Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Hvor lett er det å bli delvis ufør?

Veldig mange kroniske sykdommer er usynlige, du aner ikke hvordan en annen person har det på innsiden. Du er misunnelig på fritiden til en syk person? En syk person har ikke fritid, man kan ikke ta fri fra sykdom. Anonymkode: 3645f...b1f
  3. Anonym bruker

Og «fritiden» er svært lite å være misunnelig på. Den består som oftest i brutale sterke smerter. Men vær så god, vi kan godt bytte Anonymkode: 123f1...f01
  4. Anonym bruker

22 år tok det før jeg fikk 50% ufør. Anonymkode: 123f1...f01
  5. MTF

Andre som er lei hverdagen?

Hverdagen min er som følger: Opp kl 5 for å være på jobb til halv syv Hjem fra jobb kl 15 for å rekke hjem til halv fem så jeg får tid til å få i ungene middag før de skal på trening eller kamp Får meg stort sett inn en løpetur etter middag med mindre en av ungene må kjøres på kamp og ettermiddagen går med til det Husarbeid i ulik grad frem til jeg er i seng i ti-tiden. Hadde jeg ikke hatt løpeturene mine tror jeg at jeg hadde blitt koko;-P Ungene er ikke så små lenger, så de klarer seg heldigvis en del selv, og lager noen ganger middag hvis det er tidlig kamp eller noe, men vi bor sånn til at de må kjøres på kamper og yngste må kjøres til trening. Lekser trenger de heldigvis lite hjelp med, men pleier å gå gjennom for å se at alt er gjort og ok. Mannen jobber mye og ofte sene kvelder, så husarbeid og kjøring av unger faller som regel på meg. Hater å ha det rotete og skittent, så er muligens noe i overkant på husarbeidet, men klarer ikke slappe av hvis det ligger hauger med klær elelr kjøkkenet er rotete og lignende. Jeg blir sliten av hverdagen, og tider drittlei, men alt i alt i alt er jeg fornøyd med livet og hverdagen. jeg er takknemlig for å ha et aktivt liv med en jobb jeg trives i, gode kolleger, aktive barn uten problemer av noe slag, at jeg holder meg i form selv og at jeg klarer å ha rutiner på ting. Ved gode rutiner føles ikke alt man skal få unna så overveldende syns jeg. Er flionk å kose meg i helgene, og slappe av mellom husarbeid-slaga;-) Tar tid for meg selv når jeg klarer å presse det inn, koser meg glugg på kamper og super med ungene og legger inn tid til meg selv så jeg får tatt løpeturene mine. Litt pusterom må man ha selv om man har det travelt. Finne glede i de små tingene. Jeg får veldig glede av å trene som sagt, å være med på spennende fotballkamper, å lese bøker (leser på bussen til og fra jobb + om kvelden før jeg sovner) og så har jeg blitt henkta på true crime podcaster, så jeg hører på disse mens jeg gjør husarbeid, da blir jo det også er kjekk aktivitet ;-)
  6. Anonym bruker

Kan være at det er psykisk, og at hun sliter mye mer enn hun gir inntrykk av. Om du ikke kjenner henne veldig godt så vet du lite om saken. Anonymkode: 99348...a1b
  7. Anonym bruker

Mister mer hår enn normalt 😫

Nope. Anonymkode: 920e0...0ef
  8. Havhesten2017

Jeg elsker hverdagene. Setter pris på rutiner, masse meningsfull arbeidstid, barn som fyker hit og dit og utvikler seg i rakettfart. Arbeid, gode måltider sammen, oppvask med god musikk på stereoen, lekser, kamper, osv osv. Helger og ferier er også gull, men hverdagene, når jeg kan få drive med drømmejobben og se barna trives, er enda bedre. Passe doser av alt. Et vekselbruk der alle får sin tid og vi får samvær i tillegg.
  9. Mamma_til_2

Mister mer hår enn normalt 😫

Fått barn de siste 6 mnd?
  10. Anonym bruker

Jeg elsker også hverdager. Det er små gleder hele tiden, bare du vet å sette pris på dem. For det første, det at du har mennesker rundt deg som er glede i deg og som bryr seg om deg. Og ellers er det de små tingene, slik en annen lenger opp i tråden påpekte. Jeg har allerede i dag hatt disse: - I i grålysningen, når det er iskaldt på rommet mtt, kommer min lille, søte hund opp i sengen og legger sett tett inntil meg og varmer meg - En deilig, lang, varm dusj - Jeg kommer på at jeg skal veilede en student i dag, og gleder meg, for hun har endelig brutt igjennom alt strevet og skrevet en kjempebra tekst. Ser frem til å fortelle det til henne. - Deilig frokost, kaffe og avis - Øsregnet slutter, og det blir sol idet jeg går morgentur med hunden. - På jobb: koselig og inspirerende samtale med to kolleger, får meg til å gå i gang med arbeidet med ny energi Vil avslutte med siste del av Karin Boyes dikt, Idyll: [...] Nu sluter sig vardagens rymd kring oss två, lik en len lätt dimma. Är du rädd att bli fånge, är du rädd att drunkna i det gråa? Var inte rädd: i vardagens innersta, i allt livs hjärta, brinner med stilla nynnande lågor en djup, hemlig helg. Anonymkode: 71db3...9ec
  11. Hjertefru

Miljøpartiet de grønne... et spørsmål

Det er jeg helt enig med deg i. Folk har helt andre krav, på alle områder. Et annet eksempel, eldreomsorgen. Aldershjem var det dårlig med. Mine oldeforeldre døde hjemme, passet av sin svigerdatter. En om ikke begge hadde demens. Når de ble akutt sjuke, var det ikke snakk om innleggelse og antibiotika og slikt. Nei, de fikk lov å vandre i sin egen seng mens mormor passet dem. Jeg våger meg på en spådom; forventningene og forbruket i samfunnet må ned. Der er jeg helt på linje med de grønne. Spørsmålet er bare om vi er klare for mulige konsekvenser av nedskaleringen. For den kommer...
  12. I sommer merket jeg at jeg mister mer hår enn vanlig. Jeg har alltid hatt tynt fint hår og røytet en del, men det har aldri minsket som det gjør nå. For tiden tar jeg B tonin. Prøvde å ta B kompleks men den tålte jeg ikke, så jeg sluttet. Har vært hos lege å tatt blodprøver og de var fine. Men jeg mister fortsatt hår. Gruer meg hver gang jeg skal vaske det 😞 Jeg prøver å ikke stresse mtp det men det er ikke lett. Noen som sliter med det samme? Råd? Anonymkode: 920e0...0ef
  13. Anonym bruker

Er det ikek fasniceredne hrvodan man fortsår dette?

Klerar ud å sele etdet? Flesgilløveg! Nme tde re tretele å esle shiv kvasbotene morkem i iktgir glekørekef. Anonymkode: b4b9b...c31
  14. Anonym bruker

Anbefalinger, bo utenfor Oslo

Skedsmo eller Sørum. Du finner alt innenfor en kort avstand og ligger midt imellom Oslo og Gardermoen. Anonymkode: 7c626...8e1
  15. *Miss Marple*

Barnet arver klær av eksens nye dame- uten at jeg "vet"

Jeg kan skjønne at det er sårt, og irriterende at han ikke holder avtalene deres, men det er nok lite du får gjort med det. Men man har lov til å bli lei seg, det syns jeg virkelig.
  16. Linken funker ikke... Anonymkode: 6f879...af2
  17. Mineral Loose Flawless pudder fra Makeup Mekka og mascara
  18. Men det gidder man ikke! Tro meg. Anonymkode: 3b5c5...50a
  19. Optatium

Ikke visste jeg at alle disse dagene som kom og gikk, de var livet. Hverdagene er jo livet. Hverdagen med små barn og større barn. Barn som krever. Barn som ler. Sørg for å fylle hverdagen med positive ting og det som gir deg energi! Jeg byttet nylig jobb, helt fantastisk vitamininnsprøytning😄 Deilig høst i anmarsj, rake i Hagen etter middag, sykle en siste tur, huske med ungene. Nyte🍁
  20. Anonym bruker

TO produkter du ikke klarer deg uten. Sminke/hudpleie.

det er vel ikke hudpleie, det er rensemidler. Håndsåpe tørker ut huden min. Anonymkode: 9e3e3...44a
  21. Anonym bruker

Str. på klær gutt 10 år.

Ikke 10 år men 7 og han bruker 140 i bukser. Så 152 på din 10 åring høres helt ok ut i mine øyne Anonymkode: a2bd6...682
  22. Anonym bruker

TO produkter du ikke klarer deg uten. Sminke/hudpleie.

Shampo og håndsåpe, helt irrelevant hvilket merke så lenge lukten ikke er påtrengende. Anonymkode: 5ef26...485
  23. Anonym bruker

Hva er rett her? Ang. pris på bukse (Cubus)

Markedsføringsloven § 10 - de skulle solgt deg buksa til 299,- De kan rapporteres til forbrukertilsynet eller markedsrådet om dette er noe som gjentar seg eller de gjør regelmessig. Anonymkode: 16d61...57a
  24. Jeg syns stilen du vil ha på det nye badet ble veldig fin i hvert fall. Anonymkode: fbc09...f5b
  25. Anonym bruker

Str. på klær gutt 10 år.

Deres gutter skulle det stå😊 Anonymkode: 5aa3a...a0d
  26. Anonym bruker

Str. på klær gutt 10 år.

Hvilken str. på klærne bruker dere gutter på 10 år? Oppdaget nå nylig at hans bukser i 146 begynte å bli for små. Så måtte finne frem i str 152. Han har nettopp fylt 10 år. Vokser jo som bare det😅 Han er slank så håper jo at disse buksene også sitter i livet. Anonymkode: 5aa3a...a0d
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...