Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Hehe, jeg er tilfeldigvis fra Ålesund jeg. Men Ikke naturlig for meg å reise til Nørve for å handle og uansett så åpner den vel ikke før i morgen(i følge sumpen i dag), så da må du ringe de i så fall. Ellers kan du sjekke Bunnpris og Joker i samme område. Anonymkode: 911de...dfb
  3. Anonym bruker

    Kveruleringens dag på DIB?

    Frelser- og oppdragerrollene kler deg like dårlig. At du aldri har oppført deg slik at eksisterende brukere ikke reagerer på deg, og at du fortløpende får motbør, har gitt deg et mindreverdighetskompleks du fortløpende avslører i alle disse trådene. Det blir ynkeligere for hver gang. Det har kommet nye brukere til i alle år, det er forumets natur, men 99% av dem er velfungerende. Å klage på et sted du selv velger å være gjør deg til avviker her også. Anonymkode: 01e58...23a
  4. Anonym bruker

    Foretrukket lukt på en mann...

    Fant du på alle disse beskrivelsene selv? I så fall vil jeg si at du er noe poetisk anlagt. Og det ser ut som det lukter godt. Anonymkode: 4d2c1...c1e
  5. Anonym bruker

    Frustrert over eksmann

    Jeg syns det er rart siden ungen sikkert vil bruke dem til daglig, så egoistisk vil jeg si at det er. Og jeg tenker også at hvis ene forelder har dårligere økonomi, så bør man jo være litt rausere enn dette mot forelderen også. At han følger regler er liksom ingen unnskyldning, men det kan være elementer her som kan forklare. Hvis den ene forelderen åpenbart bruker mer penger på seg selv eller ikke kan ta vare på ting- da kan jeg skjønne det til en viss grad. Anonymkode: a4f77...232
  6. Ja, det er vel ett godt poeng. Jeg tenkte meg på den nyåpnede Kiwi i Ålesund på Nørve. Sikkert liten sjanse for at noen her har vært der da men haha. Sikkert like greit å bare ta turen innom selv sikkert. Anonymkode: dca93...13c
  7. Anonym bruker

    Er dette 9a sak mener dere?🤔

    Det der er en sjuk sammenlikning. Ikke glemt at du snakker om barn. Ganske små også av og til. Til HI: flott st du ble tatt på alvor. Skolen har helt sikkert også gjort en del ting tidligere, man står ikke og ser på dårlig atferd uten å foreta seg noe. Det er likevel ikke alltid så synlig for foresatte. Ha tillit til at skolen gjør en jobb nå, håper det løser seg. Anonymkode: 49266...eb1
  8. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Du har lov til å være nysgjerrig. Du skader ingen med det, men det er et etisk spørsmål om man skal tilegne seg informasjon om mennesker de ikke gir deg selv. Så det er vel der spørsmålet kommer inn om det er riktig eller ikke. Jeg har aldri googlet opp privatpersoner, og ble overrasket da en dame fortalte meg at daten hadde googlet henne, og hun sa at det var vanlig. Mulig det er det, men jeg har kun googlet offentlige personer som har skrevet eller sagt noe jeg har reagert positivt eller negativt på. Det jeg gjorde var nok muligens verre da noen røpet identiteten sin på et forum i en diskusjon, og jeg søkte opp vedkommende på fb. Men det skal sies at jeg fikk et mye bedre inntrykk av personen enn hva hen viste på forum, så jeg lærte noe av det. Jeg sa det aldri til den det gjaldt eller noe, men greit er det jo ikke syns jeg. Det var bare vanskelig å la være siden jeg reagerte på mye hun skrev. Det var ikke dette forumet bare for å si det. Anonymkode: 9ba81...d9c
  9. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Huff, du er iskald! Bryr du deg null og niks om mennesker? Anonymkode: 6fa61...4f8
  10. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Jeg synes det høres fint ut å vite litt om bakgrunnen til mennesker, før de ble dement og havnet på sykehjem. Ganske sikker på at det er mange helsefagarbeidere der ute som kun ser «pasienten», og ikke mennesket bak. Anonymkode: 6fa61...4f8
  11. I dag
  12. Jeg har på tights og t-skjorte. Hun pleier å ta av meg sokkene når hun masserer beina. Anonymkode: f4729...0ca
  13. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Jeg er enig i at det ikke er etisk riktig å gjøre det, men etter offentlighetsloven har alle rett til å tilegne seg den offentlige informasjonen de selv ønsker. Hvor er det du mener at det står at det ikke er lov? Anonymkode: efaad...2cb
  14. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Hvor står det? Link? Anonymkode: e8d67...711
  15. Anonym bruker

    Foretrukket lukt på en mann...

    Rart du nevner dette. Opplevde akkurat det samme med min x vs min nåværende mann. Lukten er helt annerledes og det skyldes ikke hygiene. Det var faktisk det første jeg la merke til med mannen min hvor godt han luktet! Anonymkode: 3bd56...386
  16. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Jeg er fullstendig klar over at google ikke er det samme som pasientjournal. Det er fortsatt ikke lov Anonymkode: e00a1...e07
  17. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    De reglene du snakker om er å søke opp informasjon om pasienter i journaler og lignende. Der er ikke lov så lenge man ikke trenger den informasjonen som en del av jobben sin. Det HI snakker om er offentlig informasjon som ligger ute på nett, og det er fult lov. Og når det kommer til å jobbe med demente, kanskje det faktisk kan være en fordel å vite litt om hvem de var før de ble syke for å skjønne dem bedre som person, ikke bare som pasient Anonymkode: efaad...2cb
  18. Anonym bruker

    Frustrert over eksmann

    det er lite, men det er jo beregnet ut fra hva han tjener. Og det blir mer jo eldre de blir, om han er betalingsdyktig Anonymkode: 99f84...f07
  19. Anonym bruker

    Hvordan få barn til å takle å flytte?

    Må jo bare gjøre det spennende nok, da. Mine unger er også knyttet til huset, men jeg vet og at hvordan jeg hadde taklet det har en stor påvirkning. Anonymkode: 52c4c...093
  20. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Nei. Hva skal du med den informasjonen? Du vet hvem de er i kraft av at de er pasienter der du jobber, og dermed bryter du reglene. Du skal kun tilegne deg kunnskap om pasientene som du har behov for. Ikke fordi du er nysgjerrig. Anonymkode: e00a1...e07
  21. Anonym bruker

    Å Google pasientene på sykeheimen

    Jeg er helsefagarbeider. Jobber på sykehjem med demente. Synes det er spennende å Google pasientene innimellom. Får lissom vite hvem de var. Bare for min egen del.... Er dette ok? Anonymkode: 52cd9...04a
  22. Anonym bruker

    Hvordan få barn til å takle å flytte?

    De er så knyttet til huset vi bor i. Kommer ikke til å flytte langt. Anonymkode: 89912...fab
  23. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Slike tall sier ganske lite om man ikke vet risikoen i utgangspunktet. I en artikkel som ønsker oppmerksom gjør de det gjerne slik, men for å danne seg et ordentlig bilde trenger man antall eller risikoen i utgangspunktet. Om risikoen for å dø av slag i utgangspunktet f.eks. er 0,09% så er den gjerne bare økt til 0,14% som fortsatt er veldig lite. Anonymkode: 0c6e4...2db
  24. Anonym bruker

    Er dette 9a sak mener dere?🤔

    La meg snu på det: om en av dine kollegaer sparket og slo deg på jobb, hva ville DU gjort? 1. Gått strake veien til politiet og anmeldt selvfølgelig 2. Sykemeldt meg pga overfall på jobb 3. Meldt saken til Arbeidstilsynet Hvorfor skal forsvarsløse barn ikke ha samme rettssikkerhet? Anonymkode: 1a02c...ec6
  25. Man kan mene hva man vil om politiets bruk ar ressurser, og at den mange ganger kan være for dårlig. Men det forandrer ikke på at det var riktig bruk av ressurser å ta de kvinnene. Det finnes ingen modighet i å hetse, forfølge og skremme et annet menneske, å si at de er modige er for dumt. Anonymkode: e60b8...54a
  26. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Jeg hadde vel ikke tenkt noe den ene eller den andre veien. Men jeg fikk en veldig god forståelse av mange ting. Ting som har fått meg til å tvile på meg selv, tro at det er noe galt med meg, eller rett og slett fått meg til å se at det var en grunn til de fleste ting. Som at jeg ble mobbet fordi jeg bar rar. At jeg ble sett på som dum osv. det handler ikke bare om medisiner Anonymkode: d99cf...edd
  27. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Det er altså helt utrolig. Hva skjer egentlig før klokka 9 en søndag morgen, som hadde hatt godt av å blitt gjort klokka 07? Ingenting! Ta det med ro til kjærkjeklokkene har ringt, tenker jeg Anonymkode: fb938...0ed
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...