Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Du som spiser sunt hvilke matvarer spiser du aller mest av?

    Spisspaprika, agurk, sukkererter og gulrøtter. Spiser frukt hver dag, veksler sesongbasert mellom pære, plommer, vannmelon og persimon. Spiser selvfølgelig mye usunt også, men dette er liste over ting jeg pakker i meg hver eneste dag, fordi jeg liker det så godt. Anonymkode: 57817...316
  3. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Selvfølgelig skjer det at barn og unge går bak ryggen til foreldra sine. Det gjorde da jeg og. Poenget er at dette ikke er et argument MOT å sette grenser. Man lar ikke være å sette grenser når det gjelder f.eks godteri, alkohol, røyk eller andre ting fordi man risikerer at barna skaffer seg dette uansett. Anonymkode: 5710c...89c
  4. Anonym bruker

    Åh. Dette evige maset om kake, vafler og boller

    Poenget er at det er mange arenaer og anledninger hvor man kan spise kake i vårt samfunn. Mitt barn spiller kamp en gang i uken. I tillegg går barna på diverse andre aktiviteter hvor det er servering. Og så kommer dugnader, loppemarked, foreldremøter, klassefester og andre sammenkomster, bursdager, turdag en dag i uka med beskjed om at det er lov med "noe ekstra godt i matpakka" etc. Det er synd at barna våre lærer at man må spise usunn mat for å kose seg. Anonymkode: be907...098
  5. Anonym bruker

    Du som jobber i vgs: Hvor mye bundet tid pr. uke?

    Noen flere? Anonymkode: 76a7f...008
  6. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    God ide å synliggjøre det. Jeg har nok også kompensert en god del. Anonymkode: d048a...963
  7. Anonym bruker

    Hvordan tjene penger.

    Oki, jeg får google. Åja. Hvis jeg kjøper ett kamera til 40 000 kr for å bruke til fotografering da og har det som hobby? Hvor mye kan jeg tjene på å ta bilder av andre da i løpet av ett år feks? Ett kamera vil jo med årene synke i verdi også? Vet du noe om dette? Anonymkode: 026d6...ae6
  8. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Ja, du har rett, det å få slike ting i rutine er også en stor jobb, spesielt med en som krever mye ekstra. Ja, for meg er den psykiske belastningen størst, det å skulle huske alt, følge opp alt, ha ansvaret for alt. Jeg blir ikke like fort sliten i kroppen, men hodet henger ikke med som igjen går ut over kroppen og gir somatiske plager. Anonymkode: d048a...963
  9. Blop

    Bank-id appen

    Bruker kun bankId til å logge på de stedene jeg trenger; nav, skatteetaten, helsenorge, bank. Helt gratis.
  10. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Oppussing må gjøres pga diverse, og er satt bort. Eneste vi må gjøre er organisere, bestille og planlegge alt. Samt rydding, vask osv og kontakt med håndverkere. Det gjør jeg alt. Tok denne dagen da den var nærmest og jeg husket den. Lekser er noe av det mest slitsomme jeg gjør, spesielt med en som nekter og utagerer. Det kreve konsentrasjon og håndtering av stress, og tålmodighet. Og dette er vel det jeg sliter mest med med min sykdom. Psykisk utmattelse er like slitsomt som fysisk. Så logistikk og dagens kjas og mas opplever jeg som veldig slitsomt selv om det kanskje ikke er så mye aktivitet rent fysisk. Anonymkode: d048a...963
  11. Anonym bruker

    Du som spiser sunt hvilke matvarer spiser du aller mest av?

    Tomat løk erter bladpersille røde linser hvitløk sardiner aspargesbønner kikerter olivenolje chili Anonymkode: e5f51...477
  12. Du som spiser sunt hvilke matvarer spiser du aller mest av? List gjerne opp alt du orker! Jeg ser etter inspirasjon til hva jeg burde spise mer av nå når jeg håper på å klare å gå ned i vekt til sommeren... Anonymkode: c599f...73e
  13. Anonym bruker

    Bank-id appen

    Her kan du logge inn på skatteetaten: https://skatt.skatteetaten.no/web/mineskatteforhold/ Du kan bruke disse alternativene: MinID er statlig (fåes i app/play store). BankID er appen som HI prater om. Den er lettvint å laste ned og sette opp. Men da brukes den til å logge inn i stedet for banken sin app. Uansett går bankene over til den appen. BankID på mobil finnes fortsatt, hvis du har det. Men det fases ut. Buypass fåes også i app/play store, er lettvint å sette opp og er en slags BankID. Men den kan ikke brukes til å logge inn på bankens app med. Derimot kan det logges inn på skatteetaten, NAV og andre statlige sider med den. Veldig kjekk. Commfides er stort sett for bedrifter, men kan brukes som privatperson også. Det er et kort som er koblet til PCen, ikke mobil. Overse den, de som trenger den vet hva den er. Men MinID, Buypass og BankID kan like godt lastes ned og installeres på mobilen. De er gratis å bruke. Anonymkode: 9cf33...1ac
  14. Anonym bruker

    Vasker dere underlivet etter dere har onanert?

    Vasker henda, ja. Men jeg bruker ca 2 min så ikke noe å vaske underlivet etter Anonymkode: 50243...0ce
  15. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Hvordan sporet dette så innmari av? HI stiller ett spørsmål som på ingen måte handler om konsekvenser, overvekt og helse! DIB, altså Anonymkode: c502f...0c8
  16. Anonym bruker

    Vasker dere underlivet etter dere har onanert?

    Jeg er ikke skitten av meg så slikt driver jeg ikke på med. Anonymkode: dfe60...542
  17. Vi blir16 stk til sammen,14 voksne og to barn under 10 år Vi er hjemme hos meg ca kl 12, så det må bli noe lunsj liknende. Jeg tenker tapas/fingermat/salat osv. Er dette ok?: -Vårruller med kål og gulrotsalat, sweet cili og "Vanlig" chillisaus (pluss soya saus om det er noen som bruker det) Ris kommer jeg ikke til å lage for å ha ved siden av vårruller -Karbonader med stekt løk og brød + en eller annen passende salat -Bruschetta som er gnidd inn med hvitløk, med tomat, basilikum, god olivenolje og balsamico - Italiensk salat med radicchio, noe grønn salat, cherrytomater, rødløk, oliven, en vinagrette og "shaved" parmesan (altså ikke "italiensk salat" som man kjøper i butikken) -Sausage rolls til barna, som kanskje ikke liker "voksenmaten" I tillegg blir det et slags charcutierie liknende brett med baguetter, aioli, tapenade, manchego, honning, parmaskinke, marinert og flådd paprika, druer, nøtter, syltet rødløk og kanskje andre ting som jeg finner ut av Ingen av oss er så glade i "heavy" mat som pastasaltat osv Kaker og kaffe selvfølgelig I tillegg...Hva må jeg huske på av andre ting😶? Anonymkode: 41d64...163
  18. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Ja, det er klart. Jeg har ikke sagt noe mot det, så hold på hatten din, du. Anonymkode: 4c7cc...944
  19. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Vi flyttet tilbake til enebolig etter to år 😅 Anonymkode: 15113...fd0
  20. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Selvsagt skal man ha regler, og man kan ha en normal oppdragelse selv om barnet får lov til å gå med venner på butikken å kjøpe en sjokolade. Herreminhatt altså! Anonymkode: bf056...8be
  21. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Det er en svært mulig konsekvens, ja. Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal ha regler. De fleste klarer helt fint å navigere dette, mens noen tydelig har vansker med normal oppdragelse. Anonymkode: 4c7cc...944
  22. I dag
  23. Anonym bruker

    Bank-id appen

    Jeg har Nordea sin app og den kan jeg bruke overalt, men ikke på Skatteetaten og Nav. Der må jeg bruke bank id på mobil. Og det koster jo. Kan jeg laste ned appen i hi og bruke den på Nav og Skatteetaten? Anonymkode: 032d4...2a8
  24. Anonym bruker

    Vasker dere underlivet etter dere har onanert?

    Og eventuelt hendene?🤔 Anonymkode: 14fa3...273
  25. Sommerkroppen 2029

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Ikke sammenlignbart i det hele tatt, slutt å avspore. Jeg sier bare at mange barn gjerne skjuler ting som er ulovlig for sine foreldre. Det forekommer faktisk enten du liker det eller ei. Du har ikke gjort nei, nei så fint for deg. Jeg har selv gjort det, det samme husker jeg de fleste av mine venner gjorde i tenårene. Det er helt vanlig.
  26. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Neida. Hvis man er veldig streng så ender man bare med at barna går bak ryggen din. Anonymkode: 5710c...89c
  27. Anonym bruker

    Rett over gaten til min sønns skole ligger Meny….

    Oh, så usaklig. Og teit. Anonymkode: 4c7cc...944
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...