lærte meg viktigheten av selvpleie. For at jeg skulle klare det måtte jeg av og til ta hensyn til meg selv. En fjelltur, en halvtime for meg selv med lydbok på øret. En liten time i kjøkkenhagen. Har du noen lommer med egentid du kan få til? Anonymkode: 6800d...c9c
  17. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Les det je skrev på nytt.
  18. mamma til adhd gutt<3

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Prøv å ikke la det gå inn på deg hva noen måtte mene her inne. Ingen kjenner deg eller din situasjon og ingen skal dømme deg for noe som helst. ❤️
  19. the amazing spidermamma

    Dere som bor i Oslo og kjenner til kollektiv der

    Det er et stykke å gå fra t-banen. Zamzam ligger i den nye bydelen på Ensjø, litt "oppimellom", så ikke rett ved t-banen. Det har adresse Hovinveien 36, men det finnes ikke hos Ruter. Hovinveien 37 finnes imidlertid. Jeg tror det er lettest for deg å ta tog fra Skøyen til Oslo S, og så bruker du dette søket til å komme deg fram: https://ruter.no/reiseplanlegger/?customTime=true&travelTime=2024-04-26T15%3A09%3A00.078Z&to={"id"%3A"404409623"%2C"name"%3A"Hovinveien+37A"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.790268705450954%2C"y"%3A59.92087202903471}%2C"category"%3A["vegadresse"]}&from={"id"%3A"NSR%3AStopPlace%3A59872"%2C"name"%3A"Oslo+S"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.753051%2C"y"%3A59.910357}%2C"category"%3A["onstreetBus"%2C"railStation"]}
  20. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Jeg er ikke alene, men det føles sånn innimellom. Jeg jobber fulltid, i en emosjonelt krevende jobb med høye krav. 5 barn og har ingen avlastning. Ikke meningen å gå i forsvar, men en blir lei når noen antar at jeg ikke takler barnet mitt fordi jeg ser for mye på sosiale media. Skikkelig sur på meg selv for å sitte oppe enda, morgendagen blir tøffere med lite søvn, men i dag er en sånn dag. Anonymkode: aa6f6...915
  21. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Du angrep vel av en grunn nå, som alltid.
  22. ReneRene

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Du snakker til Ts som om hun er barnet her. Så fucked up.
  23. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Jeg skrev en dag som eksempel, en rolig dag. Hvordan ellers mener du jeg skulle presentert det? Dagbok for hele uka? Jeg sanker ikke støtte, jeg va om meninger. Er jo alltid greit å sjekke om det man selv tenker er innafor eller om man er helt på bærtur. Anonymkode: d048a...963
  24. Anonym bruker

    Du som spiser sunt hvilke matvarer spiser du aller mest av?

    Følger🤣 Anonymkode: 44005...d7f
  25. Nei, et rekrutteringsbyrå med respekt for seg selv, fokuserer på hva kunden (arbeidsplassen) behover og hva de kan tilby (deg). Kan aldri tro at den ene arbeidsplassen i det hele tatt bryr seg med hvor ellers du har søkt, eller at de har tilgjengelig informasjon om dette. Ja, de kan be om innsyn i søkerlistene, men hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? De behøver arbeidskraft, de sitter neppe der og tvinner tomler og kjeder seg. Anonymkode: f39d1...a67
  26. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Har du noe nettverk rundt deg, slik at du kan få noe avlastning? Eller får noe du/dere noe hjelp? En annen sak er arbeid, hvis du har en god leder, kan det være mye hjelp om lederen kjenner din situasjon og du kanskje kan få noe tilrettelegging. Noen ganger skal det små justeringer til for å fjerne unødvendig støy, alle de detaljene påvirker hvor mye man takler i løpet av en dag. Min erfaring med barn som strever så mye er at det påvirker hele familien, vi rundt også bærer preg av det. Lenge. Jeg gikk og går i terapi selv. Anonymkode: 7ced7...c7d
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...