Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Plutselig uhell hos jente 10 år

    Gå til lege og sjekk om hun kan ha forstoppelse eller noe annet med tarmene som fører til dette. sjekk ut enkoprese https://nhi.no/sykdommer/barn/magetarm/avforingslekkasje-hos-barn-enkoprese Datteren min fikk dette på samme alder. Hun fikk komme til en spesialist - det må dere be om. Ikke alle leger har så mange svar å gi når det kommer til mage er min erfaring. Datteren min fikk dette problemet på akkurat samme alder som din. Det var så pass traumatisk for henne at hun dissosierte. Hun kunne finne på å overse at det hadde skjedd. Eller gjemme truser som du sier. En fryktelig vanskelig periode. Her fikk vi Movicol for å løse opp proppen som gjorde at det ble lekkasje. Det hjalp litt, men ikke helt. Jeg hadde mistanke om at det var reaksjon på gluten. Legen mente at det ikke var det. Jeg kuttet likevel ut gluten for henne - i samsvar med lege, som en test - og problemet forsvant over natten. Selv om hun ikke hadde utslag på blodprøver fikk hun fastslått glutenallergi på sykehus etter at en blindtest fikk problemet tilbake. Hun levde på glutenfritt et par år men spiser nå gluten igjen. Det var akkurat som om tarmene måtte lege seg før hun tålte gluten. Dette var jo da vår historie, trenger ikke være samme løsning for dere. Så søk hjelp raskt. Det kan være noe som lege må hjelpe til å løse. Anonymkode: 60a5a...c1d
  3. prekæs

    Lei meg på barnas vegne

    Greit nok svar det der, men er ikke bedre enn at jeg hadde lagt til at sånne unger ødelegger bare for seg selv og at det er stor sjans for at ungen ikke vil ha venner etter hvert. Da er det verst for dem.
  4. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    konfirmantens tale/velkommen ved bordsetting Sang etter tale tale fra far og andre etter første servering bildefremvisning etter middag quiz etter kaker Anonymkode: d98c1...895
  5. Anonym bruker

    Fårup eller Djurs

    Djurs. Det er mer luft mellom attraksjonene. Grønne områder der man kan få litt ro. Anonymkode: fb32a...cd3
  6. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Tja, vi hadde russebusser( i 1999), småbiler , van, mye festing , var ulike rusmidler osv, MEN russetiden var jo mye kortere. Anonymkode: dd9e4...527
  7. I dag
  8. Anonym bruker

    Lei meg på barnas vegne

    Jeg forklarer barna mine at ord sårer. Jeg husker fortsatt gutten i klassen som kalte den nye jakka mi for gyselig og jeg brukte den aldri igjen. Gutten min kom hjem og sa at fotball t skjorta hans var feil/ ikke ekte osv. Jeg kunne fiksa det, men lærte han heller h ordan han skal ta det. " Pøh. Han er nok misunnelig. Han ønsker seg den nok selv. Liker du den? Ja? Du vet sannheten. Det fins alltid noen som er slik. Børst det av deg. Skjønner du ble lei deg, men den t skjorta er fin. Han ønsker seg den kanskje selv. " En gutt i klassen til gutten min hadde ledd og sagt mye stygt om de fake stygge pokemon kortene hans. En time senere stjal han dem. En eldre gutt hadde ransakt tyven og kortene var i jakka på gutten. Flere ganger har sønnen ledd litt av det der. Han andre gutten likte ikke de stygge korta, men han stjal dem.. hvorfor? Fordi han var misunnelig. Syns barn er verre nå enn da jeg gikk på skolen. Så mange drittunger som sier stygge ring til folk. Før var jeg en fikser, nå lærer jeg barna hvordan hanskes med idioter. Anonymkode: 945df...cfa
  9. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    I 2002 i Moss, var " alle " på buss. Eller de fleste ihvertfall. Vi var ca 7 jenter som gikk, kjørte vanlig bil. Noen hadde russesykkkel. 😊 Men de aller fleste var på buss ja. Anonymkode: d66e3...d10
  10. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Leser over om samhold.. I 2002, for 22 år siden, var det grupperinger da også. De som var sammen på buss var mest sammen. Var som vanlig, de du hang med før russetiden hang du sammen med i russetiden. Også møttes vi alle på fester, stranda, skogen osv. Anonymkode: d66e3...d10
  11. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Jeg var russ i 2002. Vi døgnet og drakk da også. Kjenner russ som ikke er på buss i 2024 også. Eneste forskjellen er økonomi. Folk har råd til mere. Dyrere drikke, klær og utstyr og dyrere busser. Anonymkode: d66e3...d10
  12. Jeg hadde hatet det. Jeg hadde blitt forbanna hvis mannen plutselig skulle begynne å henge med en gammel flamme. Denne dama har vel venninner eller familie?.javel, så kanskje de bare skal snakke sammen. Men det er faktisk ikke nødvendig. Ja til guttevenner! Men rart å møtes sånn plutselig. Jeg har fått endel meld fra gamle flammer om å ta en kaffe.. Hvorfor skal jeg det etter 15 år? To av dem hadde dårlig selvtillit og ville ha oppmerksomhet. Anonymkode: 0212c...7e9
  13. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Jeg har en skjønn nevø som blir 4 år om 2 måneder. Søt liten gutt, eneste tingen er at jeg skjønner ingenting av hva han sier og prøver å si, det er noen bitte få ord som han sier veldig tydelig feks nei og hade, men alt annet er bare rabbel og babbel der jeg tenker «hva sa han nå?». Det jeg har gjort er at om det er noe spesefikt som feks om han ser en hund så ser man at han prøver å snakke om den da han peker på hunden, da prøver jeg å si ja den er kjempe søt osv og prøver å snakke om den og responderer til han, uansett om det er veldig vanskelig og skjønne hva han vil si fordi er mer sånn «vovv ablædabæda» liggnendes når han prøver å snakke til meg. Nå tror jeg han er litt forsinket i språket. Synes bare det er litt trist at ikke alltid alle vet hva han vil og si, så jeg håper at han etter vert han får det til Ikke så lett alltid å vite når man ikke skjønner helt hva ungen vil si. Anonymkode: 36d90...5ea
  14. I går
  15. Anonym bruker

    Utnytter at leder er for snill

    Jeg er likevel enig i at du bør presisere hva du legger i det du skriver. Det er forskjell på 5 minutter og 15?minutter, og det kan kanskje også være du som er for rigid her. Anonymkode: 1f243...953
  16. Anonym bruker

    Utnytter at leder er for snill

    Selvfølgelig skal man ta ansvar og følge regler selv om leder ikke er tilstede. Når vi var unge var vi nok ikke like gode til det. Anonymkode: 1f243...953
  17. Winterlady

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Det hører til sjeldenhetene Hi, men i en del land har kvinner som har begått ikke-planlagt drap blitt frikjent fordi de har klart å dokumentere at de har levd i et terrorvelde og fryktet for eget liv. Vanligvis anses de da som utilregnelige i gjerningsøyeblikket. I USA ble faktisk en gang en kvinne frikjent for drap med sterk PMS som begrunnelse. Men det er USA da...
  18. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Han var fysisk ved å presse deg inn i et hjørne, så du fysisk ikke hadde noen rømningsvei Anonymkode: 3febe...999
  19. Du brude heller lure på hva som er intensjonen hans. Anonymkode: 74101...6b6
  20. Så lenge de ikke har hatt noen kontakt i denne tiden, så synes jeg det er respektløst ovenfor deg og plutselig skulle møte denne jenta. De har ikke noe som binder de sammen, og det som er over det er over, det drar man ikke inn i et nytt forhold. Det gjør deg usikker, og at han dro viser at han prioriterer henne over deg og deres forhold. Han valgte faktisk å risikere deres forhold for å kunne møte henne. Anonymkode: ba7b7...223
  21. Anonym bruker

    Er russetiden veldig annerledes nå enn for 25-30 år siden?

    Da jeg var russ handlet det om å være sammen med andre russ også de vi ikke var med til vanlig. Det var kun to russebiler på skolen. Dette buss-greiene med utestenging og auditions er ræva greier. Min tenåring som er russ neste år tar fullstendig avstand til hele opplegget og vil ikke være med på russefeiringen. Anonymkode: 2993d...214
  22. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    Konfirmanten har og laga ein quiz om seg selv. Anonymkode: 008b1...7bb
  23. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    Litt usikker på når lysbildefremvisningen skal være? Ved middagsbordet eller etterpå med kakene? Vi har og sang, den tenker jeg er naturlig ved middagen. Lysbildefremvisningen varer ca 10 min med bilder (med bakgrunnsmusikk som passer) og litt filmer. Anonymkode: 008b1...7bb
  24. Det gjør vi da begge to, uten at det er noe problem. Anonymkode: 63234...58a
  25. Anonym bruker

    Overtråkk

    Ta en tur til kiropraktor 👍 Anonymkode: 3ecdc...703
  26. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Nei. Han var ikke fysisk. Han gikk forover slik at jeg måtte gå bakover. Det du beskriver er litt i en gråsone tror jeg. Og er det tvil, skal den komme den tiltalte til gode Anonymkode: 16e53...c21
  27. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Da var han jo fysisk. Grunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg leste en gammel sak der en mann ble frikjent for fysisk vold fordi kona hadde vært sykelig sjalu i så stor grad at han måtte se ned hver gang de passerte andre kvinner på gata. Jeg vet ikke om dette er et tema som passer her, så jeg har bedt admin slette da det ikke var helt gjennomtenkt fra min side. Anonymkode: ec02c...ff5
  28. Anonym bruker

    Kan fysisk vold være selvforsvar?

    Ja, det kan det. Jeg ble en gang presset inn i et hjørne av en mann utenfor et utested. Jeg hadde ingen rømningsvei, og ble livredd og da slo instinktene inn. Jeg ga han et slag i ansiktet og et i magen. Da kom jeg meg fri, og det var ikke lenger behov for mer selvforsvar, så jeg kom meg unna. Han forsøkte å anmelde, men etter jeg ga min forklaring og han bekreftet at det stemte, så ble saken henlagt. Han forsøkte seg også på voldsoffererstatning, men fikk ikke det heller. Heldigvis. Anonymkode: 16e53...c21
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...