Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Dere som ikke tåler gluten🍰🍞🥐🥨

    Ikke det du spør om, men om blodprøvene viser at du reagerer og at du har cøliaki er det veldig viktig å få tatt gastroskopi før du starter glutenfri kost. Dersom du starter diett vil du få negativt svar på gastroskopien senere,og ikke kvalifisere til diagnose og stønad. Anonymkode: aea7c...6f0
  3. Anonym bruker

    Dere som ikke tåler gluten🍰🍞🥐🥨

    Jeg har lenge følt meg forferdelig kvalm og hatt vondt i magen(blant annet).Ifølge legen og blodprøver reagerer jeg på gluten og har fått beskjed om å holde meg borte fra det for å se om jeg ble bedre. Noen dager har vært litt bedre, men noen dager er jeg så kvalm igjen(og da vet jeg at jeg ikke har fått gluten i meg)… Var det slik med dere?Synes det er så merkelig….plutselig er jeg kvalm igjen… Anonymkode: c04ac...38e
  4. Anonym bruker

    Hvor mange kaker til 30 personer (konfirmasjon)?

    Tja, det er ikke utenkelig, men mine erfaringer er på ingen måte knyttet til familie. Jeg er f.eks. ikke i slekt med noen av de åtte brudeparene jeg var i bryllup til i fjor. Det er heller ikke brudepar som tilhører samme omgangskrets. Av dåpsfestene, navnefestene og konfirmasjonene jeg var vært i de ti siste årene, har kun én av dem vært familie. Med andre ord virker det overhodet ikke som om det er spesielt vanlig å ha ville mengder med ulike kaker her jeg bor, men jeg kan for all del ta grundig feil. Anonymkode: 72700...e7f
  5. Kathrine.

    Å kaste bort dagen

    Hæ? Ikkje allment akseptert å sove til 10-11 i helgene? Teitaste eg har hørt. 😄
  6. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Jeg er veldig lat lørdag og søndags morning, sover til 9-10 ca. 7 åringen våkner mellom 7-8, men står opp alene og ser på tv eller spiller. Så sitter vi å slapper av sammen før jeg lager frokost . Men 7 åringen får ofte besøk, mens vi fortsatt sitter i pyjamasen, så har tenkt at vi kanskje bør ta på oss klær og spise litt tidligere . Anonymkode: 9e16e...405
  7. Anonym bruker

    Har dere noe hjelp i hverdagen?

    Så trist det må være å se på barn og barnebarn kun som et nødvendig onde. Det er ikke rart at mange unge sliter med psykisk helse når man leser flere av kommentarene her. Det er tydelig at (for) mange får barn bare fordi det hører med til voksenlivet, og at de egentlig kun er i veien for at mor får realisert seg selv. For et fattig liv dere har laget dere. Anonymkode: 3f0a2...72f
  8. Anonym bruker

    Frustrert over eksmann

    Fikk svar fra Nav i dag, bidraget ble ca. 900 kr per barn. (*3) Anonymkode: fc06b...af9
  9. Anonym bruker

    Hvilke fargekombinasjoner syns dere er spennende?

    Jeg har alltid vært glad i sterke neonfarger i rosa, oransje og grønn sammen med svart eller grå . Anonymkode: 4cc50...950
  10. Anonym bruker

    Har dere noe hjelp i hverdagen?

    Barn og besteforeldre kan få meget god relasjon uten at besteforeldre skal måtte stille som barnevakter og avlastere for foreldrene. Dra på besøk, men du som forelder tar jobben med mat, stell og passe ungene, og så kan besteforeldre ta kun kosen! Ser at besteforeldre rundt meg blir utnyttet til tusen, av kravstore småbarnsforeldre som forventer og forlanger frihelger, hotellweekend, konserter, kjæresteturer og jeg vet ikke hva. Våre vennepar som er besteforeldre er helt utslitte, med fulle jobber og forventninger om å ha barnebarn på besøk fra fredag til søndag. Gjerne hente i barnehagen et par dager i uka også. Om denne RELASJONEN er det som er viktig, så vær sammen med besteforeldre, uten at de må ta alt det slitsomme. For småunger er slit! Besteforeldre har allerede hatt sin omgang med dette. Men i bunn og grunn er det vel EGENTLIG slik at relasjonen er en unnskyldning for å selv ha fri fra ungene! Anonymkode: bafdb...ca1
  11. I dag
  12. Anonym bruker

    Dere som har kjøpt feriebolig i utlandet

    Er helt okay der… jeg ler meg fillete av deg😂😂 Anonymkode: 081c4...aec
  13. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Herregud. Om noen trives best med å stå opp tidlig mens andre liker å sove lenger i helgene bør da ikke få normale mennesker til å klø i sjela. De som bruker tidspunkt for å stå opp for å tillegge folk dårlige egenskaper bør seriøst medisineres. Anonymkode: bc49c...1a9
  14. Anonym bruker

    Kveruleringens dag på DIB?

    Jeg snakker ut akkurat når jeg vil, faktisk. Det er jo gøy at du ikke ser at du spiller helt opp til hi. Fornøyelig. Anonymkode: 7aa18...d3d
  15. Anonym bruker

    Kollegaen min har nå influensa for tredje gang siden november

    Mange kaller kraftig forkjølelse med feber for influensa, og går man til lege skrives det "influensasymptomer" I journalen. Det spiller da ingen rolle... Hun mener vel bare å fortelle at hun har vært skikkelig syk Men selvfølgelig, skikkelig influensa kan man ikke gå oftere enn hvert fjerde år, de fleste går tiår mellom hver gang. Anonymkode: 02a79...91a
  16. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Men at man har et søvnmønster hvor man legger seg, og står opp senere enn hva a-menneskene ønsker betyr verken at man har et uryddig eller unormalt mønster. Heller ikke at de som sover til 10 har flere timer i sengen enn de som våkner kl 7. Her blandes snørr og barter, syns jeg. hi Anonymkode: 82ee8...89f
  17. Hei! Hvordan går det nå? Har du kommet noen vei med NAV?😃 Anonymkode: 6cb43...c0f
  18. Anonym bruker

    Kollegaen min har nå influensa for tredje gang siden november

    Interessant det der med influensa. 😂🤣 Jeg har hatt influensa én gang i løpet av over 50 år. Men sørpe forkjøla er jeg en gang eller to i året. Anonymkode: d40f2...e35
  19. Anonym bruker

    Har du økonomi som tilsier at du kan gjøre det du vil?

    Ikke alt vi vil nei, men har det fint greit … 2 mil i året ca, og 3 mil i lån totalt.. Anonymkode: 252c1...977
  20. Anonym bruker

    Kollegaen min har nå influensa for tredje gang siden november

    Jeg har vært sinnsykt mye pjusk/forkjøla/influensa samme hva denne vinteren… Og jeg pleier ALDRI være syk! 14 dager frisk, også biter noe nytt på. Rekker ikke bli skikkelig frisk liksom. Propper i meg alt av vitaminer, klok mat, trening osv., men biter på likevel gitt! Jeg tror ikke hun har hatt influensa hver gang, men at hun har vært mye syk er nok reelt Anonymkode: d184f...308
  21. Anonym bruker

    Barn på trampolinen om morgenen

    Spennende! Vis meg statistikken som viser andelen morgenjoggere i ulike bygder og byer, fordelt på urbane og rurale områder! Anonymkode: 770db...ef1
  22. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Det KAN er hva jeg har skrevet. Og ujevn søvnrytme er forskjellig fra menneske til menneske. For meg er det ujevn med to timer, for andre er det kanskje ikke det Det er da ingen som nekter noen noe. Men det er mange B-mennesker som ikke evner å se at A-mennesker vil opp tidlig. Som mener at barna står opp midt på natten om de våkner 5, og at det bør man ikke tillate. Og at barna skal liste seg rundt i nabolaget for å ta hensyn til dem. Da tror jeg du må lese igjen: «De konkluderer med at hos de som sover ti timer øker risikoen for tidlig død med 30 prosent, sammenlignet med de som sover åtte timer. Å sove i ti timer skal også kunne øke risikoen for å dø som følge av slag med 56 prosent, og å dø av hjertesykdom med 49 prosent. Forskerne så dessuten en sammenheng mellom dårlig søvnkvalitet og risiko for koronar hjertesykdom. De konkluderer med at unormal søvn er en risikofaktor for hjertesykdom og mener leger bør spørre pasientene om søvnmønsteret deres.» Anonymkode: 9046c...1d4
  23. Anonym bruker

    Kveruleringens dag på DIB?

    Da bør du holde tyst til du har et svar, og ikke blåse ut intetsigende ytringer. Anonymkode: 4f9cd...4a0
  24. Anonym bruker

    Barn på trampolinen om morgenen

    For du krangler jo i hvert fall ikke 🤣 merkerlig siden det er kun du som har gnagd deg gjennom hele tråden. Anonymkode: 8e83f...77f
  25. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Jeg mener å ha lest det motsatte. Søvn er svært bra for helsen. Jeg elsker å våkne av meg selv i helgene. Å sove til 9 er en utmerket bruk av dagen. Det samme med en rolig frokost før man finner på noe. Anonymkode: f209d...d56
  26. Anonym bruker

    Barn på trampolinen om morgenen

    Jeg bor 2 km utenfor en by, men ikke i en bydel. Likevel har vi toppidrett her. Hva bor jeg i da? By? Bygd? Forstad? 😂😂 så sinnsykt fisefine vi skulle være. Anonymkode: 39f1f...d2b
  27. Anonym bruker

    Å kaste bort dagen

    Det de har bevist er at A-mennesker er lykkeligere, og at årsaken til det er at verden er laget for A-mennesker. Hvorfor kan ikke vi stakkars B-menneskene ha de 2 dagene i helger, og få lov til å sove lenge når dere A-mennesker har de 5 andre? Og nei, man kan ikke lære seg å bli A-menneske når man er B-menneske, man mener det er genetisk, og at den indre klokken fungerer forskjellig mellom dem Anonymkode: 0c035...cf5
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...