Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Ingen mener at hi ikke har gjort en feil, oh flere snakker om hva som kunne skjedd. Jesus. Anonymkode: ab7b8...c07
  3. Anonym bruker

    Utregning lån og andel

    Jeg, og sikkert flere andre, kunne satt opp flere utregninger for deg ut fra dine forutsetninger, men du svarer så humpete at jeg ikke vil. Anonymkode: 4e100...ab6
  4. Anonym bruker

    Frister det med Granka må?

    https://dinside.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-krise/81291146 Med så mange andre flotte steder å besøke så burde det ikke være så vanskelig å velge noe annet ? Anonymkode: 44736...150
  5. I dag
  6. Anonym bruker

    Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?

    Hahaha, fikk han strekk av å montere et skrog? Jeg dør, det blir en morsom historie om ikke annet. Anonymkode: 4b2e3...6e3
  7. Anonym bruker

    Italia … det nye syden?

    Det er litt rart i så fall, så trøblete det ble i fjor 😅 Sydenland vil alltid for meg være bestemor på Granka eller Kypros. Anonymkode: 8bd22...830
  8. Anonym bruker

    Jeg har mistet lappen - skulle heller ønsket jeg fikk kreft

    Alle kan snuble, kjære deg, ikke døm deg selv så hardt. Hvis dommen var satt uten hensyn til situasjon eller andre forhold, ville det ikke vært nødvendig med en rettssak. De vurderer fare for gjentakelse. Har du søkt hjelp for dette? Eller er hjelpen kun knyttet til det du opplevde? Bruk av rusmiddel for å døyve traumet tenke jeg på. Her kan også, litt avhengig av hvordan vedkommende er, din arbeidsgiver være en stor hjelp. Folk har mer forståelse enn en skulle tro, at du vakler litt etter en slik opplevelse tror jeg de fleste vil forstå. Anonymkode: 21ba1...545
  9. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Du kan jo ligge med ham igjen... Det hjelper nok. Kanskje du er heldig å blir gravid igjen. Anonymkode: c07f7...3d0
  10. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Ah - jeg hadde en sånn tremenning som vi iblant var hos på ferie, da jeg var liten. Hun var så ekkel og utspekulert, og foreldrene var helt blinde, evt valgte å se bort fordi de ikke klarte å håndtere det, for oppførselen hennes. Jeg hadde jo lyst til å være venn med henne, men ble skuffet og lei meg hver gang, fordi hun lurte meg og var slem. Hun var mer moden enn meg, ja, men jeg var ihvertfall snill og grei…😅 Mitt råd er å ikke utsette din datter for dette. Som innlegget over: vær sammen datteren din hele tiden. Gjør ting sammen. Ikke se på kusinen som en lekekamerat for datteren din, men bare som en person som er der. Vær snill og grei med henne, selvsagt, men ikke gi henne og foreldrene sjansen til å behandle datteren din dårlig. Behandle datteren din som om hun er din gode venninne som er den du foretrekker å hygge deg sammen, når dere er der. Gå på shopping sammen, gå på kafé, gå en tur, spill et spill sammen, etc. Altså gjør datteren din utilgjengelig for dårlig behandling fra kusinen og foreldrene, og heller vis (på den måten at dere gjør ting sammen) at din datters sosiale status hos deg som voksen er så høy at hun er «likestilt» deg. Vet ikke om du forstår hva jeg prøver å få fram? Ikke så lett å forklare… Anonymkode: e469c...dff
  11. Anonym bruker

    Overtråkk

    Jeg hadde det samme. Legen var sikker på at det var brudd i foten, samme med han som tok røntgen. Kan ha vært et lite brudd inni der. Det tok 4 uker pluss noen dag, plutselig var det borte. Gi det ett par uker til. 😊🩷 Kan du teipe foten? Gå så lite så mye, ha beinet mye opp. Anonymkode: ad51a...275
  12. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Ring legevakten. Bedre å ringe én gang for mye enn for lite. Jeg har mange forskjellige typer hodepiner. Alltid vondt i tinningen og hode. Din er ny oppstått så hadde kontaktet legevakt for å høre hva de sier. Drikk vann. Unngå salt. Prøvd elektrolytter? Resorb? Kan kjøpes på apoteket. Kan hjelpe. Anonymkode: e167e...2f5
  13. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Tull. Det fins jævlige barn. Hi. Må barna på død og liv være sammen? Kan du være en meter unna hele tiden? Vi har et barn med like foreldre i vår familie. Jeg kan ikke blunke engang. Det andre barnet har dritt foreldre, alle er enige i det, har alltid vært grei mot barnet. " Ingen barn er vanskelige, men de har det vanskelig." Men nå er det nok. Nå må jeg beskytte mitt barn. Det andre barnet har dyttet barnet mitt ned stekntrappa med vilje, låser inn barnet på badet og skrur av lyset, holder barnet mitt under vann når vi bader. Vær en meter unna. Prøv å slappe av i selskap. ❤️ Jeg forstår hvordan du har det! Anonymkode: 2c8a6...00e
  14. I går
  15. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    3 er nordmenn 😄 Ingen "rett" men ikke så feil akkurat. hm... Anonymkode: a80d7...e4f
  16. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Hvis du er litt engstelig for dette, så er det jo ikke farlig å ta en telefon til legevakten og høre hva de mener. Anonymkode: 0bab6...b2e
  17. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Det er litt skummelt å svare på helsrelaterte spørsmål her.Du er engstelig, jeg er mer uansvarlig. Du er blitt bedre. Et alltid godt tegn 🙂 Anonymkode: 6242a...96c
  18. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    1. amerikanere 2. briter 3. nederlendere 4.italienere 5.tyskere Anonymkode: f6083...941
  19. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Har forresten ikke dårlig allmenntilstand av noe slag. Anonymkode: 4fe9a...b40
  20. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Har du det? Nå er det mindre smerte i tinningen, men fortsatt ømt når jeg tar der. Har blitt til en mer trykkende følelse i hodet på en måte. hi Anonymkode: 4fe9a...b40
  21. Anonym bruker

    Er dette noe jeg burde ringe lege for?

    Litt godt å høre at du har opoplevd det samme uten at det har vært noe alvorlig. Jeg er nok litt mer redd av meg, uten at jeg er hysterisk. Dette har nå vart over et døgn, men det er ikke så vondt som i går. Er vondt innimellom, men har nå kanskje blitt til litt mer trykkende følelse i hodet. hi Anonymkode: 4fe9a...b40
  22. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Det var som om jeg hadde skrevet dette for 3 år siden … det er 6 år siden den juridiske skilsmissen for min del , og kort oppsummert etter timer med familieterapeut, psykolog og oppegående mennesker i vennekretsen er rådet å kutte ut han helt ut for barnas skyld. Kjør gjerne barnebidrag i nav - det vil ikke endre situasjonen, men da har du pengene i alle fall. Det er fristende å sende barna på samvær og ha et eget liv i noen dager i måneden. MEN han kommer til å ødelegge det uansett, så igjen, mitt råd - finn en måte å eksistere på helt uten han. Når barna blir større kan de ha kontakt med han på telefon, video, ta transport selv til å besøke han hvis de vil osv. Anonymkode: 34a8f...4e4
  23. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Nei! Du må ikke beskytte din datter her. Det meste her handler om deg. Anonymkode: aec2f...e12
  24. Anonym bruker

    «Slem» kusine med en forferdelig mor

    Man gir beskjed om at hvis det skjer noe mellom barna så er det de respektive voksne som skal snakke til sitt barn. Så din svigerinne skal komme til dere foreldre hvis datteren hennes klager på deres datter, så dere selv kan snakke med deres datter. Også snakker man med sitt eget barn om at tante er litt overbeskyttende og derfor får kusinen aldri skylda. Føler din datter seg urettferdig behandlet, må hun få komme til dere og si ifra, så snakker dere om det. Husk å presisere at det ikke er kusinens feil at tante er sånn og at kusinen (og henne selv) vil forandre og utvikle seg masse de neste årene. Anonymkode: e8d2e...202
  25. Anonym bruker

    Hvordan få barnefar til å holde samvær avtale?

    Hi her igjen! skal sies at han var veldig kontrollerende mot meg i forholdet når vi var sammen. jeg oppfatter det slik at når han ikke henter barna å han vet at han ikke hadde planer om å hente barna denne helgen, så venter han med å si ifra til meg til siste liten slik at jeg heller ikke får planlagt noe som helst. jeg har faktisk prøvd flere ganger å kutte kontakten helt ut med han, slik at barna ikke har kontakt med han heller, da jeg synes det er bedre for barna å ikke ha noe kontakt med han enn at han skal skuffe barna stadig vekk. har sagt til han at jeg kommer til å søke om barnebidrag, men da truer han meg eller at han plutselig skal en periode hente barna kanskje to-tre helg på rad så forsetter det slik. Anonymkode: 33d3d...a7b
  26. Du er aldri morsom. Anonymkode: 1b739...485
  27. Anonym bruker

    Forskjell på turister. Quiz!

    Jeg syns mennesker er interessante. Og selvfølgelig er nasjonaliteter forskjellige på noen måter. Å påstå annet er å fornekte kultur. Anonymkode: a80d7...e4f
  28. Vi var sammen i 13 år, med noe kort opphold men ble sammen igjen (korte opphold før vi fikk barn). Men gikk fra hverandre for 3 år siden, helt siden vi gikk fra hverandre hvor det var ett stygt brudd så har jeg hatt barna 100 %, mens vi bodde sammen også da det var ustabilt å han slet med seg selv. I tillegg pga ett par voldelig episoder mot meg så valgte jeg å barna 100 % da det føltes tryggest for meg, han protesterte aldri mot det. Han har aldri påført barna vold. De tre årene har barna sett faren sin veldig lite, første året for barnas skyld så planla jeg tur til Kristiansand dyrepark slik at barna fikk tid med faren sin hvor jeg også var med, en annnen gang samme år som vi gikk fra hverandre planla jeg enda en tur til en annen park. Slik at barna skal opprettholde kontakt. Men jeg forstå at jeg kunne ikke holde på sånn hele tiden, da det koster mye i tillegg så er det på sin plass at han tar initiativ selv. Vi ble enig om at han skulle gi meg litt penger hver mnd når barna f.eks trenger nye sko, jakke osv. alle de tre årene har han kjøpt sko til barna en gang, julegaver 2/3 årene, dukket på bursdagen kun en gang til sønnen men aldri til dattera. har ikke sett til noe penger, og han holder ALDRI avtalen til samvær i helgene slik vi ble enig helt fra starten. Det er alltid ett eller annet, enten er det noe med bilen, eller så sliter han med seg selv, eller jobber overtid, eller skal noe med kompisene. minste barnet har nedsatt funksjonsevne så jeg gleder meg jo veldig til helgene slik at jeg kan hente meg inn igjen, men blir mer sliten når far nekter å samarbeide. Har dere noe lignende erfaring eller råd å gi meg? Jeg har vært sykemeldt nå i 6 mnd pga jeg utbrent både av hjemme situasjonen, jobb og alt som følger med. Føler meg så ensom med alt for mye ansvar, det er mine barn å jeg valgte dette selv med min da værende samboer. Men han er jo faren til barna, det er ekstra vanskelig når barna vil se pappaen sin. Jeg forteller dem ikke lenger at det er helg å at pappa egentlig skulle hente. Forteller dem heller når jeg faktisk ser bevis på at han er på vei fordi jeg ønsker ikke å såre og skuffe barna. Anonymkode: 33d3d...a7b
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...