Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Sammen med gjerrigknark

Kjenner meg litt mett av han jeg er sammen med. Jeg er alenemor med 2 barn som er sammen med en som er grisegjerrig. Vi bor ikke sammen, men han og barna hans spiser hos meg så å si hver helg. Jeg som kjøper inn maten. Han spør ikke om å bidra til det. Vi har vært bedt i flere bursdager, uten at han har spurt om å bidra med litt kroner til gaver. Nå er vi bedt i bryllup om et par hæljer og vi fikk liste med ønsker. Jeg viste han den men fikk bare «Åja». Kjenner meg oppgitt, har rett og slett ikke råd til dette mer. Han har veldig god råd, eier hus og bil og hytter rundt omkring. Kjøper seg dyre ting osv.. Jeg leier og har deltidsjobb. Kjenner meg frustrert.. Hvordan skal man ta dette opp? Anonymkode: 58184...e6b
  3. Hæ? Hva tror du ikke på? At jeg har det slik? Hvorfor skulle jeg lyve om det, liksom? Anonymkode: db1f4...f52
  4. Mmmh.. nei. Det tror jeg ikke på.
  5. Ikke nødvendigvis. For min del kan jeg kjenne på mye samme følelser som om jeg blir betatt av en mann. Hjertet går litt fortere, jeg tenker på vedkommende, har lyst til å være i nærheten av vedkommende osv. Forskjellen er at mennene ønsker jeg i tillegg en fysisk og seksuell nærhet til, det gjør jeg ikke med kvinnene, selv om jeg er like betatt av dem som personer. Anonymkode: db1f4...f52
  6. Anonym bruker

Barneoppdragelse

Om barnet ikke sluttet etter tilsnakk hadde det måtte forlate bordet. Så enkelt. Om jeg så måtte bære ungen ut av kjøkkenet, så hadde det ikke fått sitte der å holde på sånn! Det er stor forskjell på å være autoritær og tydelig, og å bare være hylende sinna. Det siste er ikke det jeg mener at man skal heller. Men man må faktisk vise at det er du som voksen som bestemmer i huset. Uten grenser blir jo ungene helt ufordragelige. Og i min verden setter du ikke grenser om du lar barnet sitte å gjenta en setning 50 ganger i løpet av er måltid. Det er jo tortur for alle andre rundt bordet og totalt uakseptabel oppførsel! Ignorering hjalp helt tydelig ikke - da må ungen ut av rommet. Sug lut skriver jo for å provosere, men budskapet i det hun skriver er helt riktig. Foreldre må for pokker klare å sette seg i respekt! Anonymkode: 1ea44...fd7
  7. Anonym bruker

Synes du FAU skal legge føringer på foreldre? Bursdag

Jeg inviterte bare noen i klassen og fikk en telefon fra en i FAU, men som jeg sa til denne personen at så lenge de ikke tar tak i mobbeproblemet i klassen så bryr jeg meg ikke noe om hva de mener. Anonymkode: 76669...92e
  8. Det med trivelsledere er jeg enig i, hos oss stiller de barna som ønsker dette tilvalg. De som får flest stemmer vinner. De som var i fjor kan ikke stille på valg om det er andre som ikke har vært det før. Er det kun barn som har vært det før som stiller til valg kan de. Dette syns jeg er en grei ordning. Jeg har ett barn som har vært det, hun ønsket det egentlig ikke, men siden ingen ville kunne hun. En stille og sjenert jente, men som tørr det meste om ingen andre gjør det. Da tar hun ting på strak arm. Hu andre er stikk motsatt, men ønsket det ikke selv om de i klassen maste på at hun måtte. Hu hater å binde seg til slike ting, for hun er så aktiv og tenk å gå glipp av noen minutter der hun ikke kan gjøre det hun vil. Det med svømming syns jeg bare er teit. Det finns luer og de fleste lærere med fornuft, lar ungene være inne om det er for mange minus ut når de har vått hår. Slikt går seg jo til, men vi voksne overlevde med å være ut med vått hår etter svømming, så hvorfor skulle ikke våre unger gjøre dette. Jeg hadde svømming i siste time på skolen, jeg måtte gå i en time hjem på vinteren. Ble ikke syk av den grunn, mine foreldre hadde jo lært meg å kle meg etter forholdene. Anonymkode: 887c6...c1b
  9. Anonym bruker

Hva spiller din 13 - 14 årige?

Jeg har sagt at jeg ikke vil ha gta i hus, om de absolutt vil ha det får de kjøpe det når de flytter hjemmefra 😉 Guttene mine er 15 og 18 år og de har selvfølgelig spilt gta hos venner, de har sett klipp fra det på YouTube osv, men de har det ikke selv. De spiller stort sett noen strategispill som de spiller sammen med venner på nett. En del skyting og kriging er det, men ikke helt hjernedød nedskyting av politi og gamle damer som i gta. Anonymkode: b34a4...29a
  10. Ja, jeg har det slik. I motsetning til mange kvinner som godt kan ha sex med, eller fantasere om sex med, andre kvinner, så kan ikke jeg det. For meg er den tanken helt frastøtende, rett og slett. Et seksuelt forhold til en annen kvinne hadde jeg aldri klart, derfor definerer jeg meg som 100 % heterofil. Fordi det er min seksulle legning. Derimot kan jeg bli, helt platonisk, betatt av andre kvinner. Altså synes de er vakre, karismatiske eller bare søte, og like å se på dem eller være med dem. Anonymkode: db1f4...f52
  11. Anonym bruker

Ville dere ha gitt 16-14000 kr for en brukt sofa?

De siste 3 jeg har hatt har jeg ikke betalt for. Men jeg har betalt 1500 for en en gang. Anonymkode: d77bf...260
  12. Sånn er det her også... Vi har diskutert ALT! fra om de skal få lov til å ha med seg matpakke på SFO (kan jo te te noen får bedre matpakke enn andre), til youghurt salg (urettferdig om noen får kjøpe youghurt hver dag, mens andre ikke får det) Hvem som skal leke med hvem, det er ikke lov å kalle hverandre bestevenn (tenk på de som ikke har bestevenn) osv osv osv. Helt sykt! Anonymkode: a7109...789
  13. Min unge trenger klare beskjeder og ikke noe dilling. På avdelingen hun gikk på i barnehagen var det dilling. De hadde masse problemer med henne pga oppførsel. Jeg diller ikke med henne, her hjemme får hun klare grenser, klare beskjeder og konsekvenser. Jeg måtte bytte avdeling siste året hennes , og der hadde de en mann som var utrolig flink. Ikke noe dilling. De fikk en helt annen unge.Kjempepositiv utvikling siste året i bhg pga det. Anonymkode: 145e0...0c0
  14. Samme her, den er helt fantastisk 😊 Anonymkode: 9bd1c...fcc
  15. Anonym bruker

Trenger litt synspunkter ang oppdragelse av tenåringer

Hvorfor? Altså, om en ikke har lykkes med å lære barna om god sosial kompetanse før de er 17 år, så har man uansett feilet veldig, og den sosiale kompetansen er jo nettopp deg 17-åringen utvikler gjennom samvær med venner. Jeg forstår rett og slett ikke behovet for påtvungne middager. Anonymkode: 07102...088
  16. Vi gikk opp til vw caravelle da vi fikk 4 barn... Det er jo hakket større enn vanlige 7-setere, men utrolig praktisk! Vi har 7 seter i bilen, så har alltid god plass til alle 4 ungene pluss en venn/besteforelder alt etter som. I tillegg alltid god plass til vogn og alt av bagasje i bagasjerommet. Vi har familie annet sted i landet, samt hytte på fjellet, så vi reiser en del med bil og da er det praktisk med god bagasjeromsplass. Vi valgte vw caravelle fordi vi da fikk firhjulstrekk, men både peugot og Toyota har lignende biler som er mye rimeligere. Vi hadde en vw sharan tidligere, som er en av de største vanlige 7-seterene. Da vi undersøkte ift ny bil eller ikke, var det vw sharan, Ford galaxy og Volvo xc90 som var de største «vanlige» alternativene. Tesla har jeg ikke sett innvendig, så usikker på hvor stor den er. Det vi så med disse andre bilene, var at bagasjerommet blir minimalt med alle 7 setene oppe, samt at tilgangen til å komme seg inn i den bakerste seteraden blir litt tungvint når det skal 4 barneseter i bilen, hvorav flere bakovervendte. Kan være dette stiller seg annerledes om barna er så store at de slipper barneseter i bilen. Anonymkode: d33a2...bf3
  17. Anonym bruker

Vaskemaskin anbefalinger

Vaskemaskinen har tatt kvelden, snart 10 år gammel AEG. Vært godt fornøyd med den. Usikker på om vi skal gå for Miele eller en annen. Tenker prisklasse 7-8000. Anbefalinger? Anonymkode: 1bf61...e2a
  18. Er til å bli kvalm av. Anonymkode: 0afbe...6d2
  19. Derfor elsker jeg den nye marrud reklamen. Med hun som slår på brannalarmen 😂😂følt det sånn mange ganger Anonymkode: 710dc...81b
  20. Anonym bruker

Skolen krever spesifikt gymtøy, kan de det?

Ikke "at han må lære seg...", men "og han må lære seg..." Anonymkode: 08765...935
  21. Kunne ikke vært mer enig, så du får ingen shit tilbake herfra. Anonymkode: c9463...083
  22. Anonym bruker

Det er en så tåplig reaksjon fra hans side at han trenger å lære at han må kle seg etter aktivitet og at det ikke er umandig å bruke turndrakt på turn. Å kreve å få bruke løstsittende tøy er omtrent som om jentene skulle spilt fotball i høyhelte sko fordi fotballskoene de fikk låne av fotballklubben ikke var feminine. Det er bare tullete. Anonymkode: 08765...935
  23. CherryC

Skjønner gutten din godt jeg. Synes hele opplegget høres merkelig ut uansett.
  24. Anonym bruker

Som jeg nevnte tidligere så er ikke jeg den som fritar sønnen min fra ting. Om han må ha på turndrakten så må han vel det, men jeg syntes skolen kanskje går litt for langt her. Han er som sagt ikke den som liker å vise seg mest fram. Han er 12 år og i rute med puberteten. Men han føler liksom at det blir feil at gutter skal gå i en slik "badedrakt" og det er derfor han ikke vil dette. Anonymkode: af87c...ffd
  25. Anonym bruker

Bruk av egnet tøy er nødvendig for å kunne delta. Du kan ikke være med på skidagen i kortbukser eller være med på svømmeundervisningen uten svømmetøy og du kan ikke turne i løstsittende tøy. Hvis barnet er for tykt til å gjøre det må foreldrene be om fritak eller tilpasset opplæring. Anonymkode: 08765...935
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...