Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Takk for innspill Frister ikke så veldig 🙈 Anonymkode: 97b4f...43c
  3. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Takk for tips Anonymkode: c690a...673
  4. Anonym bruker

    Det er så ekstremt vanskelig å leve etter noe jeg ikke har valgt selv

    Du kan være glad du slipper Anonymkode: c690a...673
  5. Ikke bare der man drikker av men jeg vasker hele. Anonymkode: 56847...a37
  6. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Jeg varierer litt med kjøpe ferdig og bake.. Også har jeg bakt flere langpannen og poser med boller som ligger i fryseren 😂. Ta deg en regnvætskveld og hiv sammen. SÅ fornøyd med meg selv hver gang jeg bare går ned og henter😅 #leker husmor Anonymkode: 385f9...5ac
  7. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    De går vel aldri helt lei, men du selv får noe mer ro når de ikke er rundt deg så store deler av dagen som man er på jobb. Hva de sier om deg når du ikke er der har en ingen kontroll over, men heldigvis forstår mange at snakker noen ned andre når de ikke er tilstede, er det mulighet for at de gjør det samme om deg også. Anonymkode: 0a94d...779
  8. the amazing spidermamma

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Enig i at barna sikkert kan bidra mer, men da faller denne opplæringen etter all sannsynlighet på HI. Slike ting må gjentas og følges opp, de færreste barn blir selvgående etter én beskjed. Og selv om ikke lekser i seg selv er fysisk slitsomt, så kan det være utmattende å motivere, mase, følge opp, alt det mentale som kreves når man har et barn som skal gjennomføre noe det ikke ønsker. Det samme gjelder å følge opp oppussing, som det også tydeligvis er HI som gjør.
  9. Anonym bruker

    Andre som ser gravid ut? Hvordan mestrer du det?

    Det er helt riktig. Alder kan ikke brukes som forklaring på vektøkning: https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409 Hi, du må finne ut årsaken til vektoppgangen, og deretter vurdere om du ønsker å gjøre noe med det. Er det sykdom? Eller er det så enkelt som at du spiser for mye og beveger deg for lite - slik det er for veldig, veldig mange? Anonymkode: ab924...d84
  10. monty12

    Andre som ser gravid ut? Hvordan mestrer du det?

    Beklager, men tror du må legge fra deg tanken om at dette "hører med alderen", og heller gjøre endringer i livet ditt når det gjelder kosthold og trening.
  11. amandine

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Man kjøper en kopp kaffe til seg selv og et eller annet til ungene fordi man støtter dugnaden, ikke fordi man elsker kaffe og toro-vafler.
  12. Anonym bruker

    Hvordan stille opp mot noen som vil knuse en?

    Ja, han ser for seg at han må slutte. Det føles så absurd og uoversiktlig at han blir stresset av å ikke vite hva som dukker opp. Det er en uendelighet av merkelige ting man kan lyve om og en kreativitet på situasjoner hvor denne personen dukker opp. Men han er litt redd for at vedkommende ikke gir seg. Vedkommende har allerede blandet seg inn i hobbyer og vennekrets. Går slike personer lei ved litt avstand? Når de ikke lenger har så mye kontakt med den de har bestemt seg for å forfølge/ødelegge for? Anonymkode: 1ab74...c9b
  13. amandine

    40 år og trynet plutselig fullt i kviser! Trenger tips

    Du har ikke fått rosacea, da? Vanligst debut mellom 30 og 50 og flere kvinner enn menn? Jeg ville uansett tatt meg en tur til en (hud)lege.
  14. Anonym bruker

    Cymbalta, erfaringer? Fibromyalgi

    Jeg har fått anbefalt av behandler å be legen om denne medisinen, men synes det er litt skummelt med antidepressiva. Hjelper den faktisk på smerter? Jeg har hatt smerter fra jeg var ung tenåring, så jeg husker ikke hvordan det er en gang å ikke ha vondt og lever derfor sånn sett greit med smertene mine, men det hadde jo vært fint å få mindre vondt! Og da kanskje mer energi også. Noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: 28784...bb0
  15. Anonym bruker

    Andre som ser gravid ut? Hvordan mestrer du det?

    Jeg støtter forslaget om å undersøke hos legen rundt om det er noen grunn til at magen buler sånn ut, for det er litt rart at det kun er der og ikke noen valker el. heller. Du er også litt ung for at det er aldersrelatert. Kan det være delte magemuskler, cøliaki el.? Når det er sagt, så finnes det mye bra undertøy som kan hjelpe litt, og det er lurt å lære å kle seg etter figuren sin. Kanskje det ikke er fullt så ille som du tror heller? Ofte ser egne skavanker mye verre og større ut i egne øyne enn i andres. Tights er behagelige, men det er nesten ingen over 25 år som kan kle et slikt plagg. Anonymkode: 4f7e4...90b
  16. Anonym bruker

    40 år og trynet plutselig fullt i kviser! Trenger tips

    Spør legen Anonymkode: 1414d...1ce
  17. Anonym bruker

    Du som jobber i vgs: Hvor mye bundet tid pr. uke?

    Vi har ikke det lenger etter pandemien, men de begrunner det med at det er fordi vi ha flytende timeplaner. Jeg må innrømme at jeg foretrakk det da vi hadde fast timeplan og bunden tid, fordi det var mer forutsigbart og enklere å avtale møter. De var ikke strenge på det heller, så jeg gikk hjem hvis jeg ikke hadde undervisning eller møter. Jeg mener å huske at det var rundt 31 timer med bunden tid, men det er noen år siden nå, så jeg husker faktisk ikke helt. Anonymkode: 2deb4...6d1
  18. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Vi gjorde det for noen år siden, angrer - selv om vi har meget gode forhold i tomannsboligen vi bor i. Ingen kjører foran inngangen vår, mange naturlige parkeringsplasser i forbindelse med vår bolig, som ingen andre bruker. Stille og rolig nabolag, ikke noe «styr» med hvem som gjør hva osv. Vertikal delt, ikke lytt, så ungdommen i huset kan spille høy musikk uten at det forstyrrer. Men - allikevel savner jeg enebolig. Synes ikke jeg har privatliv - «deler» veranda med naboen, de andre naboene tett ved verandaen min når de er ved inngangene sine. «Hele tiden» måtte hilse og tomprate - huff… Lite kjøkken, lite plass til mye besøk f.eks i høytider (men her har vi jo ulike behov). Lite garasjeplass. Anonymkode: 941b4...498
  19. I dag
  20. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Hva mener du er bedre å gjøre? Anonymkode: 4d8cc...b5d
  21. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    En dag må barna selv få litt ansvar både for egne penger og egne valg, helt greit at de har det på ungdomsskolen Alle, virkelig alle, ulvesultne pubertale tenåringer i vekst fikser seg litt snop på alle måter de kan, det gjorde da vi også. Husker hvordan jeg luftet bikkjer og gikk tur med unger i barnevogn for å få en tier til en sjokolade 🙈 Men er ungene oppdratt greit og vet hvordan dette med sunn bensin for en kropp fungerer, så går det gjerne greit altså. Noen tenåringer trenger strengere regler enn andre, men det får bli mellom dem og deres foreldre. Mine har fått månedslønn hele ungdomsskolen, og hva som blir brukt på snop, i kantina, på sminke, på gaming osv har de fått styre helt selv. Jeg har selvfølgelig fulgt med i nettbanken og tatt en samtale om noe ser rart eller veldig feil ut. Hadde bare svart denne mammaen at mitt barn fikk styre lommepengene sine selv, og litt snop en og annen gang var et valg jeg aksepterte at han tok. Anonymkode: cfaea...a60
  22. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Bedre enn å fordele pengene gjennom måneden? Anonymkode: 4c7cc...944
  23. mamma til adhd gutt<3

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Fra gutta var rundt 12 så har de fått ansvar for å bake kake til håndballen når det var vår tur. Mange barn som er yngre enn det også klarer fint å smekke sammen en Toro kake. Det kan kanskje hjelpe litt? 😊
  24. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Først: dere bør sette oppussing på vent. Om du er ufør nylig, og han er sliten, så er det ikke ideelt å pusse opp akkurat nå. Da faller vel det meste der på han? Neste: dette var ikke en vanlig dag. Det var tannlegetime, bestilling av ferie og samtale med BUP. Ellers satt du på to klesvask, brettet en/to av husarbeid, kjørte på trening og handlet. Rydde etter mat kan barna lære seg å hjelpe til med. De er skolebarn, og selv om de har utfordringer, så kan de ikke unnskyldes å hjelpe til hjemme. Lekser tar den tiden det tar, men det er jo ikke noe som er fysisk slitsomt. Anonymkode: 51c08...7d6
  25. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Det er vel den letteste dugnaden vi har. Det selges alltid masse kake og vafler på idrettsarrangement, og klubben tjener greit med penger Hadde vi ikke hatt den inntjeningen hadde det blitt flere andre dugnader. Jeg baker heller en skuffekake enn å selge flere doruller, sokker og lodd altså. Anonymkode: 1ecad...2dd
  26. Den perfekte mor, påan igjen

    Får bare opp forslag til kontoer å følge på fb😬

    Og det er ikke første gang. Plutselig er hele feeden min utelukkende annonser og forslag til kontoer jeg kan følge. Synes det til vanlig er generelt lite vanlige innlegg fra venner som før, men heller ulike gruppeinnlegg som vises. Det kan jo selvsagt være at folk ikke skriver så mye på sin egen vegg lenger, men bare følgeforslag er jo kjedelig. Er det bare hos meg det blir slik?
  27. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Jeg er ufør selv, for meg er det der altfor mye. Jeg får til bare å hjelpe barna på morgenen før skolen, sender de av gårde og sove resten av dagen. Skriv ned alt du gjør på en liste. Da blir det svart på hvitt. Så gjør mannen din det også. Så ser dere det, hvem som gjør mest. Og det er nok deg/ vi kvinner uansett. Mye usynlig jobbing. En blemme jeg gjorde rett etter ulykken, var å gjøre " alt" for å kompensere for at stakkars kjæresten min var sammen med meg som " bare" var hjemme og mye syk. Anonymkode: 66ffe...937
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...