Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Har dere noe hjelp i hverdagen?

    Da min bestemor fikk barn var hennes svigermor enda i jobb. Det bestemor fikk var husmor hjem til seg som tok seg av hus og barna mens bestemor fikk hvile Anonymkode: af8fc...deb
  3. Anonym bruker

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Med tanke på hvor usikkert været har vært i Trøndelag, så kjører vi gjerne til sør- Norge der været er med stabilt. Er det sol og varme her så kan vi godt være hjemme og ta dagsturer/helgeturer Anonymkode: 66887...249
  4. Anonym bruker

    Erfaring med mysimba?

    Jeg har brukt mysimba en god stund nå, har gått ned 30 kg med de. Føler de hjelper litt mot mine muskel og leddplager, men er ikke 100% sikker på om det stemmer, eller om det bare er fordi kroppen er lettere. Men er virkelig verdt å prøve hvis legen din vil skrive de ut til deg. Har hatt lite bivirkninger, litt tung i hodet ved oppstart og opptrapping og litt hard mage på full dose. Lykke til. Anonymkode: 6433e...69f
  5. Anonym bruker

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Jeg synes det er kjedelig å bare være hjemme i sommerferien. Prøver å unngå det hvis jeg kan. Har en egen reisekonto vi sparer på. Anonymkode: 75a45...656
  6. Anonym bruker

    Hvor mye penger gir deres ungdom til venners konfirmasjon?

    Antakelig ikke Anonymkode: 9a891...323
  7. Anonym bruker

    Dumt spørsmål, ringe utenlands

    Jeg ringer også ofte via Messenger, både med og uten video. Vi har dårlig telefondekning i sommerhuset vårt, men supert nett. Derfor foretrekker jeg å ringe på den måten, og det koster ingenting hvis man har wifi. Anonymkode: 48fc6...efa
  8. Anonym bruker

    Erfaring med mysimba?

    Ja, tester Wegovy nå. Lite bivirkninger, men foreløpig også ikke så mye effekt. Er bare på 0,5 mg, og mulig jeg får bedre effekt av den når jeg har trappet opp ytterligere. Anonymkode: 05250...8c2
  9. Anonym bruker

    For en gjeng hyklere dagens regjering er

    Det ble gjort etter krav og forhandling fra de ansatte. Når en bedrift inngår en slik avtale er det for alle. Det ville vært helt merkelig å avstå fra det av prinsipp. Komaaan , liksom. Er det rart det blir rotete i politikken når folk tar frem lupe og vrangvilje med en gang noen får en posisjon? Anonymkode: 6b58a...dca
  10. mamma til adhd gutt<3

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Jeg foretrekker helt klart sommer i varmere strøk og elsker å reise. Jeg hadde sikkert klart en sommer hjemme , men unngår det aller helst.
  11. Anonym bruker

    For en gjeng hyklere dagens regjering er

    Vi har et stort kapasitetsproblem i helsevesenet. Når det drives etter den økonomiske modellen som det gjør, så får vi en situasjon hvor sykehusene må kutte i tilbudene fordi de ligger over budsjett. Dette i stedet for å anerkjenne behovet og oppskalere til et forsvarlig nivå. Kvaliteten går ned og køene blir for lange. Man tar ikke alltid hensyn til at dette fører til større utgifter for landet i enkelte tilfeller, både økonomisk kostnad, men også emosjonell/livskvalitetskostnad. Vi har mange eksempler på tilfeller der folk står lenge i operasjonskø. I stedet for å bli operert og kommer tilbake i arbeid, blir de stående så lenge i kø at de er sykemeldt maks, mister jobben og i noen tilfeller ender som ufør. Alt dette fører til at det vokser frem private tjenester. Problemet her er todelt. Det ene er at de stikker av med noen av ekspertene slik at kvaliteten på de offentlige tjenestene går ned. Det andre er at man må enten ha privat helseforsikring eller betale privat og det vil skape et skille mellom de som har råd og de som ikke har det. Når man da har politikere som politisk mener at alle kun skal bruke de offentlige tjenestene, men selv innser at de ikke er gode nok og velger private alternativer, så er det et problem. Her bør de leve etter sin politikk. Problemet med at de velger private alternativ selv er at de ikke må kjenne på kroppen problemene med helsevesenet. De ser dem, og betaler seg ut av det på privat basis i stedet for at man for at det blir bra nok for alle. Hadde de selv levd slik de mener vi skal leve, hadde de kanskje virkelig kjent hvor skoen trykker over til og man hadde kanskje lagt om modellen for helsevesenet? Da hadde man gjerne jobbet for å øke budsjettene og øke bemanningen til et forsvarlig nivå. Anonymkode: fc350...a02
  12. Anonym bruker

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Ferie for meg er late dager, sene morgener og fravær av avtaler og jobb. Jeg liker stedet jeg bor og kan godt ha ferien hjemme. Syns vel helt ærlig at det er mye stress med denne reisinga og pakkinga, selv lm jeg også setter pris på sol og varme 😊 Anonymkode: ce73f...397
  13. Anonym bruker

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Vi lever sparsommelig sånn at vi får råd til å dra til sol og varme på sommeren. For meg er sommer bading, sol og varme. En sommer i Norge er uaktuelt. Anonymkode: 02b1f...848
  14. Anonym bruker

    Dumt spørsmål, ringe utenlands

    Åh, takk 😁 Anonymkode: 52fcd...0c3
  15. I dag
  16. Petra Prøvedukke

    Barn på trampolinen om morgenen

    Politiet ville aldri bøtelagt lekende barn. MEN de ville nok kunne tatt en prat med barnas foreldre om at trampoline-støy så tidlig på morgenen i helga ikke akkurat er å tilpasse seg og ta hensyn. Det er nok en langt større andel som ønsker litt ro på søndag morgen enn som digger trampoline-støy på samme tidspunkt. Det er uansett stor forskjell på 07 og 09 også. Jeg skal innrømme at min terskel for å kappe stein med vinkelsliper fredag kveld mens naboen med trampoline-støy hadde selskap på terrassen, ville vært svært lav.
  17. Anonym bruker

    Dumt spørsmål, ringe utenlands

    Bruk WhatsApp - da ringer dere gratis Anonymkode: 1fb71...a11
  18. Anonym bruker

    Dumt spørsmål, ringe utenlands

    Venninna mi er på besøk hos familie i Brasil. Hun ville snakke på telefon en kveld, og da begynte jeg å tenke på hva dette vil koste. Vi snakker gjerne i 2 timer, og selv om jeg ringer gratis i Norge så stemmer vel ikke dette for utland? Anonymkode: 52fcd...0c3
  19. Anonym bruker

    For en gjeng hyklere dagens regjering er

    Har da ingenting med det å gjøre. Det handler i hovedsak om tid. Jeg har helseforsikring i min bedrift, til meg selv og mine ansatte. Skjer det noe slipper man å gå sykemeldt i lange tider mens man står i helsekøene. Man kjøper seg ut av den offentlige køen og får behandling umiddelbart i det private. Har brukt den også til behandling hos fysio. Anonymkode: d144c...99c
  20. Anonym bruker

    Hvor mange kaker til 30 personer (konfirmasjon)?

    Var i dåp i påsken, 42 gjester og 8 kaker. Tre av kakene var skål tomme før alle hadde forsynt seg, og når alle hadde gått en gang var det tatt greit av alle kakene. Noen kakeglade tok flere runder, så det var veldig lite igjen. Bare kjøpekaken som ikke var så god ble det en del igjen på. Det gikk jo greit, alle fikk en kakebit, men jeg ville hatt flere kaker. Mange kakeglade i vår familie som har en egen dessertmage og plass til uredelig mye kake (ingen overvektige om dere sitter og tenker det) De kakene som ble tomme med en gang var daimiskake, pavlova og hjemmebakt bløtkake. Anonymkode: 4ffcf...17b
  21. Anonym bruker

    Tips til å gi for "kjøkkenhjelp" i konfirmasjon?

    Jeg ville gitt dem 1.000 kr hver og det de kunne få med seg av rester. Anonymkode: ad968...595
  22. Anonym bruker

    Erfaring med mysimba?

    Huff så kjipt. Det er som jeg har skjønt et bredt spekter av bivirkninger. Og det er alt fra suksesshistorier til de som deg som bare ble dårlig. Siden jeg hadde effekt av wellbutrin (litt ubehag under opptrapping bare) så håper jeg at dette kan fungere for meg. Har du forsøkt noen av de andre medisinene da? Anonymkode: 8054d...d98
  23. Vi skal ha konfirmasjonen hjemme og en kollega av mannen og en slektning av henne har tilbudt seg å hjelpe til på kjøkkenet (sette fram mat, fylle på drikke, rydde, dekke på til kaffemat ol.) i en 4-5 timer. Hva ville dere gitt dem? Kollgaen kjenner vi litt, men ikke slektningen, så jeg vet ikke om hun f.eks. drikker vin, liker å gå på spa el. Anonymkode: 24cdf...222
  24. Anonym bruker

    Har dere noe hjelp i hverdagen?

    Jeg har enda 20 år igjen i arbeidslivet! Anonymkode: 06989...446
  25. Anonym bruker

    Synes du det er greit å være hjemme i ferien?

    Vi er alltid 4-6 uker i Spania på sommeren. Jeg elsker varmen og klimaet gjør min dårlige kropp mye bedre. Derfor reiser jeg ofte til varmen, og når man har sitt eget hus der blir det som å være på hytta. Å være hjemme en hel sommerferie tror jeg aldri jeg har vært, ikke som barn/ungdom engang. Jeg er ekstremt glad i å reise og oppleve ting, både til storbyer og varmere strøk. Anonymkode: bda51...fb5
  26. Anonym bruker

    Erfaring med mysimba?

    Jeg fikk Mysimba pga overvekt, sliter i tillegg med fibromyalgi. Jeg prøvde i mange uker, men eneste jeg merket var kjipe bivirkninger. Jeg var så kvalm at jeg ikke klarte mer tilslutt. Anonymkode: 05250...8c2
  27. Anonym bruker

    Hvor mange kaker til 30 personer (konfirmasjon)?

    Jeg har ikke opplevd det i konfirmasjon, men i bryllup. Det var veldig "fin" mat, men også veldig små porsjoner, og bare en bryllupskake. Vi var fortsatt sultne etter mat og en stor gjeng i alle aldre dro på bensinstasjonen og fylte opp med pølser ol før vi dro tilbake på festen. Det er klart vi har snakket om det i ettertid også. Anonymkode: 5ae05...9c7
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...