Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det er det jo selvsagt. Men man må ta høyde for at tenåringer kan falle for fristelsen og kjøpe seg en brus og en sjokolade på butikken innimellom. Og det bør også være lov.
  3. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Spise ordentlig mat medbrakt hjemmefra og ikke venne seg til å bruke en mindre formue på kjøpemat selv når de ikke har inntekt. Anonymkode: e17fa...8d5
  4. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Da må du finne en annen oppskrift. Anonymkode: 54ffe...ca5
  5. Anonym bruker

    Etter brystbetennelse

    Hei, jeg hadde brystbetennelse for et år siden, inn og ut av legevakt i flere uker da jeg ikke ble tatt seriøst. Jeg fikk til slutt antibiotika (som var feil!!) så fikk jeg riktig da jeg dro enda en gang på legevakta.. brystet var da giga stort, det var like før det sprakk føltes det ut som. Betennelsen gikk ned på en sånn hestekur jeg fikk av en antibiotika men brystet var like fullt av melk og ingenting kom ut bare litt puss. Jeg ble da operert og gikk med dren for å få ut melka som ble produsert på dagen og operert 3-4 ganger hvor de tømte for melk. siden den gang har brystet bare vært en hard ball, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme? Kommer brystet noen gang til å bli mykt igjen? Jeg har bestilt legetime for å sjekke opp i det igjen.. evt få fiksa med noe silikon men vet ikke om det kommer til å hjelpe.. men syns det er rart og det er utrolig psykisk påkjennelse pga forskjellen på brystene ene er helt normal og andre er bare en stor klump, helt hard som stein! noen i samme situasjon? Hva gjorde dere? Anonymkode: 1268e...08f
  6. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Det er en grunn til at vedkommende går etter vennen din, og det handler i alle tilfeller om avvisning eller krenkelse. Hvis dette er en narsissist som er naturlig å tenke ut fra din beskrivelse, så handler det om at vennen din har krenket kollegaen, og husk på at narsissister har veldig lav terskel for å bli krenket. De glemmer aldri hvis noen har fornærmet dem, og siden de lyver ekstremt mye, er det å bli tatt i løgn noe av det verste de opplever. Hvis vennen din vet når han ble misklikt av kollegaen eller har en anelse om det, så er det lettere å forklare andre. Jeg fraråder noen av dere til å kalle ham narsissist ovenfor andre, for ingen beskylder andre mer for å være narsissister enn nettopp de som er det. Så vær forsiktig med det, og la folk tenke ut selv. Hvis kollegaen allerede har fått innpass når det gjelder venner osv, så kan hen selvsagt fortsette til målet er oppnådd, og det er jo at vennen din skal få såpass dårlig rykte at han alltid blir mistrodd eller i verste fall mister venner. Mennesker som har narsissistisk personlighetsforstyrrelse av den sorten vil skape splittelser mellom andre. Det beste er at hen forteller de nærmeste og at de snakker opp vedkommende. Anonymkode: 55fca...0fd
  7. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Enig i at idrettslag trenger pengene, og også enig i at det er hyggelig å bli med på dugnad for barna. Men jeg synes også det blir for mye usunn mat i altfor mange sammenhenger. Kake hører ikke hjemme i idrett. Jeg stemmer for å selge kaffe, påsmurte rundstykker og frukt og grønnsaksbeger, yoghurt etc. Anonymkode: be907...098
  8. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Jeg bodde i tomannsbolig før enebolig. Hadde aldri bytter tilbake, av alle ovennevnte grunner. Det verste var at naboen røykte i nærheten av våre åpne vinduer og uenigheter om snømåking, plenklipp, parkering mm. Anonymkode: 7630b...6ae
  9. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Det er narsisistisk oppførsel. Han kan aldri vinne over de. De vil aldri innrømme noe og faktisk ønsker en narsisist at din venn tar opp dette. Da vil det bli en krangel og narsisisten vil peke på din venn og si: se hva jeg blir utsatt for og nars tar offerrollen. Mitt råd at han bytter jobb og aldri aldri ser dette menneske igjen. Anonymkode: 87a87...b16
  10. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Selvfølgelig trenger vi ikke kake, vafler og boller, men vi trenger det veldig likevel. Dette handler ikke om at vafler av ymse kvalitet alltid er så innmari godt. Dette handler om at ethvert idrettslag, håndball- og fotballklubb - hele idretts-Norge - trenger pengene. Idretts-Norge er drevet på dugnad, utgiftene er store og klubbene må hente penger, et eller annet sted, helst flere, for å ga råd til å opprettholde tilbudene, og tidvis i det hele tatt eksistere. Særlig fordi den offentlige støtten for dette svært viktige bidraget til bedret folkehelse, er altfor liten. Anonymkode: 87743...414
  11. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Jeg synes nok det er å henge seg opp i bagateller. Guttene er 13-14 år gamle. Ser noen drar fram sine 9 åringer som eksempel, det er litt forskjell på alderen der. Tenker jeg bare hadde svart noe sånt som "Aha, ja men det går fint. Vi har våre regler på det. Men takk for at du ringte. Veldig kjekt å ha en åpen dialog dersom det skulle være noe, fint å kunne ringe hverandre."
  12. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Er dette i det hele tatt noe å diskutere? Folk gjør ulike valg og har ulike meninger. Det er ikke farlig. Dette er helt enkelt å løse med et svar: «Takk for beskjed, men Einar har tillatelse til å handle på Meny etter skolen». Ferdig. Ingen skade skjedd. Man MÅ ikke mene så mye om andres valg. Anonymkode: 5710c...89c
  13. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Akkurat nå har han 750 kroner på konto. Han får kjøpe det han selv ønsker, og det er stort sett en slush på kiosken ved siden av. Veit ikke hva den koster? 25 kroner kanskje? Anonymkode: c502f...0c8
  14. I dag
  15. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Vil si det er verre å ligge på et rom alene hver dag, gjerne UTEN hjelp fra familie, enn å starte et nytt og bedre liv alene. Begge deler er forferdelig. Anonymkode: 94be3...441
  16. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Hva bidrar du med egentlig her? Anonymkode: 94be3...441
  17. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Jeg har blitt et offer for slik oppførsel, men de narssistene manipulerer andre og er så hyggelige og greie med andre folk. Man har ikke sjans. Jeg er en slik som gjennomskuer slike folk, men overraskende mange er blinde for slike folk. Helt utrolig. Anonymkode: cf1a7...170
  18. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Nettopp. Han er et uskyld offer. Slike narssister går etter folk som er snille og som er bedre enn dem selv. Som nevnt, sliter med et familiemedlem selv. Jeg har ikke gjort eller sagt noe, men har blitt lagt for hat. Har spurt mange ganger om hva som er problemet, men får ikke svar på det. Nå holder jeg meg langt unna. Anonymkode: cf1a7...170
  19. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Har et familiemedlem som er slik. Grusomt! Og veldig urettferdig. Jeg har lest meg opp om narsissister, hvordan de fungerer. Slike folk kan virkelig ødelegge liv. 🥺 Anonymkode: cf1a7...170
  20. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i en tomannsbolig. Måtte ha vært sammen med familie, eller kanskje ikke. Anonymkode: 57f96...2d5
  21. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Takk for innspill Frister ikke så veldig 🙈 Anonymkode: 97b4f...43c
  22. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Takk for tips Anonymkode: c690a...673
  23. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Du kan være glad du slipper Anonymkode: c690a...673
  24. Ikke bare der man drikker av men jeg vasker hele. Anonymkode: 56847...a37
  25. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Jeg varierer litt med kjøpe ferdig og bake.. Også har jeg bakt flere langpannen og poser med boller som ligger i fryseren 😂. Ta deg en regnvætskveld og hiv sammen. SÅ fornøyd med meg selv hver gang jeg bare går ned og henter😅 #leker husmor Anonymkode: 385f9...5ac
  26. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    De går vel aldri helt lei, men du selv får noe mer ro når de ikke er rundt deg så store deler av dagen som man er på jobb. Hva de sier om deg når du ikke er der har en ingen kontroll over, men heldigvis forstår mange at snakker noen ned andre når de ikke er tilstede, er det mulighet for at de gjør det samme om deg også. Anonymkode: 0a94d...779
  27. the amazing spidermamma

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Enig i at barna sikkert kan bidra mer, men da faller denne opplæringen etter all sannsynlighet på HI. Slike ting må gjentas og følges opp, de færreste barn blir selvgående etter én beskjed. Og selv om ikke lekser i seg selv er fysisk slitsomt, så kan det være utmattende å motivere, mase, følge opp, alt det mentale som kreves når man har et barn som skal gjennomføre noe det ikke ønsker. Det samme gjelder å følge opp oppussing, som det også tydeligvis er HI som gjør.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...