Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Hvorfor skulle folk lyve om ferie ?

    Lyve er et litt sterkt ord... Kanskje er det heller slik at man lager seg en "historie" om en annen virkelighet? Kanskje har man ikke økonomi til sørlig ferie, da kan man dagdrømme litt her inne og fortelle om feriehus i Firense eller hvor det nå måtte være. Jeg har f eks kun råd til 1 uke billigste charter til Kreta, men drømmer meg gjerne bort i eget luksushus i Spania f eks, med basseng og gartner.... Og sånn er det kanskje med utdanning, jobb og lønn også: at man dagdrømmer litt, og lager en fin historie om et liv ganske mer annerledes enn butikkjobb på Kiwi med knappe 400 000 i årslønn. Anonymkode: 41a43...2e4
  3. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Det kommer seg nok?!.. ungen er 4 år og uttaler kun to-tre ord som er forståelig .. la oss ikke snakke om alt, men bare for å nevne noe så kan det være alt mellom for stram tungebånd, nedsatt hørsel, DLD osv. Heldigvis er det 4-årskontroll og Språk-4 test på helsestasjon som kommer til å fange opp dette og følge opp, håper jeg Hilsen, en annen logoped Anonymkode: fbe72...417
  4. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Mellom 80 og 90 % av kommunikasjon er kroppsspråk. Tenker det blir bedre innen ett år. Sønnen vår var litt treg, etter fylt 4 år skravlet han som en foss. De forstår alt vi sier, men får det ikke ut. Hva med tegn til tale eller hva det heter? Anonymkode: 1464c...dfb
  5. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Jeg er i helt lik situasjon. Ungdommene har adhd og jeg ser jeg har nok ADHD selv. Men er så " velfungerende" med jobb, utdanning og god psyke, men mye kaos på andre arenaer. Har vurdert lenge å be om henvisning men regnet med jeg vil få avslag så har ikke gjort det. Vurderte å " teste" medisiner for å se virkningen og om jeg bør gå privat evt, men tørr ikke gjøre noe ulovlig, så rar er jeg😅 Anonymkode: 1925b...685
  6. I dag
  7. Anonym bruker

    Klær med kvalitet, anyone????

    Selected Femme Samsøe Samsøe Anonymkode: 87d58...359
  8. Himmel og hav

    Klær med kvalitet, anyone????

    Styr unna plagg som inneholder mye eller er utelukkende laget av syntetiske stoffer som polyester, nylon, polyamid osv. Hold deg til plagg av ren bomull, ull, lin, viskose osv. eller plagg der hoveddelen er en eller flere av disse. De tåler mer, nupper mindre og holder seg penere. Om det skulle bli flekker du ikke får vekk kan de også farges. Du trenger ikke kjøpe dyre plagg, men du kan kjenne litt på kvaliteten på ting når du handler. Det er f. eks. stor forskjell på t-skjorter. Noen er tynne og slaskete i stoffet allerede før de er brukt. De er til gjengjeld gjerne billige. Noen kjenner du at det er litt mer tykkelse og tetthet i stoffet på og de tåler gjerne litt mer. Venn deg til å lese på lappene med hva ting er laget av og hva det tåler av vask og stell før du handler. Det sparer du i lengden penger på.
  9. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Da barna var små reiste vi til mer typiske syden steder, med bassen, vannsklier og bamseklubb. Men da de ble litt større, så elsket vi å reise på ferie til Italia, få turister og mye koseligere. Vi har da reist til mindre steder. Anonymkode: a12ce...ba8
  10. Anonym bruker

    Program konfirmasjon

    Nja, nesten! Mingle, velkommen, spis mat, mingle inkl. lysbildeframvisning, spis kake, inkl. quiz, dra hjem. Anonymkode: 46e55...20c
  11. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Italia blir gjerne oppfattet litt mer sofistikert å dra til enn f.eks Tyrkia og Spania. I Spania og øyene der, er det for tiden voldsom misnøye fra lokalbefolkningen om den store turismen. Så kanskje folk velger Italia isteden? Anonymkode: 167b9...7ac
  12. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Bare fortsett som du gjør. Men om du vil hjelpe han litt ekstra så er det fint om du for eksempel sier " Ja, hunden er søt / Ja, en søt hund" Til barn som sliter med språk, kan det være lurt å bruke så få ord som mulig og bruke substantiv i stedet for pronomen der det går an. Jeg begynte å snakke veldig tidlig, mens broren min brukte flere år. Men i dag snakker vi like godt (og jeg snakker sikkert mest fremdeles.... men ikke bedre) Anonymkode: 1187d...f8c
  13. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Alle voldtekter er svært alvorlige, og jeg tror du skriver dette i en tilstand som forklarer at noe blir litt irrasjonelt her. Du bør antageligvis sykmelde deg siden du er så på kanten, og du trenger ikke legge deg ned og synes synd på deg selv for det. Jeg syns også at du skal snakke med de du fikk tilbud om å prate med ting om, for uansett så tror man at ingen forstår når en har opplevd traumatiske ting. Det er faktisk en veldig ensom følelse og tilstand å være i. Men det vil mest sannsynlig hjelpe deg i å bearbeide likevel, så prøv for din egen skyld. Anonymkode: 475cd...2fa
  14. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Jeg skjønner at du er i en kjiip situasjon, HI og at du er fortvilet. Men å sette ting opp mot hverandre og si at du heller ville hatt kreft enn å miste lappen, så mister du min medfølelse. Jeg håper egentlig at du bare troller, for om dette er sant og du virkelig mener det, så er vel ikke helsevesenet rette plassen for deg heller. Bruk denne tida til å sørge for at du ikke kjører i beruset tilstand igjen og få hjelp for traumene dine. Og slutt å sette din situasjon opp mot andres, det hjelper deg nemlig ikke å gjøre det. Jeg ville forresten som en annen over her, mye heller mistet lappen enn å få kreft. Veldig mange som får kreft overlever, men for en stor del betyr det et liv utenfor arbeidslivet det også, som følge av senskader og ettervirkninger. Anonymkode: 65105...bb5
  15. Anonym bruker

    Klær med kvalitet, anyone????

    Jeg er så lei!!! Skjønner jo at kvaliteten ikke er den beste på HM osv, men hva skal jeg se etter? Kjøpte meg en joggebukse og genser, matchende sett på HM. Genseren er nuppete etter 1 bruk! Kjøpte meg 2 gensre på vero moda, de er nuppete og stygge etter 1 mnd. Hvilke stoffer skal jeg styre unna, hva velger jeg? Jeg kan dessverre ikke kjøpe en genser til 1500 kr, men håper det finnes en mellomting. Anonymkode: 1533f...889
  16. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Fantastisk 😅😅 Anonymkode: 7bd1c...d57
  17. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Du har jo helt misforstått hva dette forumet er... Vil du stille et enkelt spørsmål, få et klart svar uten diskusjoner og avsporinger et du på helt feil sted. Anonymkode: 62f65...a7c
  18. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Kanskje du og omgangskretsen din har blitt litt eldre og ser etter litt andre ting når de skal på ferie? Det er en tid for alt, og når ungene blir større og gjerne vil oppleve litt mer enn barnebasseng, lollo-klubb og lekeplass er det greit å finne på noe annet enn disse familiehotellene i Spania? Anonymkode: 13f54...031
  19. Og jeg skulle ønske jeg mista lappen istedenfor å få kreft.
  20. Blop

    Utregning lån og andel

    Det er mest du som krangler og kverulerer og drar tråden ut i usakligheter. Det er fakta.
  21. Anonym bruker

    At kjæresten tar kontakt igjen med gammel gamer «venninne»

    Se for deg at de treffes og han har sin dinglefant dypt inne i henne. Noen kvinner liker faktisk det, tenner på at partneren deres koser med andre kvinner. Kanskje du også hadde likt det? Noe å tenke på. Anonymkode: af053...6ae
  22. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Fullt klar over at Italia ikke er noe nytt reisemål, opplever bare at flere velger bort typiske syden destinasjoner til fordel for Italia og Frankrike for den del. Akkurat nå virker Italia veldig populært. Hi Anonymkode: c2100...0a6
  23. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Jeg tror folk drar til syden mest for å slappe av uten å nødvendigvis ville oppleve eller særlig med attraksjoner. Det er varmt, det er sol, basseng og hav, og dessuten er det billigere enn å reise mange andre steder. Det er jo helt greit og også forståelig, selv om jeg blir smådeppa selv av hvor drabantbyaktig mange hoteller ligger på ulike steder. Det er ikke vakkert for å si det sånn. Italia har absolutt mer å by på med attraksjoner og flotte steder å besøke, og det har alltid vært veldig mange norske turister der også. Som i Frankrike som også har mye mer å tilby for de som vil mer enn å ligge ved bassengkanten. Det er mulig flere drar dit fremover, men det er ikke akkurat et nytt turistmål for nordmenn altså. Anonymkode: a34d3...6d7
  24. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Synes alle skal til Italia i år og lurer på om det er mer i vinden enn typiske syden destinasjoner ? Anonymkode: c2100...0a6
  25. Anonym bruker

    Å ikke forstå hva nevøen min sier?

    Skjønner dilemmaet, og som regel er det bare de som er rundt ham hver dag som forstår ( mer eller mindre ) Syns du tar det på en fin og viktig måte, og jeg syns ikke at han er sen med å snakke, for sånt er veldig individuelt. Min var nærmere tre år da han gjorde seg forstått med setninger osv, men da han først startet så snakket han ustanselig også. Bare fortsett å svar ham som du gjør, så plutselig snakker han helt forståelig. Anonymkode: 1407e...d4a
  26. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Du får spørre her da, så får du sikkert færre plagsomme svar https://chat.openai.com/ Anonymkode: 6be40...f96
  27. For din egen skyld bør du slutte å kommentere her nå. Anonymkode: af020...6aa
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...