Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Dette med bunad og tilhørighet..

Jeg synes fint man kan ha bunad fra et sted man ikke har vokst opp, hvis man faktisk føler tilknyttning til stedet, men jeg synes det blir litt latterlig når familien på den ene siden har bodd 4 generasjoner i samme kommune og de på den andre siden kommer fra ulike steder, men med en oldemor på et sted med en kjent bunad. Da er det rart å velge den bunaden og ikke den fra der du selv bor, foreldrene dine bor, besteforeldrene bine bor og halvparten av oldeforeldrene dine bodde. Jeg synes også det er rart med dem som velger en bygdebunad samtidig som de bor i byen og snakker om hvor håpløst alt må være på bygda og hvor gøade de er for å slippe å bo der. Anonymkode: 08da2...116
  3. Du må ha egen bruker, og være følger for å kunne se storyer Anonymkode: d9492...ee1
  4. Anonym bruker

Er det normalt at NAV spør om dette?

Det ble før jul sendt inn til NAVlege om jeg kunne søke ufør. Fikk da nei som svar, at jeg ikke fylte krav til ufør eller forlengelse av aap. Noe både jeg, fastlege og sykehus reagerer på. Det de tror kan være årsaken er at sykdommen min er sjelden. Snakk om bare 1-3 prosent som har en slik sykdom. Til og med spsialister på det feltet har aldri vært bortig sykdommen. Anonymkode: a56d7...7b6
  5. Anonym bruker

Låne gratis hytte i Norge?

Turistforeninga er ikke akkurat billig. Ofte billigere med hotell. Anonymkode: 4c185...1a9
  6. Anonym bruker

Hvorfor er folk så redde for hvete?

Allmennkunnskap dette da. Anonymkode: ef8e1...238
  7. Anonym bruker

Sykepleierutdanningen. Anonymkode: abf9f...4e8
  8. Toneelise

Er ikke redd for hvete men blir kjempesyk hvis jeg spiser noe som inneholder det. (Magekramper,diare,oppkast, oppblåsthet, sure oppstøt. Tåler heller ikke melkeprodukter eller fruktose. )
  9. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så sur på svigerfamilien din. Er det fordi du er skuffet? For at de ikke har hjulpet, tilbydd seg, stilt opp? For i så fall setter du alt for høye krav til andre mennesker. En stor del av menneskene her i verden tenker kun på seg og sitt og ville ALDRI tilbydd seg noe som helst hjelp. Kanskje gidder de ikke, kanskje faller ikke tanken seg naturlig for dem, kanskje har mannen snakket mye stygt om deg bak ryggen din. Jeg er en sånn som med glede ville spurt om det er noe jeg kunne gjort hvis det var min sønn og svigerdatter. Mens min egen mor ville ikke sitte barnevakt da vi måtte inn med et barn på sykehus fordi hun var opptatt fordi det gikk et viktig tv-program den kvelden. Det er forskjell på folk si.. De bryr seg tydeligvis ikke så mye, så ikke kast bort energi på dem. Omgås dem det du må og ikke skap konflikter, men vit at du aldri kan forvente noe av dem. Anonymkode: afb88...e09
  10. Anonym bruker

Hvordan be han hjem til

Ja, er enig med deg altså. Skjønner hva du mener😃 Anonymkode: 3bff4...2b9
  11. Skjønner ikke hva det er? Er det ikke bare deling av bilder på samme måte som å dele vanlig? Og at folk må fysisk klikke på den for å se?? Anonymkode: 33e4d...948
  12. Du er rar. Hvordan i alle dager kan det være av så stor betydning for deg hvordan min begravelse forløper?
  13. Anonym bruker

Storesøsken og konkurranse om baby

Jeg har to gutter på 7 og 9 som konkurrerer om det meste.. Det er fryktelig slitsomt, de konkurrerer om alt fra hvem hunden er mest glad i til hvem som er mest sulten til hvem som har størst hull i sokken! 😱 Nå får vi snart en liten baby, og begge to gleder seg veldig til å treffe den lille💖 Det er jo kjempekoselig! Men jeg er litt redd at det og vil bli konkurranse om hvem babyen liker best, hvem som er best storebror og sånn. Det er ikke bare det at det er slitsomt å høre på, det er og det at det kan bli veldig sårt for de. Særlig eldstemann har ofte blitt veldig lei seg når han har følt at han har «tapt konkurransen» om hunden, altså at hunden går til lillebror og dermed er mer glad i ham.. (det er ikke en uttalt konkurranse, men det blir det i praksis). Så mitt spørsmål er: Hvordan kan vi forebygge at de konkurrerer om babyen? Har dere noen tips? Anonymkode: 75b00...a2c
  14. Anonym bruker

Bryr du deg om hva som skjer med deg når du dør?

Nei. Livet er verdifullt, selv om det er over når det er over. Vi betyr noe, for oss selv og for andre. Jeg tror ikke på himmel og helvete, hvis det er dit du vil. Anonymkode: dfdea...7b9
  15. Anonym bruker

Sikkert lei av alle testene men, ble litt nyskjerrig

Tok en ny nå Anonymkode: bbe98...fe5
  16. Anonym bruker

Om å ha barn som ikke tåler mat

Jeg har kun én med cøliaki. Stort sett så lager jeg en middag som alle kan spise, men med tilpasninger til henne. Noen ganger lager jeg to middager som deg, og det er kun fordi det blir for dyrt om hele familien skal spise glutenfritt. Så jeg lager også to fiskegratenger, to typer pasta hvis vi har det (du må lage to typer saus skjønner jeg), ogjeg synes ikke det er stress i det hele tatt. Det at det blir ekstra mye oppvask irriterer egentlig mer 😬 Anonymkode: cd560...a13
  17. Det er barna selv og deres omsorgssituasjon som skal følges opp av barnevernet, ikke foreldrene. Anonymkode: 465b4...547
  18. Anonym bruker

Er ikke helt enig i det du sier, HI. Mine foreldre kommer begge fra Trøndelag og jeg er første generasjon på mange århundrer som ikke har vokst opp der. Og, jeg har tilbrakt alle ferier i min barndom der. Jeg føler meg som en trønder og bærer min trønderbunad med stolthet Anonymkode: 81125...d15
  19. Anonym bruker

Jeg kunne skaffet meg svensk bunad. Campet i Sverige hver sommer som barn. Anonymkode: 733f9...bef
  20. Anonym bruker

Hadde dere ville satse på en mann

SOm å lese mitt innlegg, søk opp Analsex mas. Tro meg, hvis han sier han elsker det så holder det ikke med 1-2 ganger i året. Stikk mens du kan,hvis du virkelig ikke elsker det du også, så bør du ikke inngå i noe som du egentlig ikke digger av egen vilje. Er det samboern min du har møtt eller? ;) Her er det kroniskmas om det og fra at jeg kunne tenke meg å ha det av og til har jeg fått helt sperre på det nå og nesten blitt redd for å ha sex fordi jeg vet det blir mas om dette. Lykke til. Anonymkode: 5f2d5...a4d
  21. Anonym bruker

Kilder? Anonymkode: 5cbb1...c2d
  22. Anonym bruker

Hvor har du dette fra??? Anonymkode: 5cbb1...c2d
  23. Anonym bruker

Men Iran har jo ikke atomvåpen

Jeg tok Fox News som eksempel med vilje. For hvilken nyhetskilde vil du sette ditt godkjenningsstempel på? Det er jo nesten sånn at hvem som helst kan skrive hva som helst nå for tiden. Men ok, jeg kan nevne to seriøse kilder i denne debatten: Robert Fisk og Noam Chomsky, for p ta både en intellektuell og en journalist, hvorav den ene til og med er jøde. Anonymkode: 1f337...5f0
  24. Anonym bruker

Du tar feil. Skal du sitte der høyt oppe på hesten din, så burde du i det minste vite hva som er riktig Anonymkode: 4df2a...de4
  25. Anonym bruker

Hvordan be han hjem til

Men da kan han jo ikke være så veldig interessert i deg i og med at han velger å gå inn i et forhold med ei annen jente når han vet at du både er singel og interessert i han, eller? Mener ikke dette som noe frekt altså, men det er slik det fremstår for meg. Anonymkode: 9a27a...d5a
  26. De fleste synes å mene tilhørighet skal være styrende for valg av bunad. Det er jeg helt enig i. Men begrepet tilhørighet er visst meget utvannet når det gjelder bunad 😂 «Mine besteforeldre kommer nordfra og jeg var der på ferie da jeg var barn». Min oldemor stammet fra Telemark og jeg har vært i Bø i Telemark tre ganger» Altså tilhørighet er stedet du er oppvokst eller har bodd over tid. Noe annerledes om bunaden er arvet. Vi jatter bare med dere når dere forklarer hvorfor dere har beltestakken, men vi er mange som kniser litt i skjegget. Anonymkode: 733f9...bef
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...