Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Jeg får ikke vippse og jeg får ikke flytte penger inne på mine egne kontoer, i samme bank🤔 Anonymkode: 0e73f...97c
  3. Et skoleår er vel på 190 dager, så kommer planleggingsdager, foreldremøter, konferansetimer og retting/planlegging i tillegg. Ingen tvil om at lærere har ganske et ganske fleksibelt arbeidsliv, men det er heller ingen tvil om at jeg unner de det altså. For en jobb de gjør! Det er virkelig ikke for alle å være lærer... Jeg har fire barn selv, nå mellom 10 og 18 år, så jeg har sett både barneskole, ungdomsskole og videregående skole på nært hold. Jeg er full av beundring for jobben de fleste lærere gjør, det finnes noen dårlige lærere innimellom, men de fleste gjør en flott innsats som jeg overhodet ikke kunne gjort etter dem. Anonymkode: f8a7b...5f4
  4. Anonym bruker

Blindehund i taxi og allergi

Men hverken ekstrem allergi eller førerhunder er særlig vanlig, så i en by med x antall taxier kan man fint ha en eller to allergitaxier, og en eller to førerhund-taxier. Det bør da ikke være et problem? Anonymkode: 486c2...ca4
  5. Anonym bruker

Tidlig pubertet hos gutt.

Selv om han er litt tidlig vil nok mange av kompisene følge ham snart. Har en gutt i 7. Hittil er nok 1/3 kommer i stemmeskiftet. Og han som var tidligst ute i fjor sommer fikk raskt følge av flere. Anonymkode: 9421e...52f
  6. Anonym bruker

Alkoholproblem?

Huff, ja 🙈 Ser det veldig godt i jobbsammenheng, hvordan folk (inkludert meg sjøl) forsyner seg godt når det er andre som spanderer drikken 🤦‍♀️ Anonymkode: 5d5b3...f74
  7. tante grusom master of law

Flere i klassen til sønnen min kom i stemmeskifte etc når de var 12. Ikke uvanlig.
  8. Lærere er på skulen kvar dag elevane er der, + 6(?) planleggingsdager og foreldremøter. Men en lærer jobber overtid ca 10 timer kvar veke. Det er derfor vi har så mykje «fri». Vi har berre ferie i juli, resten er tvungen avspasering. Anonymkode: c7eb2...ccc
  9. Tenker at dette må være et yrke med mye fri, selv om lærere sikkert er sterkt uenig. Anonymkode: d77ab...e01
  10. Anonym bruker

Man må se hva som står i arbeidskontrakten. Og ja, da kan det være at taxi ikke er arbeidsplassen for rette vedkommende, men at man må velge å jobbe med noe annet. Det er ikke en menneskerett å ha akkurat den jobben man vil Anonymkode: d117a...362
  11. Anonym bruker

Alkoholproblem?

Høres bare norskt ut😏 Anonymkode: ce123...805
  12. Anonym bruker

Tips til middager å lage til sørgende venninne?

Det kan jo hende hun liker det, men jeg er ikke spesielt glad i opptint middag og synes ofte det er mer tiltak å tine enn å lage selv. Men lag noe også tilby deg å komme bort med resten? Spis sammen med henne. Jeg hadde nok kastet mat folk sendte hit. Men jeg spiste når de kom og ble igjen. Det var godt at de kom og lagde maten og spiste den sammen med meg.. Hilsen enke. Anonymkode: f6ebd...5e2
  13. Anonym bruker

15000 kr på mnd å leve for, mye eller lite?

Ja, men det er ikke et problem. Vi sparer litt til buffer hver mnd. Og vi bor ikke i noe nabolag med så mange konfirmanter. Ja, det er alltid noe uforutsett, men vi MÅ ikke sløse bort 5000 kr hver mnd. Vi har hatt det sånn ganske lenge og det går strålende. Nå har vi valgt å bo et sted som koster, vi har valgt å pusse opp for nærmere en million og vi velger å ha det fint hjemme for å trives, fremfor å sløse vekk penger på tull. Ingen som ikke får dra i bursdager fordi vi ikke har penger, eller ikke får med seg grillmat på tur. Vi har så vi klarer oss, alltid Anonymkode: 5e1de...ed9
  14. Anonym bruker

Alkoholproblem?

Nei, overhodet ikke. Alle kan vel relatere seg til at de har drukket litt mer enn planlagt, det er ikke noe tegn på alkoholisme Anonymkode: 41133...4eb
  15. Anonym bruker

15000 kr på mnd å leve for, mye eller lite?

Det burde dere absolutt klare. Prøv å spare inn en 1000-lapp av matbudsjettet og sett på sparing. Vær ekstremt gjerrig med resten og sett det som ikke blir brukt også på sparing. Dere må sikkert ikke ha klær for flere tusen i mnd, og ikke kino heller. Så det klarer dere. Ha som mål å spare 40 000 innen 01.01.20 Her er vi en voksen og et barn(snart 10 år) og vi klarer oss ok på 4500 etter at regninger er betalt. I regninger går også 1000 til sparing. Anonymkode: bdfb4...260
  16. Anonym bruker

Er det SÅ tidlig, da? (Jeg har bare jenter, og de har alle begynt med puberteten i 8-9 års alderen...) Anonymkode: a72f2...384
  17. På under et døgn spredte Instagram videoen seg til store aviser og hun ble etterlyst. Nå er hun identifisert og arrestert 😁 Anonymkode: fa834...f1d
  18. Anonym bruker

Alkoholproblem?

Jeg drikker sjelden alkohol, og det kan være flere måneder mellom hver gang jeg drikker. Jeg drikker som regel til i forbindelse med måltider, det er år og dag siden jeg har vært på vorspiel eller ren drikkefest. Det kan som sagt gå lang tid mellom hver gang jeg drikker, men de gangene jeg drikker hender det at jeg drikker mer enn planlagt når jeg først har tatt et glass. For eksempel hadde jeg på forhånd tenkt til å holde meg til 2 glass vin til middagen, men endte med å ta noen flere glass og kanskje en avec eller drink fordi stemningen var god og jeg kanskje følte meg litt mer løssluppen etter de glassene. Er dette signaler på at jeg har et problematisk forhold til alkohol? Anonymkode: 5d5b3...f74
  19. Anonym bruker

Hygiene-hvem er dere enig med her?

Å bytte undertøy og sokker én gang i løpet av en hel uke er jo griseekkelt. Buksene bruker jeg gjerne lenge, genser kan jeg ofte bruke to dager, men truse, sokker, singlet/t-skjorte byttes hver dag, uansett om man dusjer eller ikke. Grøsser av tanken på å ta på meg brukte sokker når man står opp😄 Anonymkode: 24826...b86
  20. Today
  21. Tipp topp

Med parfyme, røyk osv. så forsvinner dette når personen går ut av bilen og man har luftet. Hundehår er vesentlig verre å bli kvitt så kan ikke sammenlignes.
  22. Anonym bruker

Dere som spilte et instrument da dere var barn

Begynte å spille kornett da jeg var 10 år, spiller fortsatt i en alder av noen-og-40. Spiller i brassband - ELSKER det!! 😄 Anonymkode: a40ba...04a
  23. Anonym bruker

Jeg er 43, har nesten ikke rynker og har aldri tatt botox.

Man ser hva som er en rynkefri panne med Botox, og hva som er en rynkefri panne uten. Det er noe med hudens "konsistens". Litt vanskelig å beskrive, men det er lett å se. Anonymkode: 3bcec...da4
  24. Anonym bruker

Egen alergi er ikke grunn nok til å si nei. Hvis du ikke tåler hunder, hester, parfyme, mobilstråli g eller andre alergener som kan følge med mennesker kan du ikke ha den jobben. Det kan imidlertid diskuteres om det skulle finnes egne alergitaxier som folk med ekstrem alergi kunne bestille. Problemet er prisen og at markedet sansynlig vis er minimalt. Anonymkode: 32568...a4b
  25. Anonym bruker

Hygiene-hvem er dere enig med her?

Med dagens hygiene-norm er det nok mest vanlig å skifte hver dag ja, samt en kjapp vask av edlere deler i det minste. Men vi har jo hatt tider der det var vanlig å skifte og vaske seg sjeldnere, og det gikk vel fint? Jeg tenker at en hyttetur med få skift går fint så lenge lukt ikke blir et problem, og at dere ikke skal ha sex Anonymkode: e9317...97e
  26. Men du også skjønner at dekningen er tabloid når media klistrer opp et svært kjent ansikt for å omtale tragedien? Hun sa hun ikke likte måten tragedien ble dekket på. Dette er clickbait. Det er riktig og viktig å få med at tre danske liv er gått tapt, men at det er barna av en milliardær er uvesentlig, og det burde ikke flagges side opp og side ned. Anonymkode: e95fa...a8d
  27. Anonym bruker

Det er vel en gjengs utfordring både for blinde med førerhund og for de som er allergiske mot hund. Førerhunder kan komme inn på restauranter, i drosjer, på konsert osv. En kollega av meg måtte gå fra restauranten hun satt og spiste fordi noen med førerhund havnet på bordet ved siden av. De spurte på restauranten om det var mulig å bytte bord, men når det ikke gikk, så måtte hun gå midt i maten. Restauranten beklaget så mye, men hunden hadde rang over en allergiker. Anonymkode: 82ac1...59b
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden