Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Menn som forlater sine barn...

Du dyttet opp en 11 år gammel tråd for å si....ingenting? Anonymkode: 36d1f...b80
  3. Jeg ser ikke for meg at vi flytter på lenge enda. Jeg liker å ha plass til alle når de kommer hjem, og det er absolutt en fordel å ha to bad og flere stuer når alle er hjemme over en lengre periode som f.eks jul og påske. Vi har ikke kjempestort hus og hagen er ganske lettstelt, så helsen skal bli ganske elendig før vi ikke makter å holde ting i orden.
  4. Anonym bruker

Irritert på barnehagen nå, kan de gjøre dette?

Vi betaler delevis direkte for plassen og delevis via skattesedlen. Barnehagen får overført penger for å holde åpent for de barna som har plass i den barnehagen. Jeg tar heller ikke ut min bestemor fra sykehjemmet for at de ansatte skal få ferie og heller bruke resursene sine på økt bemanning resten av året og jeg sier ikke nei takk til sykepenger selv om jeg hadde overlevd uten. Det virker spm om mamge tror barnehageansatte ikke er ansatte som alle andre men snille damer som passer barn av sin godhet og som om barnehagestyrere ikke er bedriftsledere eller ledere av en kommunal enhet, men vanlige andatte som helst burde brukt tiden sammen med barna. Ledelse i nebærer å ta valg, prioritere resurser og noen ganger bli upoppulær fordi ikke alle kan få det som de vil. Hvordan de gjør det er i liten grad kundene eller brukerenes problem. Anonymkode: f53f9...fb4
  5. Anonym bruker

Color Line til Kiel-måltider

Vi spiser også på den italienske! Mye bedre enn buffeten, så blir det litt rimeligere også. Anonymkode: db70d...7d5
  6. Anonym bruker

Man skal jo ikke drikke alkohol med barn til stede..

Mannen gikk på morfin i ca en mnd etter hoftebrudd. Han var rimelig rusa, men vi forklarte jo bare situasjonen til barna - pappa har vondt og må ta medisiner som også gjør at han kan bli litt rar. Det gikk fint det. Han var aldri alene med dem i den perioden da. Anonymkode: 76582...766
  7. Det er det jeg er litt redd for, at ungene skal synes det er kjipt. Samtidig er barnerommene for små til at de kan ha med seg kjærester på overnatting. Da må de uansett sove på gjesterommet. Vi bor et stykke fra et sentrum. Faktisk er det flere som har hytte der vi bor, så det er jo idyllisk😉. Uansett er det ikke noen år til vi må ta den avgjørelsen, men akkurat nå heller jeg mot å flytte. hi Anonymkode: 6dc17...b53
  8. Helene orstavik

Menn som forlater sine barn...

9. BareMeg73

Color Line til Kiel-måltider

Det er en sånn italiensk der, med pizza og pasta. Veldig grei med barn, og uten. Og en hamburger plass. Jeg synes buffeten er altfor dyr, og ikke så bra. Vi spiser alltid på den italienske.
  10. Anonym bruker

Jeg har i dag fått innvilget uføretrygd.

Det sier seg vel litt selv at det er 10% av arbeidsfør alder. Anonymkode: 5f3a7...b9a
  11. Og det har vi sagt. Reis i den parken så kommer vi etter. Likevel har det blitt et press om å reise sammen. Vi skal møte de senere i dag da så da er det vel greit. 😊 Anonymkode: 27b2a...04d
  12. Jeg lurer faktisk på å avlyse og heller ta det igjen til høsten. Følger litt med på temperaturene noen dager nå. Mannen min tåler dårlig varme i tillegg, så det kan potensielt bli skikkelig mislykka. Vi skal videre på en badeferie, så jeg lurer på om vi eventuelt kan booke om flybillettene og ta et par dager ekstra ved sjøen isteden. Jeg klarer bare ikke se for meg om London i 35 grader er kruse, eller om det faktisk er levelig.. HI Anonymkode: 3a97a...f66
  13. Deilig å se noen som sier fra til en forandring, sykt mange konfliktsky folk her inne (meg selv inkludert ). Jeg hadde blitt rimelig muggen om jeg ble vekket kl. 07 i ferien min, om det så var av mine egne unger (litt aldersavhengig selvfølgelig). Og så er det faktisk ganske feigt å sende ungene over for å vekke dere i stede for å ev. ta opp at de gjerne vil få noe ut av dagen (som det virker som er deres side av saken). Samtidig har dere ingen forpliktelse til å underholde dem når de bare har hengt seg på uten å spørre, hadde dere reist sammen planlagt kunne man jo argumentert for å kompromisse litt noen av dagene.
  14. Anonym bruker

Min manns ex svigermor

Samme tenkte jeg. Snakker om å eie barna. Anonymkode: 93ea7...23e
  15. Anonym bruker

Min manns ex svigermor

Får ikke barna være ute med venner eller på overnattitting heller da i farens uker? Anonymkode: a38e4...1ba
  16. Vi er det paret som har barn som våkner kl.6, men jeg har aldri sendt de bort så tidlig. Men jeg har heller ikke orket å vente til 12 for å gjøre noe, da har vi heller sendt en mld om at vi drar ut en tur og heller avtaler å møtes senere. Anonymkode: f51d0...ba9
  17. Anonym bruker

Irritert på barnehagen nå, kan de gjøre dette?

Det er absolutt IKKE bedre å si barna kommer, for så å ta dem fri. Det er sånne foreldre som gjør at bhg går overbemannet i ferier og at ansatte da må ta ut ferie når det er vanlig barnegruppe. Og det settes ikke inn vikarer for ferieavvikling, da må de aller fleste gå undermannet. Jeg har stått i klemma hver ferie. Bhg til sønnen har påmelding to uker før min bhg. Dvs at jeg må si ifra om fri eller ikke, før jeg vet om jeg selv får fri. Har dog aldri helgardert meg og det har alltid gått bra. Anonymkode: 88e41...7f0
  18. Anonym bruker

Ved hvilken alder var jentene deres helt ferdig med leker?

What?? Hva gjør ungen da? Spiller? Anonymkode: 16c84...07f
  19. Jeg hadde gjort som deg. Og om nødvendig tatt en skikkelig prat om at dere tross alt egentlig ikke er på ferie sammen. Anonymkode: 8c865...edf
  20. Anonym bruker

Har dere barn på 125-130cm i bilstol?

Hvilken bil kjører du? Anonymkode: 1219d...0aa
  21. Anonym bruker

Min manns ex svigermor

Mormor ser barna like mye uansett hvem de er hos? Ikke bare når de er hos dere? Ergo, ville hun sett dem mye alle uker om mor og far var sammen? Men er det ikke fint med en engasjert og deltagende mormor da? Blir jo også feil om hun bare får lov å se dem de ukene de er hos mor? Da mister jo mor all tid med barna. For et luksusproblem! Anonymkode: 93ea7...23e
  22. Anonym bruker

Da har du feilet Anonymkode: 17600...05d
  23. Stå opp tidlig og gjør unna en del utendørstrasking før tolv. Ta en siesta, eller fra steder som er innendørs med aircondition midt på dagen. Anonymkode: c3b41...49f
  24. Nei, vi kommer ikke til å flytte. Vi vil ha huset og hagen å kose oss med, og vi vil ha plass til alle våre når de kommer, enten det er for en sommerferie eller julaften. Jeg vil dessuten at ungene mine fortsatt skal kunne komme hjem. Mine foreldre bor fortsatt i mitt barndomshjem, og jeg er hjemme i deres hus når jeg er der. Svigerforeldrene mine har flyttet flere ganger siden mannen flyttet hjemmefra, og han synes det er litt sårt at barndomshjemmet hans er borte for alltid.
  25. Anonym bruker

Jeg får ikke pakke bort noe hos 12 åringen enda. Så hun har dukker, utkledingsklær, bamser, dukkehus og mye annet enda. Jeg synes ikke hun leker så mye med det, men hun påstår selv at hun gjør det etter skolen og når hun ellers er alene. Jeg har ymtet frempå at noe må gå å pakke bort, men det gjør det ikke. Tror nesten hun har litt samle mani og vansker for å frigjøre seg fra ting. Den eldste var ferdig da hun var 12. Anonymkode: 0a706...aed
  26. Today
  27. Vet at penomax også kan brukes til andre sykdommer/infeksjon, men vet ikke om klamydia er en av de. Har en pakke penomax liggende hjemme og bestilte hjemmetest for klamydia i dag, men det tar jo tid å få svar, så om penomax fungerer kunne jeg begynt kuren allerede?
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...