Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Kan jeg få lån i husbanken?

Bankene pleier være ganske greie når det kommer til å betale ut den andre ved brudd, så lenge du kan vise til et troverdig og gjennomtenkt budsjett som viser betalingsevne. Søsteren min betalte ut eksen sin da de gikk fra hverandre, da delte banken lånet i to, så hun betalte bare renter på den ene delen. Hun fikk ny mann som betalte seg inn 3-4 år senere så det ordnet seg greit. Men om lånet deres er på 3 mill spørs det da, det hørtes mye ut på din inntekt? Anonymkode: 9d296...732
  3. Anonym bruker

Hva er en snobb?

Eksempelet med reality er søkt. Vi du si det samme om mennesker som ikke er «åpne» for å lese Ulysses? Se den fem timer lange Tristan und Isolde? Eller lytte til Heavy Metal, for den saks skyld? Så vidt jeg kan huske har reality-TV aldri blitt diskutert rundt lunsjbordet på jobb eller middagsbordet hjemme. Godt mulig vi får en runde Game of Thrones i morgen, men reality virker uinteressant for de jeg omgås. Allikevel kan jeg love deg at de er flotte, rause og interessante mennesker. Man kan ikke stemple mennesker som snobber ut fra preferanser. Snobb er man når man viker vekk fra preferansene sine for å fremstille seg «bedre» enn man er. Anonymkode: af77a...64b
  4. Anonym bruker

Hva tenker dere om besøk av klassevenner på helligdager

I min bok er det alltid lov å spørre. På julaften etter kl 15 sier jeg sannsynligvis nei, men jeg blir ikke sur om du spør da heller. De fleste andre dager har vi åpent hus, uansett hvor hellige dagene er. Anonymkode: b0763...374
  5. Hvorfor gjør du så mye av dette? Det skinner jo gjennom hva du mener om dette barnet. Kan du ikke bare si at barnet er litt annerledes fordi det har en psykisk utviklingshemming? At selv om barnet er stor som en fireåring så er det fortsatt litt som en baby? Bare spør på spm barnet stiller. Ikke gjør så mye ut av det da vil jo barnet ditt tro dette er noe som ikke er bra? Anonymkode: d7a3f...367
  6. Anonym bruker

Barnebursdag uten matservering?

Jeg synes det er helt greit så lenge det står i innbydelsen. Ellers er det jo mulig å bestille en pølse til hver i tillegg for 15 kr per stykk. Anonymkode: caabe...1bf
  7. Her har det vært barn inn og ut hele påsken og i natt sov 4 venner sammen i telt i hagen!
  8. Anonym bruker

Hva er en snobb?

Vi har to grupper mennesker. Gruppe A og gruppe B. De er i utgangspunktet like med et unntak. De i gruppe A forakter realety og nekter å se noen frmer for serier som kan kalles realety. Da vil gruppene fortsatt ha de samme interessene, med unntak av at det i gruppe B også er mennesker som liker realety. B = A + realety. B > A. Anonymkode: 3c42c...fbd
  9. Anonym bruker

Kan jeg få lån i husbanken?

Tror ikke det. Jeg var dårligere stilt enn deg og fikk ikke husbanklån. Men klarte å ordne det så jeg fikk kjøpt ut mannen av felles bolig. Det er nok det beste i ditt tilfelle. Anonymkode: 6c0ae...d1b
  10. Ann Christin

Altså. Pizza grandiosa, fy flate for noe møkk

Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt. Ann Christin, admin
  11. Anonym bruker

Flere som er redd for å fly?

Invitert til Frankrike? Får dere gratis opphold? Anonymkode: 210b0...146
  12. Anonym bruker

Er denne kjolen posete og tantene eller litt fin?

Stoffet er jo veldig søtt, men snittet i overdelen er ikke flatterende. Det er noe med snittet som på en måte ikke er noen ting - ikke er den "sjarmerende posete", ikke har den et godt snitt som følger kurvene. Og overgangen rygg/skjørt er også lite fin. Hi, du har en kropp til å bære helt andre kjoler. Denne kommer ikke til å gjøre noe for figuren din, tror jeg. Tror du vil bli mye mer fornøyd med en annen kjole. Jeg kan ikke se for meg noen som er fin i akkurat denne kjolen. Modellen er jo ikke fin i den, den sitter ikke fint på henne. Og fyller man den mer ut med mer former så tror jeg det dårlige snittet kommer enda mer frem. Du har en kropp og høyde som fortjener en annen kjole, Hi Anonymkode: 61558...ef1
  13. Anonym bruker

Tips til grillmat?

Vi griller mye hele året, og vi lager tilbehøret inne. Saus, ovnsbakte poteter, fløtegratinerte poteter, pommes frites (i langpanna), ris, pasta osv. Vi griller en del grønsaker, som asparges, maiskolber ol, men vi lager også grønnsaker inne. I går hadde vi helstekt indrefilet av gris, ovnsbakte poteter, soppssaus og stekte grønnsaker. Tidligere i påsken hadde vi grillspyd med marinert kyllingfilet, grillet asparges, maiskolber og fløtegratinerte poteter. Vi hadde også bakt potet en dag, med kryddersmør, masse salatgrønnsaker og kokt skinke i terninger på. Anonymkode: 3a763...7b4
  14. Anonym bruker

Hva er en snobb?

Og allikevel er konklusjonen fra deg at de som liker det ene automatisk også har potensial i seg til å like flere ting, eller være "åpne", mens de som liker det andre automatisk blir avskåret fra denne åpenheten og ikke kan ha den i seg. Vil bare sitere Eleanor Roosevelt: Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people. Å følge med på reality shows er vel kun eksempel på det siste - at man engasjerer seg i enkeltpersoners handlinger og utsagn. For meg framstår det som et klart kjennetegn på at personen er blant dem med "small minds", og at det ikke dermed faller dem naturlig å engasjere seg i ideologier, for eksempel. Anonymkode: 4a51e...b8d
  15. Anonym bruker

Ja, jeg sliter skikkelig med å reise med fly. Og ekstra ille blir det hvis det er litt turbulens, dårlig vær eller vinter. Dessverre (eller heldigvis, kommer an på hvordan man ser det), bor begge brødrene mine og pappaen min en flytur unna. Til nord går det ikke tog, så fly er eneste mulighet, hvis jeg ikke skal bruke 3 dager på å kjøre da. Tvinger meg igjennom flyturene hvert år, må liksom la ungen møte familien sin. Blir ikke enklere eller lettere med tiden heller. Men må bare bite tenna sammen og stå i det. Anonymkode: 27917...d89
  16. Anonym bruker

Likte den ikke. Anonymkode: 17736...c89
  17. Anonym bruker

Unger trenger sosialt samspill og lek, helt uavhengig hva Jesus gjorde for 2000 år siden. Så kjør på! Litt ferie stopper ikke lekeavtaler her i hvert fall. Anonymkode: b6c18...16e
  18. Anonym bruker

Har du tatt gastric sleeve?

Det er ikke bare en pasient jeg har møtt som har lagt på seg alt de har gått ned pluss ti kilo til. Det sitter i hodet. Anonymkode: 26c90...c6a
  19. Anonym bruker

Barnebursdag uten matservering?

Hos oss er det første barna spør om, når skal vi spise og hva skal vi spise!!!!! Er uansitt om det er bowlingbursdag, lekebursdag eller hjemmebursdag. Ofte er bursdagen og så tidlig at de gjerne ikke har spist hjemme først heller. så om det er det du skal, SKRIV det stort på innbydelsen. Kan fort vær foreldre bare biter seg merke i plass og klokkeslett... var en far her som valgte uten mat, blei stor ståhei , og endte med at de bestilte med mat Anonymkode: b3212...3a4
  20. Anonym bruker

Tips til grillmat?

Jeg vil gjerne ha noen gode tips, til hva man kan grille til litt sære barn. fikk de bestemme så hadde det vært prior ostepølse på grillen hver gang. Men er det fint vær, og man griller plutselig en uke i strekk, så funker det dårlig. Ene barnet like okse kjøtt, begge liker kylling og laks, begge liker mat laget av kjøttdeig. Men greit med tips til hvordan gjøre det mer spennende. Vi har alltid salat til, da de ikke liker grilla grønnsaker. Anonymkode: 4b7d7...a3d
  21. Pashla

Hvorfor har Trump så mange tilhengere?

Når hele landets ideologi forfekter at alle systemfeil skal rettes på individnivå, så får det slike utslag, ja. Anti-solidariske tanker får fotfeste, fordi man ikke ser at "motstanderen" er en helt annen enn de syke eller de fattige.
  22. Anonym bruker

Få beroligende hos legen ☺️ Anonymkode: 7b672...937
  23. Anonym bruker

Skal dere i kirken, eller..? Anonymkode: d1c13...9ec
  24. Anonym bruker

Vil du vise frem formene dine velger du omslag kjole, eller Figurnær kjole. Anonymkode: ad10a...2de
  25. Anonym bruker

Det at man ikke skal forstyrre noen på helligdagene er nok ganske gammeldags og utdatert nå. Her har det være små venner på besøk hele påsken, det er jo bare hyggelig. Anonymkode: 4510c...63b
  26. Anonym bruker

Ditt beste tips til barneforeldre

Lytt til magefølelsen. Dere foreldre kjenner deres barn best. «Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.» Legg bort telefonen, og vær tilstede. Vanskelig å nå frem? Gå en tur sammen, eller ta en road-trip. Ofte enklere å åpne seg når man ikke trenger å møte blikket hele tiden. Ta tiden til hjelp. Anonymkode: ab97c...f03
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden