Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

10 åringen driver oss til vanvidd...

Hun er 10, vi er på ferie med to på 4 og 7, de legger seg også nærmere 10. Å stue de bort tidligere for å få egentid er jo bare rart, det er ferie... Anonymkode: d2a7c...9cc
  3. Anonym bruker

Forstår det dere sier og jeg prøver virkelig å være bevisst dette at i og med at hun er vanskeligere at vi ikke gjør det verre med å vise det. Tar henne ofte til side og gir mye oppmerksomhet. Dog den balansen med å hele tiden forstå/ gi oppmerksomhet sett opp mot at hun må få forståelse for at viss type atferd ikke er akseptabel er vanskelig. For det er noe med at hennes oppførsel til tider må få konsekvenser. Anonymkode: f7269...ea2
  4. Anonym bruker

Du som har fjernet livmor...

Fjernet den for mange år siden pga store muskelknuter. Livmoren var veldig forstørret og kunne ikke fjernes vaginalt. De første par ukene etter operasjonen var ganske ille pga forstoppelse og det er ganske ille når man er nyoperert. Ett tips er å starte med laktulose en stund før operasjonen. Utover det har jeg ikke hatt noe komplikasjoner. Anonymkode: 6354a...f36
  5. Du er slett ikke urimelig. Det er direkte frekt å vekke folk kl syv (og egentlig frekt å kuppe andres ferie på denne måten også). Anonymkode: a6a42...754
  6. Anonym bruker

Man skal jo ikke drikke alkohol med barn til stede..

Nei det er helt unødvendig. Barn forstår det hvis de blir forklart at pappa eller mamma er syk. Såå dopa blir man ikke av smertestillende. Kan være greit at denne får være i fred på soverommet mye da. Anonymkode: 037d4...653
  7. Nei, var helt rett av deg å si ifra og vil si de mangler sosiale antenner. For det første leier man ikke bare ett hus ved siden av uten å ha avklart det på forhånd og man våkner hvertfall ikke andre opp og forventer at alt skal skje på ens egne premisser. Hun kan bare surmule og forhåpentligvis får dere litt fred.
  8. Anonym bruker

Selvmordserien økte antall selvmord

Såklart den har det. Du tror at helt sånn tilfeldig økte antallet akkurat da? Det står jo også der om barn som skrev i selvmordsbrev at det var det og la ved x grunner for at DE tok selvmord. Hvor naiv kan man bli? 🙄 Anonymkode: 90bf8...513
  9. Anonym bruker

Man skal jo ikke drikke alkohol med barn til stede..

Man går jo ikke rundt å er dops hele tiden, selv om man tar smertestillende Anonymkode: 326f2...7f0
  10. Tommel opp for deg! 👍 Anonymkode: 41bcf...813
  11. Anonym bruker

Color Line til Kiel-måltider

Finnes det mat å få kjøpt som er litt enklere enn buffet? Eller bør man bestille måltider på forhånd? Blir så himla dyrt. Anonymkode: 17c68...c0b
  12. Nei, jeg ville gjort som deg 🙂 Anonymkode: cb9dc...3a2
  13. Anonym bruker

Min manns ex svigermor

Dette er jo uansett ikke ditt bord, dette må mannen ta tak i. Og siden han ikke gjør det så er det vel OK? Hva gjør det at mormor tar de med på kino? Er hytteturene hver helg dere har de så skjønner jeg det jo, men innimellom er vel greit. Siden hun ringer de så regner jeg med de er såpass store at de har telefon, da må de også få bestemme litt selv. Mannen kan si til mormor at hun må avklare med han om det passer før hun inviterer, at det blir dumt om de får et slikt tilbud når han alt har planer. Anonymkode: 7e26f...2ec
  14. Anonym bruker

Svangerskapspenger Sykehjem

Det har arbeidsgiver ikke mulighet til å bestemme, og reglene rundt tilrettelegging legger ingen begrensninger på bakgrunn av ansettelsesforhold. (dette vet jeg selv som leder, og som har vært selv gravid to ganger på arbeidsplass uten tilrettelegingsmuligheter pga snever spesialitet/ikke andre oppgaver å utføre) Men arb giver/leder må skrive en rapport om årsaken til hvorfor tilrettelegging er mulig, lege må skrive utredning på hvorfor det er behov (svangerskapspenger får man på bakrunn av risiko for barnet, ikke mor. Så bekkenløsning er IKKE grunn nok i utgangspunktet - da er det sykemelding pga mors helse som er rett.) og så vurderer nav dette utfra opplysningene. - Men alt dette skal en leder vite. Info finnes på nav sine sider om sv penger, og i aml. Anonymkode: bfa97...fef
  15. Anonym bruker

Hva tenker dere om Vincent...

Ja det kan jo du synes, jeg er ikke enig i det . Men er enig i at de fleste navn passer i Norge, men ikke sånn som Spencer, Tyler, Duncan,Vincent og Aiden for eksempel. Eliot går jo an da Hva tenker du om : Arthur Sebastian Leo/Leon Theo Christian Cedric Anonymkode: 486bf...6ce
  16. I går ble jeg så forbanna. Svoger og kona har bare leid hus her vi er.(de bare leide uten vår viten etter oss) Det er jo greit nok, bortsett fra at deres barn har en annen døgnrytme enn oss, de våkner kl seks uansett. Våre som er like gamle sover 12-13 timer uansett når de legger seg. De er sjelden oppe før ni. Problemet er at den andre familien er klar for dagen tre timer før oss. De maser og stresser med å komme avgårde. I tillegg sender de ungene bort for å vekke oss, mens de selv sitter og drikker kaffe. I går begynte de å lage et helvetes leven med å slå på dører og rope kl syv. Jeg ble så sur, fulgte de tilbake til hytta og sa at heretter sender vi melding når vi er klare og jeg vil ikke ha noen som banker på så tidlig. Svoger bare flira og sa det var greit, kona ble drit sur og i dag skal de gjøre noe på egenhånd. Hun sa at hun ikke følte seg velkommen. Jeg forklarte at vi er på ferie, vi liker alle late og rolige morgener og vi er sjelden klar før tolv. Å bli masa ut av senga tre timer før vi er klar er ikke OK. Svoger viste forståelse, og mannen min kan jo sove gjennom jordskjelv så han registrerer jo ikke noe før kl ni uansett. Er det så urimelig av meg å forvente at våre ferierutiner respekteres. Jeg er ikke interessert i å starte kl syv når det ikke er mine barn som starter så tidlig. Det er ferie og noe av gleden er å kose seg uten stress og mas. Anonymkode: 27b2a...04d
  17. Anonym bruker

Svangerskapspenger Sykehjem

Fikk beskjed om at tilrettelegging ikke var mulig pga det kun er sommervikariat jeg.. Anonymkode: be0fb...35a
  18. Anonym bruker

Min manns ex svigermor

Avhengig av hvordan dette skjer synes jeg det høres positivt ut. Hun er jo mormor også når barna er hos dere, ikke bare annenhver uke. Synes det er topp med inkluderende lappeteppefamilier som får det til å fungere. Hvis dere plages av det får dere ta det opp med henne på en høflig og fin måte. Ellers kan dere omfavne henne og se henne som en ressurs og glede. Anonymkode: 9ea05...9ae
  19. Anonym bruker

Dette tror jeg nok også kan stemme. Det er vanskelig å være barnet i midten. Jeg var selv et vanskelig barn, dritten i midten. Storebror var veldig dominant og tynte meg hver gang foreldrene ikke så eller hørte oss. Det ble slengt mye dritt. Lillebror var den søte lille uskyldige i familien. Stort sett snill og grei mot alle, men fikk også et tonn med fordeler for å være minst. Jeg derimot var et vanskelig barn. Jeg ble sliten av sosial omgang, ofte syk av for lite privatliv og ro, slet med å regulere følelsene mine og ble nesten alltid beskyldt for løgn uansett hvor sant det jeg sa var. Jeg fikk aldri støtte eller hjelp til å stå opp mot storebror. Mine foreldre hadde nok ganske sikkert valgt mine to søsken fremfor meg hvis de måtte velge. Selv nå som voksne merker jeg de egentlig bare misliker meg. Anonymkode: 5dbea...390
  20. Anonym bruker

Selvmordserien økte antall selvmord

Så enig med deg Serien har ikke skyld for selvmordene Anonymkode: 17a57...b82
  21. Anonym bruker

Irritert på barnehagen nå, kan de gjøre dette?

Det er jo akkurat det jeg sier jeg gjør. Anonymkode: f53f9...fb4
  22. Anonym bruker

For det første vil jeg bare påpeke at mange mennesker, spesielt barn som nærer seg tenårene, gjerne er ekstra sensitive. Det å omgås folk hele dagen, bli forstyrret med lyder og mobillys når hun skal sove forstår jeg godt kan gå enhver på nervene. Alle trenger ro, fred og privatliv. Når dere i tillegg har bestemt dere for at hun er et vanskelig barn blir det fort en selvoppfyllende profeti. Jeg er helt for å skaffe henne noen form for hjelp i form av samtaler med psykolog for å hjelpe henne å sortere tanker og følelser, men vær lydhør for at dere nører oppunder problemene hennes. Hvordan er søsteren hennes? Hva er årsaken til at hun reagerer på å hjelpe søsteren sin? Kanskje det er noe mellom dem som dere ikke vet om, irritasjon som gnager. Anonymkode: 5dbea...390
  23. Anonym bruker

Dritten i midten-syndrom. Midtbarnet har det verre enn søsknene, det har fått det verste av begge verdener og er ulykkeligst i så mange søskenflokker. Anonymkode: d3b9a...434
  24. Anonym bruker

Visst er du egoistisk. Det er ikke sånn at du betaler hele barnehageplassen selv, den er også finansiert over skatteseddelen. Men noen tror jo de er så spesielle at alt og alle skal tilpasses dem selv. Anonymkode: 41d7e...9f2
  25. Anonym bruker

overreagerer jeg her eller snakker hun mye om seg selv?

Nå i det siste lar jeg henne bare prate, lytter bare, hvis jeg prøver og si noe blir jeg bare avbrutt Anonymkode: 4796d...03a
  26. Mamma_til_2

Ja du betaler for bhg 11 av 12 mnd i året, derfor kan bhg kreve at du sier fra om sommerferie og de kan ha 5 plandager i året.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...