Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Er det i høst 500-lappen blir utdatert?

Siden 18. oktober 2018. Det vil si drygt 7 måneder. Det er ikke spesielt lenge i min tidsregning... Anonymkode: 6dc90...d1e
  3. Anonym bruker

Det har jo vært en ny 500 lapp ganske lenge da Anonymkode: 276ae...e69
  4. Jeg bruker også Toro sin, smaker ikke kunstig, for den inneholder det samme som en vanlig pavlova, bare frysetørret. Jeg stekte den på 150g i en time som oppskriften sa, men lagde den litt større (altså tynnere), og lot den kjøle seg i oven med døren på gløtt. Den ble helt perfekt! Sprø utenpå og seig inni 😋 Anonymkode: 1557a...10b
  5. prebs

Takk for svar. Godt at den forblir. Litt klønete å gå fra 200-seddel til 1000-seddel... 😉
  6. Anonym bruker

Den nye blir gjeldende. Har to lapper nå. Anonymkode: e0dce...def
  7. prebs

Betyr det at det er slutt på 500-lappen, eller at det kommer en seddel med ny tegning?
  8. Anonym bruker

Den nye ble utgitt 18.10.18, så da blir den gamle utdatert 18.10.19, ja. Anonymkode: 6dc90...d1e
  9. . Anonymkode: e0dce...def
  10. Anonym bruker

Innsovningsproblematikk hos 4,5åring

Takk for innspill. Har ingen erfaring selv, men leser at de kan føle seg kalde og triste, syns det var fælt å høre. 😕 Anonymkode: aa923...0ca
  11. Denne var det jeg brukte: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/pavlova-i-langpanne Anonymkode: dd33d...18a
  12. Nå kan man faktisk få pukkelrygg av sykdom da, ikke sikkert at man er dårlig trent for det Anonymkode: 5dca5...47c
  13. Takk!! Endelig noen som ser at det av og til finnes unntak fra «selvfølgelig skal pappaene prioriteres». Her var det far som valgte å flytte til en annen landsdel og bryte alt. Det er sprøtt, men sant.
  14. Er det ikke bedre å trene kortere økter, men heller litt hardere. Det er jo ikke lett å holde full intensitet i 1 1/2 time Anonymkode: 5dca5...47c
  15. Etter tips her inne prøvde jeg den i langpanne hos Det Søte Liv. Jeg er ganske god på baking, men pavlovaene ble av en eller annen grunn aldri helt bra. Den fra Det Søte Liv ble perfekt👌🏻(Så tusen takk for tips). Toro sin er rett og slett ikke god etter min smak. Smaker kunstig og rart. Anonymkode: dd33d...18a
  16. Selvfølgelig har det noe å si at du deler den i to mindre enn en stor selv om den er like høy. Den blir mindre i omkrets og varmen stekes inn fra overflaten. Altså er overflate-kjerne mindre når den ikke er like stor selv om den er like høy. Anonymkode: d7aac...870
  17. Jeg hadde plaster på... lurer på hvor oppslagene kommer! Anonymkode: 8c848...922
  18. Anonym bruker

Under utredning, mistet motet

Om de ikke finner annet så ville jeg absolutt ha gjort det, for symptomene dine kan stemme overens med noen slike infeksjoner. Ha også i bakhodet at du skal få sjekket ceruloplasmin og kobber igjen, for ceruloplasmin kan ved infeksjoner bli høyere og kan gi et falskt bilde av å være normal, når det ellers ikke er det. Ikke noe du bør mistenke sånn umiddelbart, men ha det i bakhodet og be om at de sjekker disse verdiene igjen når du likevel skal ta blodprøver. Anonymkode: 0fa1e...1e9
  19. Over og undervarme, ikke varmluft. Steker 1,5 time på 100 grader, men forvarmer oven til 200 og setter med til 100 i det jeg setter den inn. Anonymkode: 70b2e...633
  20. Anonym bruker

Hvem kan jeg få mannen min til å snakke med?

Hva feiler det deg, da? Om du har kreft har ofte kreftsykepleiere gode tilbud om samtaler. Også pårørendegrupper finnes til ulike sykdommer. Noen har veldig god hjelp av psykiatrisk sykepleier gjennom kommunen. Noen kan få hjelp på familievernkontoret. Han kan også be om å få gå i samtaletimer til sin fastlege, noen har effekt av det også. Om du har en fast lege som følger deg så går det kanskje an å ta timer der sammen også - litt avhengig av hva som feiler deg, den enkelte lege og kapasiteten. Og en prest er også et godt alternativ, de er jo vant med å møte personer i kriser. Anonymkode: d6934...dda
  21. Anonym bruker

Får dere dårlig samvittighet av å handle på H&M?

Endrer det på noe som helst...? Anonymkode: 3464a...f47
  22. Anonym bruker

Takk for tips! Litt desperat, så godt mulig jeg gjør dette, bare for å ha gjort det! Anonymkode: ab2c8...123
  23. Anonym bruker

Hvis ceruloplasmin var normal og de har sett på forholdet mellom det og serum kobber er det sikkert greit. Har du vurdert å sende prøver til utlandet for å få sjekket deg for flåttbårne infeksjoner? Norge er ikke god på slike infeksjoner, og det er fullt mulig å få negative prøver på sykehus i Norge og likevel være syk av en infeksjon. Sjekk ut flåttpanelet til lab1.no. Anonymkode: 0fa1e...1e9
  24. Er det mulig å lage en reportasje om at hertuginne Kate har plaster på en finger, har de virkelig ikke noe bedre å skrive om. Tenk å være kongelig og ha plaster på en finger da https://www.dagbladet.no/kjendis/full-forvirring-rundt-kates-plaster/71109983 Anonymkode: cfbc0...9f8
  25. Han lider, fordi jeg er syk og stadig sykere. Han blir psykisk syk og deprimert av det. Han er redd for meg, helsa mi, og har kort lunte, er nervøs osv. Dystemi. Han "hater" psykologer etter en oppvekst med dem, og dårlige erfaringer så det er 100% uaktuelt. Men hvem andre er habile samtalepartnere? Han har ingen forståelsesfull familie eller venner. En prest? Anonymkode: 92adb...bbc
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...